nova beseda iz Slovenije
Teopomp, Efor, Anaksimen, Kalisten, Helanik, | Polibij. | Ohranila so se le dela prvih treh in zadnjega | C |
oziroma teoretično poglobljeno kot kasneje denimo | Polibij. | O precejšnji priljubljenosti tega dela (in morda | C |
izjemna je bila njegova pojava, priča že to, da | Polibij | v svojem delu polemizira s Tukididom in da se | C |
in že nekateri antični zgodovinarji, kot npr. | Polibij, | so ga grajali.)Novost te zvrsti ni v tem, da | C |
zgodovinar diadohov iz 4.‐3. stoletja pr. Kr.) in | Polibij, | ki so retorični element zanemarjali ali ga celo | C |
Teopomp, Efor, Anaksimen, Kalisten, Helanik in | Polibij. | Ohranjena so le dela prvih treh in zadnjega. | C |
katere začetnik je bil v nekem smislu Herodot, | Polibij | je njen glavni predstavnik, prvi pa je idejo | C |
vidno pri Eforju, bolj pri Teopompu, pa tudi | Polibij | je menil, da je ena od nalog zgodovine prava | C |
zgodovinopisjem in govorništvom vedno aktualen; | Polibij | omenja, da je Efor to problematiko prepričljivo | C |
Filopojmena, znanega voditelja ahajske zveze, je tudi | Polibij | posegel po retoričnih sredstvih.Politično-vojaška | C |
bilo poučevanje zgodovine ogroženo, vendar ji | Polibij | priznava prvo mesto pri izobrazbi (bodočih) | C |
punsko vojno leta 264. S tem letom je začel | Polibij, | ki je Timajevo delo nadaljeval in tudi kritiziral | C |
dobrih zgodovinskih del; v njegovem spisu celo | Polibij, | najboljši zgodovinar helenistične dobe, ni našel | C |
v mnogočem razlikuje od svojih predhodnikov. | Polibij | je menil, da je bil Efor utemeljitelj in do | C |
za prvega znanega »kabinetnega zgodovinarja« ( | Polibij | 12.25 ss.[T 20]) in s tem prednika modernih | C |
Tukidid, pa je deloma uporabljal slabe vire. | Polibij | ga je visoko cenil kot utemeljitelja univerzalne | C |
zaključil z opisom bitke pri Knidu.[241] 4 | Polibij | 8,10,7.Moje mnenje je, da vladarjev ne smemo | C |
odvzel, razen, kakor rečeno, zastranitev. | Polibij | Polibij je bil brez dvoma najpomembnejši zgodov | C |
Polibij | Polibij | je bil brez dvoma najpomembnejši zgodovinopisec | C |
bil večkrat izvoljen na mesto stratega. Tudi | Polibij, | ki sta mu očetov položaj in premoženje omogočila | C |
šestnajst let zadržali v Italiji kot talce. | Polibij | je po srečnem spletu okoliščin[248] smel ostati | C |
okrog 300) končno dovolil vrniti se v Grčijo. | Polibij | sam omenja, da je Kato starejši med žolčno razpravo | C |
politična vprašanja na Peloponezu. Kje se je | Polibij | mudil v naslednjih letih, ni povsem jasno; vsekakor | C |
(3,48). Iz manj znanega vira izvemo, da je | Polibij | umrl v starosti 82 let, ko se je smrtno ponesrečil | C |
ponesrečil pri padcu s konja; zadnji dogodki, ki jih | Polibij | omenja v svoji zgodovini, datirajo iz leta 118 | C |
precej zanesljivo. Poleg svoje Zgodovine je | Polibij | napisal tudi nekaj manjših del, ki pa so v celoti | C |
v času izdelave izvlečkov. Pri pisanju je | Polibij | upošteval sistem datacije po olimpiadah,[252 | C |
Dogodke znotraj vsakega leta olimpiade je | Polibij | obravnaval po geografskem zaporedju, začenši | C |
bralca utegnilo zmesti; tega se je zavedal tudi | Polibij: | »Ta ali oni bo gotovo imel kaj pripomniti na | C |
Zgodovine V prvih dveh knjigah, za kateri | Polibij | sam priznava, da sta napisani po predlogah drugih | C |
vprašanje rimske ustave in državne ureditve. | Polibij | je namreč na več mestih[255] izpostavil temeljni | C |
prejšnjih knjigah[256]. Vprašanja, s katerimi se je | Polibij | ukvarjal v šesti knjigi, so bistvenega pomena | C |
globlji smisel avtorjeve dispozicije snovi. | Polibij | to zagotavlja tudi z obsežnimi zastranitvami | C |
od dotedanje zgodovinopisne tradicije. Tudi | Polibij | ugotavlja, da je namen ekskurza premor, v katerem | C |
popestri morebitno enoličnost snovi. Vendar | Polibij | svoje pripovedi, ki ji dinamičnost zagotavlja | C |
tudi večkrat ‐, je tako rekoč brez števila. | Polibij | tako na več mestih posredno ali neposredno spregovori | C |
danes na splošno velja prepričanje, da ju je | Polibij | zasnoval, še preden se je zares lotil svoje | C |
knjiga je obsežna polemična razprava, v kateri | Polibij | skozi kritične poglede na delo starejših piscev | C |
ravnal z zgodovinskimi argumenti. Čeprav se | Polibij | na ta način dotakne cele vrste piscev (ne le | C |
