nova beseda iz Slovenije
gledališča lefovcev, je bil v ospredju Vsevolod | Mejerhold. | Preden je prišel do gledališkega konstruktivizma | B |
intelektualnim esteticizmom futurizma. Ko je | Mejerhold | leta 1920 postal vodja gledališkega odseka pri | B |
ta "družbeni naročnik", uporabnik predstave. | Mejerhold | je zamisel uresničeval najprej z množičnim kolektivnim | B |
tj. z igralcem oz. komedijantom, kot mu pravi | Mejerhold | (npr. pri plesu ali pantomimi). Kot rečeno | B |
opere. Prav v obdobju "gledališkega oktobra" je | Mejerhold | do kraja razvil poseben odrski trening igralca | B |
obvlada vsako mišico svojega telesa. Pozneje je | Mejerhold | biomehaniko dopolnil še z načelom igralske transformacije | B |
distanco do lastne kreacije. Na ta način je | Mejerhold | realiziral odrsko grotesko, ki je bila zanj | B |
nstruktivizma. V članku Igralec prihodnosti (1922) je | Mejerhold | govoril predvsem o "delovnem procesu" komedijanta | B |
igralčevo telo, ki izpolnjuje naloge konstruktorja". | Mejerhold | se je zavzemal za tayloristično "ekonomičnost | B |
truktivizma dvajsetih let. Treba pa je dodati, da je | Mejerhold | tako1 načelo biomehanike kot načelo konstruktivnega | B |
režije, ki ga je okoli leta 1905 v Rusiji razvil * | Mejerhold; | ohranil se je vse do tridesetih let 20. stoletja | C |
troheje (obrnjene jambe), *daktile in anapeste. | Mejerhold, | Vsevolod (Emiljevič) (1874 - 1942), ruski gledališki | C |
tistega časa so bili Gordon Craig (1872 - 1966), * | Mejerhold, | *Piscator, *Stanislavski in *Reinhardt, medtem | C |
umetniško figuro (Schlemmer), funkcionalno mašino ( | Mejerhold) | in ga podrejajo nagonom in avtomatizmom vojne | D |
poetike: gledališče ruskega oktobra (Vahtangov, | Mejerhold, | Tairov), futuristično gledališče (Marinetti | D |
radikalni avtorji zgodovinskih avantgard kot | Mejerhold, | Craig, Artaud in drugi začeli o gledališču misliti | D |
svojih Spominih piše, da je njegov prijatelj | Mejerhold | študiral pravo.Ko je profesor predaval o pričevalstv | D |
je vodil Feliks Dzeržinski. Ali je res, da je | Mejerhold | prosil, naj ga ubijejo, ker ni več vzdržal muk | D |
sta se angažirali za uprizoritev osebnosti kot | Mejerhold | in Stanislavski), zaradi prepovedi cenzure pa | D |
slikarjem (Malevič, Kandinski ...), režiserjem ( | Mejerhold, | Stanislavski ...), skladateljem (Stravinski, Šostakovič | D |
reinkarnacija s prve polovice 20. stoletja (Molière kot | Mejerhold, | žrtev stalinističnih čistk), nato sam stvaritelj | D |
temveč bodisi belo bodisi rdeče,« je dejal | Mejerhold. | Gledališki projekt V. E. M. je skupno delo | D |
. / XX. stoletje - gledališče (3) V. E. | Mejerhold | Po izboru Blaža Lukana | D |
omejeno število 60 gledalcev) gostoval Center | Mejerhold | iz Moskve. Maja pa se bo v Kosovelovi dvorani | D |
prvi polovici stoletja poskušali definirati | Mejerhold, | Craig, Appia in Artaud (pomemben vir Wilsonovega | D |
virih svojega gledališča: Charles Dullin, V. E. | Mejerhold, | Delsarte in azijsko gledališče: Pekinška opera | D |
vprašanjem; to so bili od Stanislavskega naprej | Mejerhold, | Vahtangov in Mihail Čehov, v Ameriki Strasberg | P |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |