Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU
Laboratorij za korpus slovenskega jezika

O'beseda, označena besedila z lemami

//človeški (353)


ostaneš duševno zdrav, se nadaljuje    človeška    dediščina.
preteklost in objektivni svet obstajata le v    človeški    zavesti in če je samo zavest mogoče
Ko je prišel tja, je videl, da je    človeška    roka, odrezana v zapestju.
Partije, da je izboljšala okoliščine    človeškega    življenja, treba sprejeti, kajti nobenega
bolečine in strahu, na goljufivost    človeškega    telesa, ki vedno zamrzne v odrevenelost
življenju, pred njim pa je bilo tudi trpeče    človeško    bitje, morda z zlomljeno kostjo.
so bila sestavljena brez kakršnekoli    človeške    intervencije na napravi, znani kot
Raja je ostala    človeška   .
ne bil po stenah umazan od dotikov    človeških    teles.
delu in zato v veliki meri tudi po    človeški    neenakosti, izginila.
Bistveni akt vojne je uničevanje, ne nujno    človeških    življenj, pač pa proizvodov človeškega
človeških življenj, pač pa proizvodov    človeškega    dela.
proizvodi nekako uporabijo za zmanjševanje    človeške    svobode.
poglavitnih instrumentov, po katerih so    človeške    družbe ostajale v stiku s fizično stvarnostjo.
da je neenakost nespremenljivi zakon    človeškega    življenja.
da je od začetka dvajsetega stoletja    človeška    enakost postala tehnično mogoča.
skupinam, ki naj bi si pridobile oblast,    človeška    enakost ni bila več ideal, za katerega
in brez težkega dela, je preganjala    človeško    domišljijo tisoče let.
dalje le v zapisanih dokumentih in    človeških    spominih.
Če naj za vedno izgine    človeška    enakost - če naj Visoki, kot smo jih
To je: zakaj je treba odpraviti    človeško    enakost?
»V    človeških    spominih.«
»Nikdar več ne boš zmogel običajnih    človeških    čustev.«
»Nič ne obstaja zunaj    človeške    zavesti.«
»Oblast imaš, če trgaš    človeškega    duha na kosce in ga nato sestavljaš
prihodnosti, si predstavljaj škorenj, ki tepta    človeški    obraz - za zmeraj.«
»Denimo, da povečamo hitrost    človeškega    življenja, tako da bo človek pri tridesetih
domišljaš, da obstaja nekaj, kar se imenuje    človeška    narava, ki se bo zgrozila nad našim
»Ampak mi ustvarjamo    človeško    naravo.«
»   Človeški    duh.«
»Ti si čuvar    človeškega    duha.«
osupljivo inteligenco spoznavajo, kdaj je    človeško    bitje nebogljeno.«
do konca - zmaga - največja zmaga v    človeški    zgodovini - zmaga, zmaga, zmaga!«
prikličeta sestavljeno podobo univerzalnega    človeškega    bratstva, rdečih zastav, barikad, Karla
raznih premenah hodeč, obiskujejo mesta    človeška   .
mojem mnenju, dragi Adeimant, razklana    človeška    narava in zategadelj nesposobna, da
zategadelj ne potrebujejo nobenega    človeškega    zlata; bilo bi tudi pregrešno pridobljeno
bilo bi tudi pregrešno pridobljeno    človeško    zlato primešavati božjemu zlatu in
»Ali poznaš katero koli    človeško    dejavnost, v kateri ne bi imeli moški
potrebujemo ostroumne vladarje, če tudi za    človeški    rod velja isto !«
konca nesreč ne za države in ne za ves    človeški    rod, in tudi naša v mislih zasnovana
nasprotju z dušo, ki teži po božji in    človeški    popolnosti.«
časih in v vsem, kar je, se mora zdeti    človeško    življenje nepomembno.«
resnici božanske, lastnosti drugih pa    človeške   .
»Najprej očistijo državo in    človeške    duše kakor tablo - kar gotovo ni lahko.
druge dodobra premešajo, ustvarijo    človeški    ideal, držeč se pri tem tistega, za
na novo vrišejo, dokler ne napravijo    človeške    notranjščine, kolikor je to sploh mogoče,
rastlinski svet in vse, kar lahko ustvarijo    človeške    roke.«
samo sence stvari, ki jih je izdelala    človeška    roka.«
povzpnejo do sem, nočejo več ukvarjati s    človeškimi    zadevami; njihove duše marveč želijo
stopi iz tega božanskega sveta v bedni    človeški    svet, vede okorno in se zdi smešen?
da mora biti ravno toliko različnih    človeških    značajev, kakor je oblik države?
pretresti vse državne ureditve in vse    človeške    značaje, bi bila to velika in zelo
Država se blešči v siju vseh mogočih    človeških    značajev kakor pisana, v vseh barvah
»V tejle : kdor pokusi    človeško    drobovino, ki je primešana razsekljani
»In zdaj obdaj od zunaj bitje s    človeško    postavo tako, da ga popolnoma zaobjame;
kakor se mi zdi, še jasneje, ko smo    človeško    dušo razčlenili in razdelili v njene
razumejo na spretnosti, da poznajo vse    človeške    kreposti in slabosti in da so poučeni
»In na kateri del    človeške    duše prenaša svoj vpliv?«
tako ustvarja posnemajoči pesnik v    človeški    duši napačni red.
prijetna, temveč tudi koristna za državo in    človeško    življenje.
prikazane pojavne oblike in muke njenega    človeškega    življenja.«
ki je trajala sto let, kar ustreza    človeškemu    življenskemu obdobju.
življenja vseh živali in vse oblike    človeškega    življenja; med njimi so bile življenske
Videl je tudi, kako si je labod izbral    človeško    življenje in kako se je zanj odločilo
Agamemnonova duša; iz sovraštva do    človeškega    rodu se je zaradi svoje nekdanje usode
Zaman me častijo, ker učijo    človeški    nauk in zapovedi.’«
Zaman me častijo, ker učijo    človeški    nauk in zapovedi.’
Božjo zapoved zametujete in se držite    človeškega    izročila.«
Meni se sicer ni treba opirati na    človeško    pričevanje, vendar to pripovedujem
Bolj jim je šlo za    človeško    čast kakor za božjo.
Vendar Najvišji ne prebiva v izdelku    človeških    rok, kakor pravi prerok:
»Božji glas je to in ne    človeški   
»Bogova v    človeški    podobi sta se spustila med nas.«
domuje v svetiščih, ki jih je zgradila    človeška    roka.
sploh ne potrebuje, da bi mu stregle    človeške    roke, temveč sam vsem daje življenje
Iz enega je ustvaril ves    človeški    rod, da bi napolnil obličje zemlje
srebru ali kamnu, ki sta ga izoblikovali    človeška    umetnost in domiselnost.
Pavel: govori, da bogovi, ki jih naredi    človeška    roka, niso pravi bogovi.
moč, da vaša vera ne bi temeljila na    človeški    modrosti, ampak na božji môči.
oznanjamo, pa ne z besedami, kakršne uči    človeška    modrost, ampak kakršne uči Duh, tako
mar, če o meni sodite vi ali kakšno    človeško    sodišče, pa tudi jaz o sebi ne sodim.
zgrabila le skušnjava, ki ne presega    človeških    moči.
Ko bi govoril    človeške    in angelske jezike, ljubezni pa ne
ne na kamnite table, marveč na table    človeških    src.
in se pred Bogom priporočamo vsaki    človeški    vesti.
zgradbo, hišo, ki je niso naredile    človeške    roke in je večna.
Zato se očistimo vseh    človeških    madežev in madežev duha in v božjem
Orožje našega bojevanja ni    človeško   , ampak ima v Bogu moč, da podira trdnjave.
Pavel, apostol ne po    človeški    pobudi ne po človeškem posredovanju,
apostol ne po človeški pobudi ne po    človeškem    posredovanju, temveč po Jezusu Kristusu
ali ji kaj dodajal, čeprav je samo    človeško    delo.
več nedorasli otroci, ki jih vpliv    človeške    zvijačnosti hinavsko zavaja v zmoto,
puhlim spretnjačenjem, ravnaje se po    človeškem    izročilu in po miselnosti tega sveta,
in sicer z obrezo, ki je ni naredila    človeška    roka, ampak s Kristusovo obrezo, s
To so    človeške    prepovedi in predpisi.
ga prejeli od nas, sprejeli ne kot    človeško    besedo, ampak, kar dejansko je, kot
stopil v svetišče, ki bi ga naredila    človeška    roka in bi bilo le podoba pravega,
Zaradi Gospoda se podredite vsaki    človeški    ustanovi, bodisi cesarju kot najvišjemu
umrljivem življenju, ne bi več živel    človeškim    strastem, ampak božji volji.
nobena prerokba ni bila izrečena na    človeško    pobudo, pač pa so ljudje, navdihovani
vprežna živina, ki je spregovorila s    človeškim    glasom in preprečila prerokovo nespamet.
Če priznavamo    človeško    pričevanje, je božje pričevanje večje,
krone, obrazi pa so jim bili kakor    človeški    obrazi.
govedi in ovc, konj in voz, sužnjev in    človeških    bitij.
To je    človeška    mera, ki jo je uporabil tudi angel.
Žagarjevega grabna, pod Voglom popoldne našel ostanke    človeškega    okostja in torbico z dokumenti.
zemlji z duhovi naših dedov o božji in    človeški    pravici.
Tukaj so meje, tukaj je odločila    človeška    in božja pravica ‘i confini disegnati
iztezajo k nam in šepečejo o božji in    človeški    pravici.
stanovitno od klina do klina po lestvi    človeške    slave in blaga, si prislužila viteški
Dogajajo se v    človeškem    življenju, in to najrajši ob najtežjih
vojni pa rana časa in nadlega »poštene«    človeške    družbe.
dodal, da je žeparstvo vsekakor bolj    človeško   .
Samo nekaj je bilo    človeškega    in kar mikavnega na njej: jamice so
sicer s postavo, ki to z božje kakor    človeške    sodnije izrecno prepoveduje.
Vencu Poviškaju so bili zarodki vseh    človeških    strasti: nekatere so že v kali pomrle,
deležen, čisto gotovo vredna enega    človeškega    življenja.
In v tem primeru je    človeška    nepopolnost zelo koristna: kajti če
To je tišina med utripi prepadlega    človeškega    srca, tista tišina, ki človeka pahne
oglasi petelin, nato pa čisto blizu    človeški    krik.
bila vsa raztrgana in ponečedena s    človeškim    blatom, v desnici pa je tiščal dvolitrsko
po najzakotnejših grapah previharili    človeške    odnose in prepihali čustva ter nato
Od nikoder ni bilo    človeškega    glasu, samo včasih je zalajal pes in
Kaj pa ti veš, sirota    človeška   , kaj vse vre v tebi!«
bila vsa raztrgana in ponečedena s    človeškim    blatom, v desnici pa je tiščal dvolitrsko
tukaj je revolucija, ki pobriše vso    človeško    grdobijo! ...
to ni oblak, temveč zadnji zategli    človeški    krik, ki je zledenel.
dragocena spoznanja in neuničljive    človeške    sile.
Brezdušne biče in    človeško    trpljenje je spremenil pesnik v lepoto.
trgovino, gledališča, mornarico in ves    človeški    rod.
sonde, na zidu pa je visela podoba    človeškega    telesa brez kože.
rastlinske in zemeljske, zračne in vodne,    človeške   , bratske in celo zakonske skladnosti,
resničnosti Svetega pisma, izročila    človeškega    rodu in živali, ki so jih odkrili v
»Mislite, da    človeški    rod izvira od rib?«
pomagati in tako je pod prahom razločil    človeške    like.
dvignil žari s prstjo, ki naj bi bila    človeški    pepel, in ponesel stekleničko tik k
tiarami in v belih oblačilih ter njihove    človeške    žrtve z na hrbtu zvezanimi rokami,
giljotinirane verdunske device, iz ustrojene    človeške    kože sešite hlače, neizpodbitno resnične.
(1632‐1704), filozof, ukvarjal se je tako s    človeškim    razumom kot z vladanjem.
Znanost je pogubila    človeški    rod, gledališče prinaša izprijenost,
postala lepša, zaradi križanja ras bo    človeško    življenje daljše.
Magija prihaja iz tega večnega pohlepa    človeškega    duha.
   Človeško    telo bi bilo lahko bolje zgrajeno.
moram čut in razum, pričevanja, ki so    človeška    in potemtakem sumljiva.«
Trpel je zato, da bi odrešil    človeški    rod.«
arhangeli nad angeli, vedel je, da bo    človeško    telo vstalo takšno, kakršno je bilo
testa’, mešanico velikonočnega voska in    človeškega    prahu, nabranega v katakombah; kot
maral, da bi krščanstvo temeljilo na    človeški    podlagi, čeprav je predznake ali deformacije
Bossuet jo uvršča med    človeške    pravice.
dobrohotni in celo bratski, saj je    človeški    rod ena sama družina.
   Človeška    bivališča sem doživljal kot oaze varne
Tam med tistimi    človeškimi    silosi je vedno najti kakšen pozabljen
harmonijo narave ali pa se opiti z deli    človeške    umetnosti, ki jih je prav tako lahko
Uspehi    človeških    rok so zame predvsem poskusi kopirati
kot ta, ki ga prinaša radost v tej    človeški    komunikaciji.
neke izginule civilizacije, nekakšne    človeške    ribice davnih kultur da so.
občasnih perverzij kot v zlati dobi    človeške    radosti ponekod v južni Španiji, Italiji
enakost je obstajala baje v prvobitni    človeški    skupnosti.
molele ven kosti, po tleh so se valjale    človeške    lobanje.
Ampak    človeške    intuicije tudi najbolj spretno razumsko
Počasi sem izgubljal odpor do    človeške    bližine.
Glave so brez čelad, tako    človeške    kot konjske, kar naprej so butale skupaj,
   Človeško    življenje v tem silnem okvirju je skoraj
Scena kot iz zlate dobe    človeške    prvobitne sreče in zadovoljnosti.
   Človeški    možgani so podvrženi ‘programiranju’
ta ep še danes eden glavnih stebrov    človeške    civilizacije.
ki Tibetancem ropa njihove osnovne    človeške    pravice.
fevdalne teokracije, jim vrniti osnovne    človeške    pravice in jih zaščititi pred imperialistično
dela sicer čudeže, vendar pa osnovni    človeški    problemi ostajajo.
Celo uživanje    človeških    trupel in nesnage so priporočali kot
nebesih, so podobne otroškim karikaturam    človeškega    obraza z nerazvitimi in nedodelanimi
vase, proč od motečih posvetnih vplivov    človeške    bližine.
pogosto ne konča dobro, ampak to je tako    človeško   .
duh ali duša oziroma ena sama struna    človeškega    bitja uživa v duhovni blaženosti, temveč
moči, lepote in ljubezni, da se tako    človeško    življenje spremeni v nepopisno polno
živel tu, na zemlji, osvobojen sedanjih    človeških    nadlog, omejenosti in stisk, živel
in človeka presegajoča, kot je bila    človeška    osvestitev samega sebe na današnjem
politik in prepričanj in tako realizirali    človeško    slogo in enotnost v različnostih...
sveta pošiljajo denar, da bi ščitili    človeške    pravice in dostojanstvo.
   Človeška    duša je tako bogata.
grozne, kot si jih lahko izmisli pač    človeška    fantazija mučenja.
S    človeškim    mesom so se mastili predvsem ob verskih
so z bogatimi mozaiki in rezbarijami    človeških    podob, spiral, kač in ženskih prsi,
goro imajo za eno najbolj impozantnih    človeških    kreacij.
verjamejo, da vsak del hiše pooseblja del    človeške    anatomije.
in početi sploh vse, kar potrebuje    človeška    duša, da se izrazi in poteši.
Po tem je Avstralija novo upanje za    človeško    preživetje na planetu.
sedanjostjo zdi pristnejša, bolj ubrana po    človeški    meri, pa tudi bolj blaga in romantična,
Mar ni    človeška    bližina bistvena za skupno življenje
”Že marsikomu se je zazdelo, da je    človeško    življenje zgolj sen, in tudi mene nenehno
Le kdo bi premeril    človeško    dušo! ...
Francinini smrti, ampak tudi na krutost    človeškega    sveta, v katerem se je aristokrat Kartezij
kot Hegel, predvsem pa je veliko bolj    človeški   ! ...
je odločitev nujna, obenem pa je    človeški    duh svoboden v svojem izboru enega
filozofija - spoznavna dejavnost    človeškega    duha: filozofska ljubezen do modrosti
naj bi sicer v njej preživeli smrt    človeški    spomini, misli in čustva, dobra in
svetom in pred njim, naj bi bil tudi    človeški    duh, Kartezijev ego cogito, neodvisen
glava je pri Hardingu prispodoba za    človeški    jaz, duša in jaz pa sta si vendarle
možnost posmrtnega preživetja, saj se    človeško    telo nenehno spreminja že za življenja,
umiranje jaza dogaja že v enem samem    človeškem    življenju!
snovi in duhu... temveč tudi njihovo    človeško    in življenjsko ozadje, tisti živi prostor‐čas,
zgolj v duši, če s tem ni mišljena samo    človeška   , temveč tudi vesoljna duša; božanski
hitro, skoraj nepojmljivo hitro za    človeško    pojmovanje gibanja, vendar ima, kot
cikli časa segajo tako daleč, da jih    človeško    oko ne more premeriti, razum pa komaj
avtomobilov in strojev, ki naznanjajo bližino    človeškega    naselja.
nebesnega kroga na gladini, tako da se    človeški    silhueti razpršita do nespoznavnosti.
vsem najbolj čudno: množica bledih    človeških    postav, nekakšnih belih senc, beži
slikarja oziroma gledalca slike, torej s    človeškim    glediščem.
Kaj ni bil pogled vselej    človeški    pogled?
Saj so bile    človeške    oči vedno postavljene v neko določeno
ampak če se ozremo še malce nazaj v    človeško    zgodovino, v predrenesančne čase, se
sami točki in jo prepoznala kot točko    človeškega    očišča, kot vsakokrat določeno in
določeno in obenem privilegirano mesto    človeškega    pogleda, ki ga na sami sliki predstavlja
renesančnem očišču se zbere celotno    človeško    zaznavno polje, kakor se v novoveškem
v novoveškem cogitu zbere celotno    človeško    miselno polje.
imaginarnem očišču slike, v projekciji    človeškega    pogleda na sliko, pogleda, ki ga določa,
presenetljivo spoznanje, da lahko drobna    človeška    mravljica izmeri svoj velikanski svet,
utelešenih platonskih idej, med katerimi    človeške    postavice drobencljajo kakor nerodne,
pomislil, da upodobljeni Platonopolis ni    človeško    domovanje, ampak neživi svet idej,
nepopolnim, neznatnim in minljivim    človeškim    telesom.
Spoznanje    človeške    nepopolnosti je gotovo melanholično
tem, da se filozof jasno zave svoje    človeške    minljivosti in jo preseže v duhovni
očišče renesančne perspektive menda je    človeško   , tako ste sámi rekli... in najsi so ljudje
Mar ni že to dokaz    človeške    veličine?
”naravno“ mesto, tj. zgrajeno z razumom, po    človeški    meri in ustrezno pristni človekovi
renesanse vse bolj izgubljale v nepreboleni    človeški    nostalgiji po neuresničenem, toda v
verjetno nehote - s tistimi drobnimi    človeškimi    postavicami, izgubljenimi na popolni
očišče perspektive ne vsebuje nujno    človeškega    pogleda, kakor tudi središče koordinatnega
središče koordinatnega sistema ne vsebuje    človeške    zavesti.
da sovpada z očiščem, še manj pa s    človeškim    ”misliščem“.
narave, ki bi svoja dela ustvarjala s    človeško    domišljijo.“
družbi veselih angelov pred strmečo    človeško    množico dvignil v odprta nebesa?
vse te ljudi na sliki, svoje davne    človeške    brate in sestre, vpletene v dramo na
velike dvorane, do koder lahko seže    človeška    roka, so prekrite z lesenim opažem,
ozadje, pravi prostor slike pa določajo    človeška    telesa, če mednje prištevamo tudi
Janez. ...in ta prostor, ustvarjen iz    človeških    teles, je še evklidski?
obenem povezujejo različne svetove,    človeški    svet razmejujejo od sveta narave in
Si opazil, kako so tudi nebesa polna    človeških    podob - lahko rečemo kar človeških
človeških podob - lahko rečemo kar    človeških    teles - ki se družijo z angelskimi
nevihtnimi oblaki, angelskimi krili,    človeškimi    telesi... in samim Gospodom!
gleda z dna slike, se v zrcalo ujamejo    človeške    kosti!
prileže očesu in duši, da po vseh tistih    človeških    in angelskih gmotah, ki v zgornjih
toda na način, ki sploh ni    človeški    niti telesen, na način, ki nam je popolnoma
O tem, da imajo angeli    človeško    obliko oziroma da so kakor ljudje,
videl ničesar, kar bi se razlikovalo od    človeške   .
da so njihovi pogovori razumnejši od    človeških   , saj izvirajo globlje in neposredno
kot vesoljno Dušo in kot posamezno    človeško    dušo.
roženic... in v tem bližnjem srečanju dveh    človeških    pogledov čas za hip obstane, že naslednji
polja ni imel v mislih samo končnosti    človeškega    življenjskega časa, ampak je mislil
vseobsežnem božjem, ne pa v omejenem    človeškem    umu; in drugič, nadaljnji razvoj
roj mušic, ki pa se ne vmešavajo v    človeški    svet.
   Človeške    predstave so marsikdaj napačne...
mislil, da angelska zavest v enem samem    človeškem    trenutku vidi večnost, kot je zapisal
   Človeški    pogled je različen od angelskega -
kot sem že rekel, ni nezdružljiv s    človeško    svobodno voljo...
nerešljive težave, ki daleč presegajo naše    človeško    znanje.
pa tudi težav ali celo nezmožnosti    človeškega    organizma, da bi vzdržal takšne pogoje,
Neskončnost je lahko tudi onkraj našega    človeškega    smisla in nesmisla, tako kot je onkraj
kozmičnem panteizmu iskal možnost za    človeško    svobodno voljo kljub morebitni nujnosti
neproblematično, obenem pa je vztrajal pri    človeški    svobodni volji.
tako izgubi vsaka oseba, božja ali    človeška   : v brezmejni luči ni več nobenega obličja!
v onem ”tam“ kot o najvišji nalogi    človeške    duše in duha?
in minljive zvoke, da bi jih slišalo    človeško    uho.
nadčloveška modrost) v Kristusu prevzela nase    človeško    naravo in da je Kristus pot k odrešenju.
da je v njem ”božja modrost prevzela    človeško    naravo“ in da se je po njem ”Bog razodel
samo neskončni in popolni Božji um,    človeškega    pa ne: človek je svoboden v svoji nepopolnosti,
blaženost, poslednji konec in cilj vseh    človeških    dejanj, iz tega sledi, da živi po Božjem
skupne molitve, nobenega pristnega    človeškega    sočutja?
Spinoza seveda pozna in sprejema    človeško    skupnost, želi si, da bi bila univerzalna,
definicijo), katerih pomen presega    človeško    razumevanje.“ [4:44]
institucionalni pomen obredov za ohranjanje    človeške    skupnosti.
misterioznosti ločevalne, vsiljujejo celotni    človeški    skupnosti, vsakemu posamezniku, bodisi
ravno v tem, da njihov ”pomen presega    človeško    razumevanje“...
[judovsko] ljudstvo, drugotno pa za ves    človeški    rod; zato je bilo njegovo vsebino nujno
presega, ali se vsaj zdi da presega,    človeško    dojemanje: in če se o njem domneva,
Ne, pač pa so čudeži odraz    človeške    nevednosti, pri čemer, paradoksno,
čudeži razumljivi zgolj v odnosu do    človeških    mnenj in da pomenijo samo dogodke,
Spinozov Bog je, vsaj kar zadeva    človeško    spoznanje, Bog le tolikanj, kolikor
vendar le tolikanj, kolikor zadeva    človeško    spoznanje, saj Spinoza v Etiki uči,
In ko govorimo o    človeškem    razumevanju neskončne Božje biti, ne
učinkujejo na domišljijo in izsiljujejo    človeško    občudovanje.“ [6:34-5]
NATURADEUS se    človeškemu    umu kaže kot sestoječ iz dveh ”atributov“,
V tem pomenu sta Božja nujnost in    človeška    svobodna volja združljivi, sub specie
varoval tega, da bi zamešal božjo moč za    človeško    moč ali pravico kraljev.“ [2p3s (139)]
modusi, na primer miza... ali navsezadnje    človeško    telo?
Spinoza meni, da je v naravi bivajoče    človeško    telo, na primer moje, in ideja mojega
”Predmet ideje, ki tvori    človeškega    duha, je telo ali neki dejansko bivajoč
”Iz tega doumemo ne le, da je    človeški    duh združen s telesom, marveč tudi,
Da bi torej določili, v čem se    človeški    duh razlikuje od drugih stvari in v
spoznati naravo tega predmeta, se pravi    človeškega    telesa.“
”O izvoru in naravi afektov“ še bolj jasno poveže    človeškega    duha s človeškim telesom:
bolj jasno poveže človeškega duha s    človeškim    telesom:
ne vemo, kaj vse se skriva v ustroju    človeškega    telesa, in se nam nemara zato zdi,
pravi, da je ”predmet ideje, ki tvori    človeškega    duha, telo ali neki dejansko bivajoč
namreč da je ”ideja predmeta, ki tvori    človeško    telo, duh ali neki dejansko bivajoči
na telo, namreč v smislu, da je zanj    človeški    duh ”ideja človeškega telesa“?
smislu, da je zanj človeški duh ”ideja    človeškega    telesa“?
človek Njegov omejeni modus, tudi v    človeškem    umu.
Bogu je dana tudi ideja ali spoznava    človeškega    duha, ki sledi v Bogu na isti način
isti način kakor ideja ali spoznava    človeškega    telesa.“ [2p20 (158)]
”...   človeški    duh je del neskončnega božjega uma.
Kadar govorimo, da    človeški    duh zaznava to ali ono, potemtakem
temveč kolikor se razlaga z naravo    človeškega    duha“ [2p11c (145)].
Spinozova misel, da v Bogu obstaja ”ideja    človeškega    telesa“, na primer vašega ali mojega,
končno čas za vprašanje, ali traja    človeški    duh ne glede na telo, se pravi po smrti
ideja, ki izraža bistvo tega ali onega    človeškega    telesa pod vidikom večnosti.“ [5p22
”v Bogu dana tudi ideja ali spoznava    človeškega    duha“ [2p20 (158)], človeški duh pa
spoznava človeškega duha“ [2p20 (158)],    človeški    duh pa je, kot tudi že vemo, ”ideja
duh pa je, kot tudi že vemo, ”ideja    človeškega    telesa“.
vsi trikotniki ”v naravi“, tudi ideja    človeškega    telesa, na primer tvojega, mojega ali
   Človeški    duh ne more biti popolnoma uničen skupaj
”pod vidikom večnosti“, v kateri se    človeški    duh združi z Božjim:
”panteizem“ značilno pa je, da je prav ideja    človeškega    telesa izhodišče za nesmrtnost duha:
Kajti tudi če    človeška    duša po božjem čudežu preživi smrt
grozno je izničenje obličja, izbris    človeške    forme, ne razkroj telesne snovi.
posledica ideje, vsebovan tudi pojem    človeškega    telesa, in sicer ne zgolj na minljiv,
je ”ta večni pojem telesa ali ideja    človeške    eksistence tisto v duši, kar je sámo
čutite, ki prav tako ne marate govoriti o    človeškem    poslanstvu, ki se vas je prav tako
vznikne iz vode skupaj z belim telesom in    človeško    kosmatijo.
”posamezne eksistirajoče reči“, objektivira    človeško   , torej tvoje ”večno bistvo“, ki sámo
ki pri Fichteju ostaja slej ko prej    človeški    jaz, človeški subjekt, ampak je iskal
Fichteju ostaja slej ko prej človeški jaz,    človeški    subjekt, ampak je iskal izvor svobode
Resnična    človeška    svoboda je torej možna šele s svobodo
Vekovih, kjer Schelling govori o    človeškem    ”sovédenju“ stvarjenja.
ničesar noče“ kot tisto resnično prvo,    človeškemu    razumu nedoumljivo voljo, v kateri
nezavedne vzgibe večnosti z vzgibi    človeške    duše - saj je že uvodoma rekel, da
duše - saj je že uvodoma rekel, da je    človeško    bistvo, ki ima v sebi ”uvit čas“, soudeleženo
Schelling pravi, da je    človeška    zavest ”teogonična“, kar pomeni, da
poljubno izmišljal, temveč tako, da je ”   človeška    bit skupaj zrasla z božansko“ in se
procesa“, namreč istost božanske in    človeške    zavesti.
   človeška    zavest se ne more spoznati kot božanska,
v mitih se na ravni prebujajoče se    človeške    zavesti ponavlja stvarjenje sveta,
Pri    človeški    svobodi je ta misel sorazmerno jasna:
se Bog po povsem svobodni volji daje    človeški    zavesti“ [prav tam, 48]; to se nam
nam zdi očitno, saj se Bog nekaterim    človeškim    zavestim, namreč bogotajcem, ”ne daje“;
Ne gre tu navsezadnje za    človeško    osmislitev božanskega Enega?
ampak poudarja privilegiranost naše -    človeške   , ”antropične“ - lokacije v nekem drugem
razložena bodisi teleološko (z božjim,    človeškim    ali, kot je mislil Aristotel, tudi
kjer težnost ni tako dobro uglašena za    človeške    dvonožce... pa seveda še to, da deluje
Eno, večno prisotno v božanskem Umu, v    človeškem    pa le tolikanj, kolikor je človeški
človeškem pa le tolikanj, kolikor je    človeški    um podoba božjega.
elementi, in na svoj način tudi tiste    človeške    misli, ki se nam zdijo zgolj subjektivne,
višavah nad mestom nosi nekaj zvedavih    človeških    bitij.
ameriških orbitalnih postaj pri poletih s    človeško    posadko, 65. mesto pri Budimpešti,
resničnega, se pravi duhovnega pomena    človeški    aparati ne morejo izmeriti in stehtati.
dogodek katerega koli drugega leta iz    človeškega    štetja, varno, čeprav tiho spravljen
na pločnikih, skoznjo čofota božični    človeški    nakupovalni nemir, nikjer ni halštatskih
Aleša Čara iz njegove zbirke V okvari,    človeško    in literarno senzibilnost nove generacije,
minilo to leto, kakor hitro mineva    človeško    življenje in kakor ne mine ne hitro
vsej zgodbi pa ni niti enega zares    človeškega    afriškega lika.
Afričani v resnici niso    človeška    bitja.
Bodimo torej malo razumni in    človeški   , popravimo krivice, ki smo jih hote