nova beseda iz Slovenije

npz (338)


drugič izvedenih nacionalnih preizkusih znanja (     NPZ)      v šolskem letu 2002/2003 v devetletni osnovni  D
Pučko je poudarila, da so drugo leto izvajanja      NPZ      izvedli nekaj izboljšav.Tako so zvišali meje  D
Vlado Milekšič je predstavil analizo vplivov      NPZ      na pouk, v kateri so zajeli ravnatelje in učitelje  D
katerega predvidevajo, da se bo preverjalo na      NPZ.     Pri izvedbi pouka delno prilagajajo zahtevnost  D
in načine preverjanja znanja preverjanju na      NPZ.     Po ugotavljanjih ravnateljev in učiteljev NPZ  D
Po ugotavljanjih ravnateljev in učiteljev      NPZ      ne motijo pouka, disciplinskih težav in težav  D
zaposlitvijo učencev v času ustnega preverjanja      NPZ      namreč ni, kar nekaj težav pa so zaznali pri  D
angleščini s časom za izvedbo učnega načrta in      NPZ.     Slednji sicer ne bi smeli vplivati na korekcije  D
razlike med notranjimi ocenami in ocenami na      NPZ.      V času NPZ je treba prilagajati organizacijo  D
notranjimi ocenami in ocenami na NPZ. V času      NPZ      je treba prilagajati organizacijo dela na šoli  D
razredih. Učitelji pravijo, da za pripravo na      NPZ      ne uporabljajo dopolnilnega in dodatnega pouka  D
kaj je smiselno postoriti doma za pripravo na      NPZ.     Ob tem je tudi več informiranja in sodelovanja  D
svet opraviti oz. sprožiti širšo razpravo o      NPZ.     Natančno bi bilo treba izmeriti časovno umestitev  D
govornega oz. praktičnega ocenjevanja znanja pri      NPZ      v času pouka glede na učne načrte, nekateri  D
učitelji prilagajajo ocene v razredu ocenam na      NPZ,      bi bilo v prihodnje treba podrobneje spremljati  D
preverjanjem oziroma nacionalnimi preskusi znanja (     NPZ)     .V diferenciaciji pouka oziroma nivojskem pouku  D
pripraviti ustrezne urnike. Predlaga ukinitev      NPZ      in fleksibilne diferenciacije v začetku drugega  D
delu, ki se nanaša na nacionalne preizkuse (     NPZ)     .Kakšne naj bi bile spremembe, še ni popolnoma  D
znanja dr. Cveto Razdevšek Pučko. Meni, da so      NPZ      potrebni, saj dajejo celovito informacijo o  D
v rezultate po šolah. Dr. Pučkova vidi pomen      NPZ      tudi v eksternosti, kar pomeni, da je preizkus  D
denar, kajti stroški bodo narastli, saj naj bi      NPZ      prihodnje leto opravljalo tretjino učencev več  D
spremeniti tako, da nacionalni preizkusi znanja (     NPZ)      po prvem in drugem triletju ne bi bili obvezni  D
učiteljevi oceni. Kakšen naj bi bil najboljši koncept      NPZ?     O tem smo se pogovarjali s predsednico državne  D
znanja dr. Cveto Razdevšek Pučko, ki meni, da so      NPZ      že zdaj zasnovani smiselno. »Po prvem in drugem  D
starše kot učence zanimajo primerljivi dosežki.«      NPZ      po koncu osnovne šole v kombinaciji z učiteljevimi  D
načine izražanja znanja. Po mnenju dr. Pučkove      NPZ      vsekakor ne bi smeli zajeti le vzorca učencev  D
obvladovanja standardov znanja v učnih načrtih.«      NPZ      bodo letos prvič potekali tudi v šestem razredu  D
znanja oz. kompetenc.« Dosedanji rezultati na      NPZ      kažejo, da so meje za pozitivno oceno pri matematiki  D
ali celo zelo dobre rezultate. Eden od ciljev      NPZ      je uporaba rezultatov za izboljšanje poučevanja  D
ki preverjajo višje ravni znanja, saj te na      NPZ      učencem običajno povzročajo največ težav.«   D
običajno povzročajo največ težav.« Analiza vplivov      NPZ      na pouk, ki jo je predlani izvedel zavod za  D
katero predvidevajo, da se bo preverjalo na      NPZ.     Ali to pomeni, da so učitelji preveč obremenjeni  D
pomeni, da so učitelji preveč obremenjeni z      NPZ,      ki ocenjujejo tudi njihovo delo, in premalo  D
katere predvidevajo, da se bodo preverjali na      NPZ,      ni nujno slabo, saj zajemajo NPZ različne vidike  D
preverjali na NPZ, ni nujno slabo, saj zajemajo      NPZ      različne vidike znanja in praviloma dovolj reprezentativen  D
učitelji prilagajajo ocene v razredu ocenam na      NPZ.     Kaj menite o tem?   D
praktično ni mogoče, saj je s pravilnikom o      NPZ      zagotovljeno, da morajo učitelji svoje interne  D
interne ocene zaključiti pred objavo rezultatov      NPZ.     « Kako je z ocenjevalci preizkusov, se je njihova  D
Ali je mogoče primerjati rezultate Timssa z      NPZ      oz. ali lahko NPZ pripomorejo k izboljšanju  D
primerjati rezultate Timssa z NPZ oz. ali lahko      NPZ      pripomorejo k izboljšanju rezultatov naših učencev  D
znanja? »Kot sem že omenila, so narava in cilji      NPZ      ter Timssovih študij različni, zato rezultatov  D
zavzemali tudi vi. Kaj to pomeni za razvoj      NPZ,      če ne bodo odpravljeni? »Nisem se zavzemala  D
za vpis. Problem vidim v tem, da naj bi imeli      NPZ      toliko različnih vlog: od sestave zaključne  D
in se nanašajo na nacionalne preskuse znanja (     NPZ)      v devetletki.Zavrnili pa so amandmaje, ki jih  D
tudi poslanci SD in SNS -, med drugim ohranitev      NPZ      v tretjem razredu devetletke in da tretji predmet  D
zanje odločil, ker se je dosedanji postopek pri      NPZ      pokazal za težko izvedljivega za celotno populacijo  D
premišljene spremembe, po njihovih informacijah pa so      NPZ      do zdaj potekali brez težav.Glede na to, da  D
do zdaj potekali brez težav. Glede na to, da      NPZ      ne bodo imeli vpliva na vpis v srednje šole  D
je, kako ravnatelji ugotavljajo, da se je z      NPZ      raven kakovosti dela v šoli izboljšala. Predstavn  D
Likovič je dejala, da so pripravili lastni predlog      NPZ,      vendar se strinjajo tudi s predlogi šolskega  D
V prihodnosti, je prepričana, bodo odpravili      NPZ      in dali večjo veljavo učitelju.Predsednica Aktiva  D
za ali proti. Brez dvoma podpiram ohranitev      NPZ      iz slovenščine oz. madžarščine in italijanščine  D
preizkuse na šoli in pri teh predmetih dobili oceno      NPZ.     Ta ocena se je združila z učiteljevo pri predmetu  D
zaključno oceno v spričevalu. Če bi bil učenec pri      NPZ      ocenjen nezadostno, osnovne šole ne bi izdelal  D
prenehanje združevanja učiteljevih ocen in ocen z      NPZ      ter odpravo ocen pri NPZ. Vsekakor se mora po  D
učiteljevih ocen in ocen z NPZ ter odpravo ocen pri      NPZ.      Vsekakor se mora po vsakem preverjanju znanja  D
gre za bistveno spremembo funkcije oz. namena      NPZ      oz. premik nazaj k izvornemu namenu - nacionalnim  D
Ta sprememba je ključna v vsebinskem smislu      NPZ,      pomeni pa tudi bistveno drugačen in zmanjšan  D
pa tudi bistveno drugačen in zmanjšan vpliv      NPZ      na učence ob koncu OŠ in na samo izvedbo pouka  D
učenec devetega razreda vključen v pisno izvedbo      NPZ      v treh »paketih«: na predpreizkusu, v rednem  D
praktičnimi preizkusi interno preverjen za potrebe      NPZ.     Na šolah bi morali NPZ spomladi izvesti trikrat  D
preverjen za potrebe NPZ. Na šolah bi morali      NPZ      spomladi izvesti trikrat, poleg tega pa za manjšo  D
konec avgusta. Zaradi spremenjene funkcije      NPZ      je po novem predviden le en rok izvedbe za vse  D
v osnovni različici pred leti ni predvideval      NPZ      z ustnimi in praktičnimi deli preizkusov.Tako  D
imenovani interni deli preizkusov so prišli v sistem      NPZ      med poskusnim uvajanjem.Glede te dileme so strokovni  D
ustnih in praktičnih delov v dosedanji sistem      NPZ.     Ker spremembe in dopolnitve zakona z odpravo  D
devetem razredu bistveno spreminjajo funkcijo      NPZ      in si učenec z rezultatom pri NPZ ne bo mogel  D
spreminjajo funkcijo NPZ in si učenec z rezultatom pri      NPZ      ne bo mogel izboljšati ali poslabšati zaključne  D
mojem mnenju odprava ustnih in praktičnih delov      NPZ      strokovno sprejemljiva. Učenci v devetem razredu  D
izbranega (tretjega) predmeta. Če je vloga      NPZ      v devetem razredu spremenjena in se interpretacija  D
vsakoletnim preverjanjem naravoslovja v okviru      NPZ      dali naravoslovju pomembnejšo vlogo že v osnovni  D
konsenza za vse bistvene spremembe v šolstvu.      NPZ      vsekakor sodijo med pomembne elemente šolskega  D
Najbrž bi bilo mogoče doseči konsenz, da se      NPZ      v prvem obdobju pri slovenščini in matematiki  D
in staršev v Sloveniji glede združevanja ocen      NPZ      in učiteljeve ocene bi se najbrž tudi dalo z  D
veliko večino ugotoviti, da se takšna vloga      NPZ      v devetem razredu odpravi.Podobno je z ustnimi  D
odpravi. Podobno je z ustnimi in praktičnimi deli      NPZ.     Od obravnavanih tem je najtrši oreh in najbrž  D
Sloveniji izbiranje t. i. izbranih predmetov pri      NPZ.     Po mojem mnenju gre za rešitev, ki vodi tudi  D
ki se nanaša na nacionalne preizkuse znanja (     NPZ)     .Ob koncu 3. razreda so odpravljeni, ob koncu  D
določil minister v maju. Po novem dosežek pri      NPZ      v 9. razredu ni več v funkciji združevanja ocene  D
določba o ugovoru na oceno - o dosežkih pri      NPZ      v 9. razredu bo šola starše pisno obvestila  D
ocene 9. razreda, splošni uspeh in dosežki pri      NPZ.      Med več spremenjenimi pravilniki je minister  D
in ocenami pri nacionalnih preizkusih znanja (     NPZ)     .Čeprav se ta odstopanja kažejo tudi na Švedskem  D
Sloveniji. Ne samo, da so deleži učencev pri      NPZ,      ki dosežejo nižjo raven znanja (15 odstotkov  D
dobrih. Krivulja porazdelitve pri dosežkih      NPZ      sploh nima desnega repa.Ob tem pa Timss izmeri  D
vprašanje, koliko je informacija o dosežkih      NPZ      realna.Po mnenju mag. Zupanca bi lahko eden  D
od vzrokov za nenavadno razporeditev ocen pri      NPZ      bila zakonska določba o združevanju učiteljeve  D
določba o združevanju učiteljeve ocene in ocene iz      NPZ,      kjer je pozitivna ocena iz NPZ pogoj za uspešen  D
in ocene iz NPZ, kjer je pozitivna ocena iz      NPZ      pogoj za uspešen zaključek osnovne šole.Spuščanje  D
informacija o znanju - Učitelji za ocenjevanje nalog      NPZ      ne bodo dodatno plačani, to je del njihove letne  D
novostim pri nacionalnih preizkusih znanja (     NPZ)     .Marija Mojca Maleš z ministrstva za šolstvo  D
zaključevanje osnovne šole. Na šoli je za izvedbo      NPZ      odgovoren ravnatelj, ki pa mora pri tem imenovati  D
svojega namestnika. V 6. razredu bodo naloge      NPZ      vrednotili učitelji - zaradi varčevalnih ukrepov  D
ali drugih utemeljenih razlogov rednega roka      NPZ      ne bodo mogli udeležiti.Tretji predmet preverjanja  D
2006. Za devetošolce v dneh, ko opravljajo      NPZ,      pouka po urniku ne bo, ta odločitev o novosti  D
težko organizirati pouk medtem, ko potekajo      NPZ.     Dosežki pri NPZ pa bodo vpisani v zaključno spričeval  D
rganizirati pouk medtem, ko potekajo NPZ. Dosežki pri      NPZ      pa bodo vpisani v zaključno spričevalo. Mojca  D
ravnatelje še opozorila, da bosta poročilo o izvedbi      NPZ      na šoli in analiza dosežkov po novem tudi del  D
to morda upoštevali. Pri tem, da med potekom      NPZ      učenci ne bodo imeli pouka, pa ravnatelji vidijo  D
marca kar izžrebali. Glede resnosti pristopa k      NPZ,      ki zdaj ne bodo več del zaključne ocene, pa  D
predmeta pri nacionalnem preverjanju znanja (     NPZ)      v 9. razredu osnovne šole za šolsko leto 2005  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 301 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA