nova beseda iz Slovenije
bivajočega zapopade mislec in čisto navadni vsakdanji | subjekt. | Pesništvo v tem primeru ni le prikazovanje sveta | A |
prebujena jutra roso snedla«. Prvoosebni lirski | subjekt | se nenadoma postavi v pasiviteto, v trpnost | A |
te rada dež ... ) Lirski, krhki, v slasti ujet | subjekt | doživlja elementarno polnost združitve: Zavri | A |
drzna in spet drugič plaho zadržana. Lirski | subjekt | v njeni poeziji se ni bistveno spremenil, če | A |
Dialogi, Primorska srečanja in številne druge. | Subjekt, | ki je prepleten z naravo in katerega pesnica | A |
boleč pritisk njenih nedosegljivih dimenzij, ki | subjekt | privede do sizifovske drže: »Nočem biti ujeta | A |
ljudmi, ki se počasi skušajo razviti iz objekta v | subjekt | zgodovine. Sedim poleg pripravljenega ležišča | A |
brez pokrova za božič zabrusil v obraz, da je | subjekt, | ki ni vreden, da tlači travo.Naposled naju je | A |
Aaa! Neznosen | subjekt | je to!«Prijel je za čeladni greben, dvignil | A |
pisateljev, nego poznajo samo avtorje. Avtor je | subjekt | avtorskih pravic in najbolj zoprna oseba v vsem | A |
straži, da bi si tega privilegija ne lastil kak | subjekt | iz ponižnega meščanskega pokolenja.V očeh grofa | A |
premisleku manjkala osnova. Premislek potrebuje | subjekt, | čuteče bitje, ne more nam dati velikih temeljnih | A |
delal, da razume. »Torej je absolutno hkrati | subjekt | in objekt, enotnost, v kateri se združujejo | A |
tem pogledu vsestranski in kompleten, formiran | subjekt, | človeški format; taki so mi pri srcu, take potrebujemo | B |
evropskem prvenstvu v Španiji; kot da so bili zavrti | subjekt | malega narodiča, ki ne premore niti enega talenta | B |
najteže dopovedati, da je vsak človek avtonomen | subjekt, | oseba s svojo zgodovino in življenjem, svet | B |
Njegova lirika je dialoška: pesnik (lirski | subjekt) | neprenehoma sprašuje svet in samega sebe, da | B |
spopadata v dramatičnih konfliktih. Lirski | subjekt | ni harmonični del sveta, v katerem živi (kot | B |
na raven abstraktne ljudske modrosti. Lirski | subjekt | je Ahmatova sama, vendar postavljena na stojišče | B |
položaj Pasternaka realističen. Pasternak ni več | subjekt | lirike, temveč njen predmet; skozenj govori | B |
njen dvojnik, alter ego, bolj njen objekt kot | subjekt, | bolj zbir popredmetenih naravnih stanj kot živo | B |
pesništvu. Mandelštamova pesem, v kateri ima lirski | subjekt | položaj kozmičnega spomina, je po ustroju podobna | B |
vanj posegal in ga spreminjal. Harmsov "lirski | subjekt" | je zmeraj nekakšen otrok ali čudak s svojim | B |
starodavna antična Usoda. Implicitni avtor je | subjekt | prozne konstrukcije: modelira umetniško stvarnost | B |
podtalnim človekom Dostojevskega, ki hoče biti | subjekt, | "živa duša", ne pa "nekakšna tipka na klavirju | B |
dedu, prek katerih se uresničuje kot avtonomni | subjekt, | še več o stricu Dickensu, ki igra v romanu vlogo | B |
okvira Zlobčeve poezije ni težko določiti. Med | subjekt | in zgodovino je razpet ta svet, v njegovih robovih | B |
jaz kot nekakšen v dva milijona celic pomnožen | subjekt, | ki mu v teh sanjah, oziroma prebujanju, pravijo | B |
subjekte. Ljudje podzavestno čutimo ljubezen kot | subjekt, | zaradi duhovnosti pa tega nismo sposobni jasno | B |
samo besedo „Bog” (Alah, Buda, ...). Človek je | subjekt | snovnega dogajanja kot tudi delovanja vsebinskih | B |
več vseprežemajoča ljubezen, temveč selektivni | subjekt. | S tem je nevede izražal le duha in tradicijo | B |
voljna sprejeti. Kamen zanj ni gradivo, temveč | subjekt. | In tudi njegov nadaljnji kiparski postopek je | B |
stran 137 . \/ V tem smislu je poosebljeni | subjekt | partizanstva in revolucije, poosebljeni subjekt | B |
subjekt partizanstva in revolucije, poosebljeni | subjekt | zgodovine. In zato njegov dnevniški obračun | B |
večdimenzionalna, pluralistična, kompleksna družba, katere | subjekt | je v smislu evropske tradicije civilni državljan | B |
telesom, saj je prisoten tudi v snu kot čisti | subjekt | sanj, ne glede na resničnost njihove intencionalne | B |
zgodovino, na ”substanco“, v kateri je povnanjen ” | subjekt“ | (Hegel bi pripomnil, da ga mladi Danec ni dobro | B |
v teku časa, sam ali sama sebe doživlja kot | subjekt | vseh svojih spominov in volje, je odgovorna | B |
filozofiji razumemo predvsem kot ”čisti“ spoznavni | subjekt. | Drugače rečeno: identiteta oziroma istost jaza | B |
prihodnji, kajti po zakonu neprotislovnosti logični | subjekt | (v tem primeru dogodek) ne more imeti medsebojno | B |
ogenj in strast; razum je ljubeč, razum je | subjekt | <subjectum>, ki ga prižge narava in razsvetli | B |
teoretična filozofija, ki se sprašuje, kako | subjekt | spoznava objekt, 2. praktična filozofija, | B |
praktična filozofija, ki se sprašuje, kako | subjekt | deluje na objekt, in 3. teleološka filozofija | B |
substance“ in mu postavljal nasproti svobodni | subjekt, | ki nasploh v nemški klasični filozofiji nastopa | B |
češ da se Deus sive natura ne spoznava kot | subjekt, | kot duh.V Sistemu [1804] nekje celo pravi | B |
, v kateri sta nasprotji (mišljenje in bit, | subjekt | in objekt, duh in narava), vselej isti in obenem | B |
vselej isti in obenem različni. Pri Schellingu | subjekt | nikoli ne doseže absolutne identitete z objektom | B |
kot ”ponotranjena“ v duhu, ostaja ”nezavedni | subjekt“ | , kajti - ”Nisem jaz tisti, ki vem, temveč je | B |
zastavil s filozofskega stališča nerešljivo nalogo: | subjekt, | ki govori, naj bi izrekel svoj lastni neizrekljivi | B |
mejo v pratemelju biti, v pravolji, ki ni več | subjekt, | saj je ”volja, ki ničesar noče“, obenem pa je | B |
Fichteju ostaja slej ko prej človeški jaz, človeški | subjekt, | ampak je iskal izvor svobode v sami naravi | B |
sámo sebe kot večno zaželeno (sámo sebe, kot | subjekt | in objekt, kot pravo bistvo); toda ker ima, | B |
aktivno, tisto, kar biva iz sebe in za sebe kot | subjekt, | medtem ko je ”bit“ ono pasivno, ki šele prihaja | B |
katero se ujame domnevno brezpogojno svobodni | subjekt? | ...In ob tem se je treba spomniti, da se v to past | B |
trdi, da si človek opazovalec (cogito kot | subjekt) | z neko misteriozno causa finalis ustvarja | B |
je tudi odvisno, koliko tak ukaz velja. Če je | subjekt | takega ukaza dežurni policist, potem se je mogoče | B |
blažena trojica, ki sestavlja svet. Objekt, | subjekt | in kvaliteta.Kvaliteta ni stvar. | B |
ni stvar. Kvaliteta je dogodek, v katerem se | subjekt | zave objekta.Sonce kvalitete se ne suče okoli | B |
se mora sprijazniti z dejstvom, da je isti | subjekt | ali problem mogoče interpretirati z različnih | B |
dejstva, da Slovenija novembra 1918 ni bila | subjekt | mednarodnega prava, obstaja še en pomemben razlog | C |
izhajajo iz narave, na platno pa jih prenaša | subjekt | - slikar. Omenjeni akvarel, trdi Kojeve, ne | C |
prepričanju, da je sila, ki poganja proces, sam | subjekt; | proces poteka od zavesti proti subjektu, ki | C |
substanco; dokler substanca naposled ne postane res | subjekt. | Žižek išče odgovor na zastavljeno vprašanje | C |
vednost o svetu; kot tako je substanca, ki je | subjekt. | Ontologija in epistemologija sta v zadnji instanci | C |
epistemologija sta v zadnji instanci eno in isto; | subjekt | in objekt vednosti sta eno in isto, ker prvi | C |
mogoče povedati nič drugega kot le to, da je. | Subjekt | je od vsega začetka del te celote in jo od prvega | C |
in isto. To mu je omogočil absolutni duh kot | subjekt | in hkrati objekt vednosti, kot tisti, ki "proizvaja | C |
tega", da je resnično celota in da je substanca | subjekt | (kar je v končni instanci isto).Čeprav se totaliteta | C |
učinkovito realiziran samo zato, ker je živeči | subjekt | (kakorkoli izmišljen in odvisen od okoliščin | C |
človeštvo, ne zgolj nekega posameznika. Seveda, ko | subjekt | prevzame aktivno in dominantno vlogo, je ep | C |
Nasprotno, v Zgodovini in razredni zavesti je | subjekt | sam ustvarjalec zgodovine kot svojega lastnega | C |
zgodovine kot svojega lastnega objekta. Ta | subjekt | pa ni niti transcendentalen niti ahistoričen | C |
to vlogo lahko prevzame šele novi univerzalni | subjekt: | proletariat. Vidimo torej, da Lukácsa pravzaprav | C |
je v središču njegove pozornosti kolektivni | subjekt, | ki teži k temu, da bi postal univerzalni subjekt | C |
subjekt, ki teži k temu, da bi postal univerzalni | subjekt. | Lukács se pri tem opira na že omenjeno Vicovo | C |
Šele tedaj, ko obstaja kolektivni zgodovinski | subjekt, | ki se prepozna v svojih objektivizacijah (factum | C |
je torej pri takem spoznanju ta razred hkrati | subjekt | in objekt spoznanja in če na tak način teorija | C |
Zgodovini in razredni zavesti sta zgodovinski | subjekt | in objekt identična: proletariat je za Lukácsa | C |
torej trdi, da je težko razumeti, kako bi se | subjekt | v postmodernosti (oziroma v tretji fazi kapitalizma | C |
nemožnega. Maksimalno realizirati, česar je | subjekt | zmožen, ne pomeni izčrpati vse obstoječe možnosti | C |
še drugače povedano, prav kot končno bitje je | subjekt | poklican, da zanika, anulira svojo končnost | C |
namenjeni itn. Prava mera se opira na postulat, da | subjekt | izvirno ne ve oziroma ne more vedeti, kaj mu | C |
enigmatičnost zakona. Na neki način je moderni | subjekt | na področju etike, kantovske etike, v isti situaciji | C |
kot moralni zakon, nekaj zahteva od subjekta, | subjekt | pa mora ugotoviti, kaj to je.Strukturna nedoločnost | C |
zahteva zakon. Ni zakon tisti, ki odloča, pač pa | subjekt. | Toda ta odločitev ne sme biti katera koli. | C |
odgovor pravilen ali nepravilen, pač pa za to, da | subjekt | vedno plača, če smemo tako reči, za svoj odgovor | C |
drugačen pa je položaj subjekta klasične etike. Ta | subjekt | ne ve.Izvorno ne ve, kaj mu je storiti, zato | C |
je hkrati tak, da se predpostavlja, da mora | subjekt | vedno vedeti, kaj je prav in kaj ne.Narobe pa | C |
vedeti, kaj je prav in kaj ne. Narobe pa ima | subjekt | klasične etike na tisoče predpisov.Za vsako | C |
Za vsako situacijo je drug predpis. A vseeno | subjekt | ne ve, kaj mu je v dani situaciji storiti.Naj | C |
situacije, ki je ne bi "pokrival" neki predpis, | subjekt | vseeno ne ve, kaj mu je storiti.Ko je subjekt | C |
subjekt vseeno ne ve, kaj mu je storiti. Ko je | subjekt | pred problemom, ko je soočen z neko dilemo, | C |
Za moderno etiko je povsem nepojmljivo, da | subjekt | ne bi poznal zakona.Zakon je vedno dojet kot | C |
instanca oziroma nekaj takih instanc, kjer je | subjekt | šel po odgovor na svoj problem.Ni subjekt tisti | C |
je subjekt šel po odgovor na svoj problem. Ni | subjekt | tisti, ki dá odgovor na svoj problem, pač pa | C |
subjektu. V nekem smislu bi lahko rekli, da sam | subjekt | ni kriv za to, kar ga doleti, ker je bilo že | C |
"po svoji glavi", ne glede na to, kaj stori | subjekt. | V tej luči bi se morali vprašati, ali je sploh | C |
tragičnosti v modernem univerzumu, v katerem naj bi | subjekt | vedno vedel, kaj mu je storiti, tako da tragične | C |
se pojavi zapoved, veljavna za vse. Ker je | subjekt | izvirno neveden, bi lahko etiko "prave mere | C |
zapisane v samih rečeh, v objektih. Tudi če | subjekt | ne ve, pa je realno samo tisto, ki ve, ki ima | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |