O'beseda, označena besedila z lemami
katoliški, vendar se sklicuje na svetega | Avguština | in svetega Ludovika. |
»Takšno je mnenje svetega | Avguština | ,« je dodal župnik, »sveti Fulgencij |
kakor se je že davno izrazil Avrelij | Avguštin | . |
davno, pred več ko tisoč leti, Avrelij | Avguštin | iskal Boga. |
razumeli kristjani, predvsem sveti | Avguštin | , utemeljitelj krščanskega platonizma |
Avguštin | nasprotuje Aristotelovemu ”zunanjemu“ | |
Podobno kot Plotin tudi | Avguštin | najprej govori o večnosti - ki mu kot |
časa, če ne bi bilo nič pričujoče.“ [ | Avguštin | , XI/14 (slov. prev. str. 253-4)] |
Glede na to, da si | Avguštin | vendar upa nekaj ”trditi z gotovostjo“ |
Res je, tudi | Avguštin | navsezadnje opredeli pojem časa. |
vsebina pa je bistveno različna: pri | Avguštinu | namreč sedanjost ne prehaja zgolj v |
Avguštin | najde rešitev uganke časa v duši, iskri | |
glede prihodnosti je pričakovanje.“ [ | Avguštin | , prav tam, XI/20 (259)] |
V tem znanem odlomku | Avguštin | pravi, da vsi trije časi - preteklost, |
”prostranih dvoranah spomina“, kot pravi | Avguštin | , ostajajoča v ”notranjosti, v neizmerno |
Avguštin | nam, tako kot Platon, svetuje, naj | |
uganko, strmeča osuplost me prevzema...“ [ | Avguštin | , X/8 (204)] |
ožarjeni z nadzemsko lepoto... in ko se | Avguštin | sprašuje: ” |
Avguštin | se namreč strinja z Aristotelom, da | |
Avguštin | pravi: ” | |
In četudi | Avguštin | ugotavlja, da ”potemtakem gibanje teles |
torej tisto, kar merimo? se sprašuje | Avguštin | in odgovarja, da človek v duši ne meri |
torej, moj duh, merim svoje čase.“ [ | Avguštin | , XI/27 (266)] |
”znotraj“, v duši ali duhu, saj je čas za | Avguština | ”intenzija“ oziroma notranja razsežnost |
kot za Plotina je čas torej tudi za | Avguština | notranja razsežnost duše? |
krogom“ poganstva, kakor se izrazi | Avguštin | ; krščanska ”ravna pot“ je enkratna |
Pri | Avguštinu | gre za čas kot trojno razsežnost |
sledeč starim modrecem, Aristotelu, | Avguštinu | in drugim: ” |
(Zeitbewußtsein) ”še danes lahko z | Avguštinom | rečemo: si nemo a me quaerat, scio, |
bi bilo treba tuhtati, kaj je mislil | Avguštin | , ko je zapisal, da je bil čas ustvarjen |
Avguštin | , Avrelij: Izpovedi, prev. |