zadeva zgodovino zahoda in še posebej Sicilije. | Polibij | in anak;klosis Šesto knjigo, katere odlomki | C |
razmeroma natančno vsebinsko rekonstrukcijo, je | Polibij | vsaj deloma morda zasnoval, še preden se je | C |
padel pod enotno oblast Rimljanov (6,2)«. S tem | Polibij | odpre sistematično razpravo o različnih tipih | C |
najučinkovitejšo; to idealno mešano ustavo pa je | Polibij | našel tudi v Rimu in v njej videl poglavitni | C |
hlokracija. Ta nujni ciklus izmenjave ustavnih tipov | Polibij | imenuje anak;klosis, »krožna izmenjava« | C |
izmenjava«[262] ustavnih tipov. Kot stilist | Polibij | morda bralca res ne pritegne tako kot denimo | C |
njegovemu zahtevnemu toku misli. Glede na to, da je | Polibij | goreče polemiziral z retoričnimi zgodovinopisci | C |
geografsko) avtoriteto, zlasti za grški zahod. | Polibij, | ki je trdno verjel v potrebo po natančni geografski | C |
posameznih stvarnih zadevah. V pričujočem odlomku ga | Polibij | kritizira v zvezi s povsem stvarnimi napakami | C |
Timaei erroribus ‐ Še druge Timajeve napake [ | Polibij | nadaljuje s kritiko Timaja[271]] Le kdo bi | C |
Polibiju, Dioniziju Halikarnaškemu in Liviju. | Polibij | je v svoji zgodovini zanj našel pohvalne besede | C |
je bil učen in tekočega, lepega jezika,[290] | Polibij | pa, da je bil brbljav (39,12,1). Med pripadniki | C |
Filarh iz Aten) in pragmatično zgodovinopisje ( | Polibij) | . Žal je ohranjenih le malo zgodovinskih del | C |
tako npr. Tukidid Herodota, Ksenofont Tukidida, | Polibij | Timaja in Pozejdonij Polibija; zlasti slednja | C |
smatrali za upravičen in potreben. Podobno kot prej | Polibij | so si zastavljali vprašanje, od kod veličina | C |
zgodovinsko delo njegovega predhodnika. Kot | Polibij | je namreč tudi Diodor živel pod rimsko oblastjo | C |
bližjimi sodobniki pa ga je pisal predvsem tudi | Polibij. | Vendar pa je bil namen njegove zgodovine doprinesti | C |
predmeta, vsak na svoj način, lotili Antigon, | Polibij, | Silen in številni drugi; a vsi so se lotili | C |
zdelo dovolj zgolj napisati, kakor je napravil | Polibij | iz Megalopole, da mislim, da je bil Rim ustanovljen | C |
svojih kasnejših delih ter za njim Aristotel in | Polibij | ugotavlja, da je najboljša mešana ustava, in | C |
da je najboljša mešana ustava, in enako kot | Polibij | pride do sklepa, da je najboljši primer slednje | C |
vojno,[560] Timaj za vojno s Pirom[561] ali | Polibij | za numantinsko[562] (vsi ti so namreč omenjene | C |
‐ zvrst. Razliko med njima je izpostavil že | Polibij | v 2. stoletju pr. Kr., na več mestih jo omenja | C |
različno obravnava isto osebo. Tako denimo | Polibij, | ki od zgodovine zahteva, naj bo nepristranska | C |
med starejšimi zgodovinopisci jasno opredelil | Polibij. | Prokopij tako sicer verjame v Boga kot najvišje | C |
Alarihovo osvojitvijo Rima. Njegov vzornik je bil | Polibij, | kar je poudaril na začetku svoje Zgodovine | C |
katerem se Zosim navezuje na Polibija Ko se je | Polibij | iz Megalopolisa odločil, da zgodovinskemu spominu | C |
dogajanju, ki ga opisujemo; če smo ga, kot bi dejal | Polibij, | videli na lastne oči.Zanj je nazorna in jasna | C |
morda prek dela njegovega učenca Dikajarha) pa | Polibij | in nato Ciceron; ta je imel posreden vpliv na | C |
niti v antičnem pomenu besede (le redki, denimo | Polibij, | so mu priznavali vrednost na tem področju), | C |
Zgodovini (npr. v 6. knjigi), v katerih je | Polibij | posvetil veliko pozornost predvsem rimski vojski | C |
256] Npr. v 5,3. [257] Najbolj konkretno je | Polibij | polemiziral s Timajem, vendar je bil kritičen | C |
blizu Sipila) utrpel odločilni poraz. [259] | Polibij | sam pojasni, kaj razume pod »pragmatično zgodovino | C |
njim (npr. pisec Zgodovine iz Oksirinha); | Polibij | je namreč ni čutil zgolj kot politični ustroj | C |
izrazil že v poglavju 1,64. [269] Koga ima | Polibij | s tem v mislih, pravzaprav ni jasno, vendar | C |
skopih fragmentih. [274] O tem natančno poroča | Polibij | v svoji Zgodovini, 6,53,4. [275] Brut 16 | C |
se takrat bojevali z Makedonci. Zgodovinar | Polibij | pravi, da sta si ga obe strani razlagali kot | D |
ji pripisovali božanskost. Grški zgodovinar | Polibij | je pred 2200 leti menil, da je Timava kratko | D |
izviri že antični geografi in zgodovinarji. Tako | Polibij | v drugem stoletju pred našim štetjem omenja | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |