nova beseda iz Slovenije
lacanovska in še bolj izvirna, kot jo je premogel | Lacan | sam, do današnjih dni, ko je prihajal k nam | B |
Freud sta pomembna njuna interpreta Althusser in | Lacan. | Čeprav Jameson izhaja iz določenih predpostavk | C |
predpostavk, ki jih je razvil Freud (in interpretiral | Lacan) | , celoto svoje razprave umešča v marksistični | C |
Lacana strukturacija nikoli ni popolna, zato [ | Lacan] | v nobenem smislu ni strukturalist, vedno ostane | C |
psihoanalize, značilno naslovljenim "Naš program", | Lacan | z dvema lapidarnima opazkama opozori na centralno | C |
od nje ločuje: po eni strani ta etika, pravi | Lacan, | nikakor ni izgubila svoje aktualnosti, ker je | C |
da bi moralni zakon zadovoljili. Zato lahko | Lacan | postavi enačaj med moralnim zakonom in željo | C |
ljubiti svojega bližnjega kot samega sebe, pravi | Lacan, | če je pot ljubezni do svojega bližnjega najbolj | C |
Kajti, "ko enkrat stopimo na to pot," pravi | Lacan, | "ko zasnujemo ta proces - meje ni več, zaplojena | C |
mogoče posredovanje zakona, saj je, kot pravi | Lacan, | umanjkal prav porok tega zakona, namreč Drugi | C |
ljubezni bližnjik in celo Bog podobno vlogo, kot jo | Lacan | pripisuje svetniku oziroma analitiku: če nastopata | C |
jedra nesmrtnosti užitek, kot nam dopoveduje | Lacan, | potem se moramo z vso nujnostjo vprašati, ali | C |
dala slutiti začetna en bloc zavrnitev. Zgodnji | Lacan | je v utilitarističnem privilegiranju kalkulatorskega | C |
na celotno človeštvo. Po drugi strani pa je | Lacan, | zlasti v Etiki psihoanalize, ob vsej kritičnosti | C |
dobro, za katero gre v utilitarizmu, vztraja | Lacan, | je dobro, "kolikor je realno" . Benthamu naj | C |
tako za teorizacijo ugodja kot realnega, kar bo | Lacan | pozneje povzel s konceptom užitka, naredil tisto | C |
kar bi vnaprej utiralo pot tej sreči," kot | Lacan | parafrazira Freuda, je mogoče videti v benthamovskem | C |
A iz te konvergence med Freudom in Benthamom | Lacan | potegne sklep, ki Benthamov realizem postavi | C |
paradoks partikularnega zakona; želja, pravi | Lacan, | "nima značaja nekega univerzalnega zakona, temveč | C |
na ugodje ali bolečino. Proti Benthamu zato | Lacan | uporabi Freuda, za katerega je želja strukturno | C |
subjekta vredna le, kolikor je zaželena, zatrdi | Lacan, | toda problem je prav v tem, "ali je stvar vredna | C |
želja na drugo stopnjo, želja želje", kot pravi | Lacan. | Teoretik koristnosti nujno zgreši željo, ker | C |
sama govorica "aparat užitka", kot bi rekel | Lacan, | orodje za distribucijo ugodja oziroma bolečine | C |
simbolno, umešča pa se na mesto realnega. | Lacan | tako lažno realno (faux réel) poimenuje dozdevek | C |
subjektu povzroča nelagodje? Na drugi strani pa | Lacan | vztraja, najbolj eksplicitno v XX. seminarju | C |
uporaba ugodij implicira tudi tisto, čemur pravi | Lacan | uporabnost užitka.Bentham je tako že pred Freudom | C |
uživanja." Prav na to opozarja po našem mnenju | Lacan, | ko zatrdi, da utilitarizem "ne pomeni nič drugega | C |
katere smoter je narediti užitek koristen. Zato | Lacan | priznava Benthamu zasluge za to, da je s teorijo | C |
podvržena zakonu koristnosti. Ali, kot pravi | Lacan, | "blago je narejeno zato, da kar največje možno | C |
drugi strani pa se dotika tistega, čemur pravi | Lacan | "paradoks želje, kolikor ga dobrine zakrivajo | C |
elementarni zgled dobrodelnosti, kot ga navaja | Lacan, | dobrodelnost sv. Martina, ki raztrga svoj plašč | C |
za Benthama lahko le tisto, kar je, kot pravi | Lacan, | predmet delitve, snov za prerazdelitev. V dobrodeln | C |
dobrin. Tu bi spet lahko spomnili, da vidi | Lacan | v imperativu dobrodelnosti "dobrohotno goljufijo | C |
implicira cinično subverzijo dobrega. Ta cinizem | Lacan | rekonstruira v neke vrste credo utilitarističnega | C |
ostane po podobi mojega dobrega." Zato lahko | Lacan | reče, da je "v naravi dobrega, da smo altruisti | C |
nedotakljivost elementarnih človekovih pravic, zatrdi | Lacan, | "na tej ravni homogenosti se zakon koristnosti | C |
prej z roko v roki z altruizmom. Na to meri | Lacan, | ko zatrdi, da se "moj egoizem prav lepo zadovoljuje | C |
nelegitimna, neulovljiva, neizmerljiva vrednost, ki ji | Lacan | pravi vrednost užitka, ki nima nobene opore | C |
užitkom oziroma strategija, pri kateri, kot pravi | Lacan, | sama "razsežnost dobrega postavlja močan zid | C |
do bližnjega reducirana na oskrbo, kot pravi | Lacan. | Zadostuje, da dobrodelnež zagleda nekoga v stiski | C |
možnost te druge zadovoljitve. Ni naključje, da | Lacan | - ko nakaže možnost beračeve zahteve po drugi | C |
oblik, do "kromosomske anarhije", kot pravi | Lacan. | Gre za monstruoznost "drugega uničenja", ki ga | C |
vsaki meri, vsakemu idealu. Ni naključje, da | Lacan | nasproti dobrodelnosti sv. Martina postavlja | C |
mlado dekle ali mišičast igralec rugbyja), pravi | Lacan, | pa ne bomo imeli več opraviti s poučno zgodbo | C |
kjer si privošči luksuz, odvečno, eksces. | Lacan | pa nakaže, ne šele v ljubezni mističark, pač | C |
onstran načela ugodja. Zato ne preseneča, da | Lacan | postavi Sada tako rekoč ob bok Antigone, ki | C |
radikalno tuje vsemu človeškemu, oziroma, kot pravi | Lacan, | "kar najbolj osvobojeno razmerij do individua | C |
zaradi svoje univerzalne vrednosti," kot pravi | Lacan, | in zato nujno imuno za spremembe subjektivnih | C |
Sadove etike in politike, kot jo rekonstruira | Lacan, | opirajoč se pri tem na Dolmancéjevo formulacijo | C |
kompatibilen z družbeno vezjo. Kot upravičeno poudari | Lacan, | je subjekt izjavljanja imperativa užitka: "Pravico | C |
katero od svojih potreb, pač pa za tisto, čemur | Lacan | pravi neulovljivi objekt želje onkraj konkretnega | C |
Stvari, "Stvari mojega bližnjega", kot pravi | Lacan, | ki tudi tega bližnjega naredi za enkratnega | C |
drugemu, toda le, če je to dobro, kot pravi | Lacan, | "po podobi mojega dobrega", zato da bi se ognil | C |
In tako kot križar, za katerega, kot opozarja | Lacan, | obstoj Drugega ni danost, marveč stvar vere | C |
subjekt suženj ponavljanja volje do užitka, lahko | Lacan | reče, da je resnica sadovskega subjekta pozicija | C |
tradicionalna etika slep za tisto razsežnost, ki ji | Lacan | pravi "vsemogočnost" želje.Sade klone pred željo | C |
željo Drugega, saj v njegovem delu, kot opozori | Lacan, | ne najdemo niti enega samega primera uspešnega | C |
tako vpisuje v alternativo dveh poti, ki ju | Lacan | na koncu "Subverzije subjekta in dialektike | C |
želje" navaja kot razrešitev zagate želje. | Lacan | v tem tekstu predstavi terminalno fazo dialektike | C |
na drugi tragični upor? Rekli smo, da vidi | Lacan | v izbiri med lastnim mankom in nasebnostjo objekta | C |
herojske privolitve v voljo Drugega, ki ju navaja | Lacan. | Kaj pomeni danes "hoteti se soočiti z voljo Drugega | C |
se pravi, da so hoteli izkusiti, kot pravi | Lacan, | "ne le njegovo zahtevo, temveč kar njegovo voljo | C |
, če povzamemo Klossowskega, kot ga citira | Lacan. | Odločiti se za vrnitev v naravo v budnem stanju | C |
ceno svoje "mumifikacije". Ni zanemarljivo, da | Lacan | omenja stoike v "Kantu s Sadom", tekstu, ki | C |
tekstu, ki je posvečen prav Sadu. V tem tekstu | Lacan | ne postavi na oder samo znamenite dvojice, Kanta | C |
Drugega, njegove volje. Zato ni naključje, da | Lacan | v "Kantu s Sadom" naslovi na Sada in stoike | C |
medsebojnega parazitiranja želje in zakona. | Lacan | Sadu namreč očita, da se je držal zakona zato | C |
zagosti sadovskemu rablju. Prav v tem kontekstu | Lacan | omenja stoike in jim priznava zasluge za to | C |
njegova nemoč, pokaže v soočenju z Epiktetom, si | Lacan | predstavlja, kako bi Epiktet odgovoril na sadovske | C |
revščino nekega takega učinka," kot zapiše | Lacan, | stoik namreč razgrne vso neokusnost, nabuhlost | C |
ga tam, kjer ta najmanj pričakuje, kot pokaže | Lacan, | ne bi imela nobenih možnosti za uspeh, če ne | C |
najbliže svetniški poziciji, kot jo pojmuje | Lacan. | V toliko je mogoče govoriti o poziciji suverenega | C |
napetosti". To radikalno odsotnost subjekta | Lacan | še bolj poudari, ko zatrdi, da je gon "v razmerju | C |
napetosti, kako v to napetost vplesti subjekta? | Lacan | se vseeno ne zadovolji zgolj z artikulacijo | C |
onega, iz gonov. To pa je interpretacija, ki jo | Lacan | ravno zavrača, zato tudi vztraja: "ni bil že | C |
nekaj drugega, namreč objekt pulzije, ki ga | Lacan | postavi "na raven tistega, kar /je/ metaforično | C |
brezglava subjektivacija brez subjekta." S tem da | Lacan | strukturo gona opredeli s pomočjo Bataillevega | C |
Da je gon na sebi prekoračitev, opozarja tudi | Lacan | v svojem XI. seminarju, ko zatrdi, da je "pot | C |
transgresije in če "pulzija ni perverzija", kot | Lacan | vseskozi vztraja, potem je s tem nakazana možnost | C |
spet pred alternativo dveh poti, ki jo zariše | Lacan | v "Subverziji ...", dveh poti, ki sta na voljo | C |
ne bi bila mogoča, če ne bi bilo, kot pravi | Lacan | v "Kantu s Sadom", "znova rojeno neko dobro | C |
patosa, patološkega, na drugo pa, kot pravi | Lacan, | das Gute, "dobro, ki je objekt moralnega zakona | C |
da Kantova etika implicira tisto, čemur pravi | Lacan | "junaštvo, lastno patološkemu", kot ga povzema | C |
jamstva kot dobra volja Drugega", kot pravi | Lacan, | prav zato, ker je ta dobra volja radikalno vprašljiva | C |
naselil v najintimnejšem subjekta", kot bi rekel | Lacan. | Kant zahteva popolno podreditev, brez vsakršnega | C |
določena z zakonom, svobodna? Kot opozarja | Lacan, | težava za Kantovega moralnega subjekta ni toliko | C |
najbolj vidno pri vprašanju dignitete človeka. | Lacan | v Seminarju o transferju kritizira Kantovo formulo | C |
kot s smotrom, nikdar zgolj kot s sredstvom." | Lacan | očita Kantu, da ne vidi, da je subjekt kot tak | C |
smoter postavila, da bo izrekla Kantovo resnico. | Lacan | Kantove Kritike praktičnega uma ne bere na ravni | C |
njene dovršitve oziroma resnice. Od kod bere | Lacan | Kanta, da lahko pretendira na resnico?Kaj legitimira | C |
legitimira tako pretenzijo? Ne gre pozabiti, da | Lacan | ne bere Kanta kot filozof, marveč kot analitik | C |
poznejših seminarjev, "D'un Autre a l'autre", | Lacan | opredeli konec analize v terminih resnice: causa | C |
lacanovske psihoanalize, se razblini, brž ko | Lacan | zatrdi, da tega "sui" iz causa sui ravno ni | C |
na dan drugačno izkustvo subjekta. Kot pokaže | Lacan, | se subjektu "želeno predstavlja kot tisto, česar | C |
orodjem v službi Drugega, njegove volje do užitka. | Lacan | uporabi torej že instrumentaliziranega Sada | C |
imperativu, je opozoril že Freud. Freud in | Lacan | sta si edina v tem, da ni večjega perverzneža | C |
ki se ji je subjekt moral odpovedati. A ko | Lacan | v "Kantu s Sadom" išče s pomočjo Sada resnico | C |
sadistične subjektivne pozicije. Če je lahko | Lacan | napisal "Kanta s Sadom", je to zato, ker mu | C |
kot "inavguralni korak subverzije", kot pravi | Lacan. | Toda sama Kantova revolucija v etiki ima za | C |
19. stoletju in ki si bo morala, kot zapiše | Lacan, | "celih sto let utirati pot skozi globino okusa | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |