nova beseda iz Slovenije
enosti - in to podobo imenujemo čas.“ [Platon, | Timaj | , 37cd] Platonov najznamenitejši filozofski | B |
, Oxford University Press, 1989. Platon: | Timaj | , angl. prev. v: The Collected Dialogues of | B |
drugega kot le stvari, ki jih vidimo, prim. | Timaj | 51c1. Možna je aluzija na pogovor v Fajdonu | B |
na "je") kot na enosti Enega. Prim. dialog | Timaj | 37e-38a, kjer je ta problem obravnavan v nekoliko | B |
državnika). Na Državo se navezujeta še dialoga | Timaj | in Kritias[158] (drugi je nadaljevanje prvega | C |
stran iz strahu brez boja umakne.« (249‐251) | Timaj | (3)[169] Okvir je naslednji: Sokrat v družbi | C |
Sokrat v družbi sogovornikov, med katerimi sta | Timaj | in Kritias, povzame nekaj svojih misli o idealni | C |
vojno med Atenami in Atlantido. Nato govori | Timaj | o stvarjenju sveta in nastanku človeka.Sledi | C |
nesenzacionalnega zgodovinopisja je nadaljeval | Timaj | iz Tavromenija na Siciliji (FGrHist 566; druga | C |
nadaljeval in tudi kritiziral, deloma neupravičeno. | Timaj | ni pisal zgolj o grškem zahodu, temveč o celi | C |
religijo, mite ter čudežno in nadnaravno. | Timaj | je napisal tudi spis o zmagovalcih na olimpijskih | C |
Timajeve napake v zvezi z Afriko in Korziko | Timaj | je v Polibijevem času še vedno veljal za (zgodovinsko | C |
ostro kritiziral vrsto netočnosti, ki jih je | Timaj, | v primerjavi s Polibijem salonski in enciklopedični | C |
zvezi s povsem stvarnimi napakami, ki jih je | Timaj | napravil pri svojih opisih Afrike in Korzike | C |
, marsikdo pa bi utegnil tudi ugotoviti, da | Timaj | o Afriki ni vedel prav ničesar, še več, da je | C |
najti, v Afriki pa jih je vse polno; in vendar | Timaj | o njih sploh ne spregovori ‐ zdi se celo, kakor | C |
opisih Korzike, o kateri ima zdaj teči beseda, je | Timaj | zagrešil podobne napake kot v zvezi z Afriko | C |
daje vtis, da so vse živali na otoku divje; | Timaj | se je o vsem tem poučil le zelo bežno in površno | C |
drobnjakarstva resnično nihče ne more ceniti. Ko | Timaj, | spet, spregovori o Piru, omenja tudi, da se | C |
se žival zgrudi na tla. Ta površnost, ko je | Timaj | preprosto sklepal, da [Rimljani] konja žrtvujejo | C |
je o najstarejši zgodovini Rima pisal Sicilec | Timaj | v svoji obči zgodovini, v posebnem delu pa je | C |
kakor že smemo to imenovati, ga je Sicilec | Timaj | po meni neznanem ključu uvrstil v isto obdobje | C |
Grki, npr. Kalisten za "fokiško" vojno,[560] | Timaj | za vojno s Pirom[561] ali Polibij za numantinsko | C |
162] Pač pa je ta misel izražena v dialogih | Timaj | (glej izbor) in Kritias (glej sledeči odlomek | C |
zločinci. [169] Odlomke iz dialogov Kritias in | Timaj | je prevedla Jera Ivanc po oxfordski izdaji | C |
leto 146/145 je namenjena cela knjiga. [254] | Timaj | (Tímaios, 356‐260 pr. Kr.) iz Tavromenija | C |
" Spet drugje pravi: "Kakor Platon v spisu | Timaj | združuje teologijo z naravoslovjem, tako tudi | C |
Protagora,; | Timaj, | ; v renesansi, | C |
Meneksen, Menon, Evtidem, Teetet, Državnik, | Timaj, | Kritias in pisma. G. Kocijančič pa je prevedel | D |
spomnim štiri dialoge: Menon, Teajtet, Državnik in | Timaj. | Dialog Menon ali o vrlini velja za najbolj | D |
izjemno pomemben za poznavanje Platona dialog | Timaj | ali o naravi, ki obravnava nastajanje sveta | D |
pripovedi. S predfilozofskega vidika je dialog | Timaj | nekakšna enciklopedija v malem, saj vključuje | D |
boljše od predhodnih. Tako imamo npr. v dialogu | Timaj | neki znamenit stavek, ki ga štejejo za zasnutek | D |
sleherno pobožnost in sleherno vero ...« Platon ( | Timaj) | : Poleg tega v primeru, ko tako slabo zgrajeni | D |
filozofa Platon in Aristotel, prvi s knjigo | Timaj, | drugi pa s svojim delom Etika.Po posebnih znakih | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |