nova beseda iz Slovenije
Rupel je pisatelj zračnih tokov,” pravi Taras | Kermauner | in v tem je nemara prava oznaka skrivnostne | B |
vzvodi kot svet Ruplovega “poetskega diskurza” ( | Kermauner) | , le da ima v svoji realni substanci bolj razvidno | B |
lovenskih literarnih tekstov zadnjega časa. Taras | Kermauner: | ZDROBLJENA ZRCALA Otrok, nemara štirileten | B |
ki je objavljen v odličnih Lastnih podobah, | Kermauner | pravi: “...Ta kritika (ki se ima za najmodernejšo | B |
izkustvene in poetične literarne drobce. In še: | Kermauner | nekje v Lastnih podobah pravi, da je bil srednjeveški | B |
zakaj bi bili prav Pirjevec, Kramberger in | Kermauner | tisti, ki bi v čemerkoli blokirali razvoj zamejske | B |
Tudi zato, ker gojim, kakor bi rekel Taras | Kermauner, | svojo ideologijo-eksistenco, svojo vednost o | B |
nekaj slovenskih književnikov misli tako. Taras | Kermauner | in Marijan Kramberger, ki sta napisala že kupe | B |
Karlovškem mostu. Nekoč je bil z nama tudi Taras | Kermauner, | ki pa ga tedaj presenetljivo! - ta vprašanja | B |
samo še teatrski privid, kot pravi temu Taras | Kermauner, | v katerem ni več mogoče razločiti ne dobrega | B |
Kermaunerja v opombah k Prijateljevemu delu. | Kermauner | poudarja, da Deschmann kljub vsem svojim liberalnim | C |
nevšečnostmi, ki so s takim 'poklicem' zvezane". | Kermauner | je kritiko Prijateljeve rešitve Deschmannovega | C |
Vide pomensko označen kot "Antilepa Vida". ( | Kermauner | 1991:147-148.) Vida ne hrepeni, je le Slovenka | C |
citira v celoti in jo "izvajajo vsi nastopajoči". | Kermauner | v spremni besedi pravi: "A že za začetek naj | C |
de-strukcijo slovenske narodne pesmi ..." ( | Kermauner | 1976: 50.) Rudolf demitizira pripovedno pesem | C |
pisana v verzih in se medbesedilno in parodično ( | Kermauner) | dotika Strniševih dram Samorog in Ljudožerci | C |
Iztok Geister - Plamen je predstavnik reizma ( | Kermauner) | , ki gleda na svet brez domišljijskih očal, svet | C |
ni več sveta idej, ampak samo še svet reči ( | Kermauner | 1971: 269, 270), pesnik pa je neke vrste koordinator | C |
Strnišo je človek samo del vesolja, ali kot pravi | Kermauner: | "Človek toliko bolj pozablja na svoj izvir in | C |
bolj je prepričan, da je sam sebi temelj." ( | Kermauner | 1966: 1042.) Človek ljudske pesmi verjame v | C |
dogodki, ki jih tke v tekstu (Glušič 1978: 127 in | Kermauner | 1982: 59); č) nacionalno. | C |
posiljujejo se, koljejo brez prave vere in upanja. ( | Kermauner | 1982: 59.) V Fugi v križu pa se motiv bratomora | C |
stilom. Snoj je mojstrski esteticist, kot pravi | Kermauner: | "Pri Snoju je najboljši slog, ki ga je danes | C |
pa najbolj izbrušen v razsekanem klasičnem." ( | Kermauner | 1978: 264.) Ker je osnovni element romana dvojnost | C |
v središču) do ekstatične hiperduhovitosti. ( | Kermauner | 1978: 236.) Ko predstavlja recepte za jed, v | C |
poante na posameznih mestih v drami. Prim. še | Kermauner, | 1968: 70-137; Pretnar 1970. Vsi navedeni | C |
Zelo dobro je pojem folklorizma zadel Taras | Kermauner: | "Vesnanski folklorizem skušajo današnji gentilisti | C |
prevajalstvu dokazuje rodovitnost tega razmerja, Taras | Kermauner | in Ivan Sedej vsak po svoje - na podlagi analize | C |
soodgovorni,« je pred kratkim napisal akademik Taras | Kermauner. | K prebuditvi odgovornosti lahko prispevam | D |
Sreča in gnus je leta 1985 odklonil tudi Taras | Kermauner. | V devetdesetih letih (1992) je bila odmevna zlasti | D |
Ubijalcev muh kot igre o gledališču. Taras | Kermauner | uvršča Matjaža Zupančiča med sodobne slovenske | D |
Smoleta, Gregorja Strniše in Daneta Zajca. Taras | Kermauner | opozarja bralca, da je njegova najnovejša knjiga | D |
mesto v dozorevanju narodne zavesti) in Taras | Kermauner | (Odmev narodne prebuje v slovenski dramatiki | D |
Grafenauer, Andrej Inkret, Drago Jančar, Taras | Kermauner, | Manca Košir, Boris A. Novak, Dimitrij Rupel | D |
redakcije (poleg naštetih še Janez Bernik, Taras | Kermauner, | Manca Košir, Marjan Rožanc, Ivo Svetina in Dane | D |
39(=163.6) (497.4 Moškanjci) | KERMAUNER, | Taras Današnja slovenska dramatika, 2, Komentarji | D |
Današnja slovenska dramatika, 2, Komentarji/ Taras | Kermauner; | [s pismom sodeloval Andrej Rot]. - Ljubljana | D |
613 | KERMAUNER, | Taras Današnja slovenska dramatika. 3, Kulturno | D |
slovenska dramatika. 3, Kulturno okolje/ Taras | Kermauner; | [vsebine dram Alenka Goljevšček]. - Ljubljana | D |
pametjo hudo svetoskrunska uprizoritev, Taras | Kermauner | pa v zapisu v gledališkem listu nanjo vabi kar | D |
domače dramatike, pripravlja akademik Taras | Kermauner | študijo Pregled Grumovih nagrajencev od začetkov | D |
Slavka Gruma, interpretiral akademik dr. Taras | Kermauner | (odlomke iz njegove izčrpne študije Zgodba o | D |
osnovi 23 Grumovih nagrajenk rekonstruiral Taras | Kermauner | -Različna mnenja o možnostih za socialno dramo | D |
spet) prihaja čas za socialno dramo? Taras | Kermauner | je v svoji študiji Grumove nagrajenke razdelil | D |
B. L. Aksinja | Kermauner: | O slepoti in slabovidnosti -Tema ni en črn plašč | D |
govorijo o nerazločljivosti in omrtvelosti ( | Kermauner) | groteskno sarkastičnega (Dovjak) Grumovega sveta | D |
obdobja najbolj izstopata Dušan Pirjevec in Taras | Kermauner | ter skupina OHO (tudi naslovnico knjige krasi | D |
prehaja v gentilizem, kot bi dejal dr. Taras | Kermauner. | »Mladiči« tukaj ne pomenijo le krvnih potomcev | D |
politiko slovenske Cerkve, podobno kot Taras | Kermauner | pred njo, izrazila z izstopom iz organiziranega | D |
nekdo, ki bo to počel prvič. J. Š. A. Taras | Kermauner: | Čitalniška dramatika 1 in 2 SAZU, Dela/Opera | D |
medijev do likovne umetnosti. J. Š. A. Aksinja | Kermauner: | Tema ni en črn plašč Založba Mladinska knjiga | D |
Schmidt, Ljubljana 2001; 3740 sit Knjiga Aksinje | Kermauner, | dolgoletne vzgojiteljice otrok, ki imajo težave | D |
Štrancar, Franc Zadravec, Denis Poniž, Taras | Kermauner, | Lado Kralj, Igor Grdina, Krištof Dovjak, Mojca | D |
Belodvorski, knj. 2, spremno besedo napisal Taras | Kermauner, | Velenje 2002; 4600 sit V knjigi s skupnim | D |
Dominik Smole; Veljko Rus, Primož Kozak; Taras | Kermauner, | Dane Zajc). Njeni sodelavci iz obeh ukinjenih | D |
nezaželena sta bila Dušan Pirjevec in Taras | Kermauner) | in očitati ideološko neprimernost (zlasti jo | D |
Precej odgovorov na to temo je zapisal Taras | Kermauner | v svojih knjigah o slovenski dramatiki. Imate | D |
povojna dramatika, v kateri akademik dr. Taras | Kermauner | povzema del spoznanj iz svoje obsežne in poglobljene | D |
pogled na slovensko gledališče). S. Pe. Taras | Kermauner: | Razhajanja Rekonstrukcija in/ali reinterpretacija | D |
KULTURA.TXT:23243 . / Branje po izbiri - Taras | Kermauner: | Skupinski portret z Dušanom Pirjevcem Midva | D |
bravec oprosti, ker se rinem v ospredje.« Seveda | Kermauner | ni le nekakšna ozaveščena zavest zgodbe, zgolj | D |
Danes vem: hoteli so oblast.« Ključ, po katerem | Kermauner | prepoznava pravo barvo nekdanjih prijateljev | D |
spet tesno povezana z nekim globljim procesom: | Kermauner | namreč ugotavlja, da od Pirjevčeve smrti (1977 | D |
novodobni padec slovenstva, ki ga detektira | Kermauner, | je »regres v strankarsko družbo predvojnega | D |
- na Slovenskem pa dokaj priročno - besedo, | Kermauner | uporablja brez posebnih pomislekov, najraje | D |
redkih pravih disidentskih usod na Slovenskem, | Kermauner | govori celo o perverznosti in sadomazohizmu | D |
adomazohizma kot Zakona svoje žrtvene Želje. Sicer pa | Kermauner | zatrjuje, da »zdaj Pučnik zame ne pomeni več | D |
Slovenija naredila korak k zrelosti.« Taras | Kermauner: | Skupinski portret z Dušanom Pirjevcem.Spremna | D |
je drugi njegov perspektivovski kolega Taras | Kermauner | v Novi reviji objavil intervju z njim.V politični | D |
Društvo 2000; spremno besedo napisal Taras | Kermauner; | Ljubljana 2002; 3000 sit V Obrazih slovenstva | D |
radikalno avtorefleksivne in avtokritične drame« ( | Kermauner) | , v kateri pa Aškercu - »fanatičnemu liberalcu | D |
z Dušanom Pirjevcem, ki jo je napisal Taras | Kermauner. | Prebral kar sto strani, saj so me imena številnih | D |
Tekstov o poeziji, kakršne so pisali Taras | Kermauner | (zelo neselektivno) ali pa Tine Hribar, Niko | D |
nekakšen »jezikovni primanjkljaj«. Ne-Vidmar Taras | Kermauner | je ugotovil, da je pri Bartolu preveč razuma | D |
takrat spopadali z njegovimi besedami. Taras | Kermauner | je zapisal: »Rupel je pisatelj zračnih tokov | D |
ampak enega moram omeniti posebej. To je Taras | Kermauner, | ki ne sodi v nobeno skupino.Je sam in tudi ni | D |
disident je pa zelo težko. Mislim, da je Taras | Kermauner | danes edini disident v Sloveniji.In to visoko | D |
strokami in zavezniki. Med njimi so bili Taras | Kermauner, | Dušan Pirjevec, Braco Rotar, Pavel Gantar in | D |
ki jih vsakdo lahko razume po svoje. Taras | Kermauner, | ki se je leta 1983 zavzel za objavo vaših programskih | D |
kulturološko zastavljenimi spisi izstopata Taras | Kermauner | (z neutrudljivo provokativnostjo) in Milček | D |
spremni besedi Svet, ki ni vreden obstoja, Taras | Kermauner, | »s problemom vrednotenja današnje politične | D |
naroda iz teh ljudstev«. Akademik dr. Taras | Kermauner | se v prispevku Nacionalni interes in nacionalna | D |
drugi mišljenjski in slogovni ravnini. Taras | Kermauner | ima prav, ko pravi, da Kmecl »najbolj suvereno | D |
misli iz rumene literature Pogovor: Aksinja | Kermauner, | pisateljica Nora na viteze | D |
ilustracije iz knjige Tema ni en črn plašč Aksinje | Kermauner. | Varuh človekovih pravic Matjaž Hanžek je v zavodski | D |
, s katero mentorsko sodeluje prof. Aksinja | Kermauner. | J. Š. A. Mimogrede z Bistriškimi vedutami | D |
akademika (Kajetan Gantar), dramatika (Taras | Kermauner | je zaradi bolezni poslal samo prispevek, ki | D |
1988. Tipkopis dramatizacije je hranil Taras | Kermauner. | Snov Prizorov s hudičem je zgodovinska, vzeta | D |
32. B(oris) K(obal). Tipna slikanica Aksinje | Kermauner | Stiropor je topel, folija pa hladna | D |
vzdražena. To ni le umetniški izraz avtorice Aksinje | Kermauner, | temveč priča o pretanjeni izbiri jezikovnih | D |
delu Tipna slikanica za slepe, ki ga je Aksinja | Kermauner | leta 2004 zagovarjala na ljubljanski Pedagoški | D |
zaslišijo, da slepi delajo z barvami - Aksinja | Kermauner | se še spominja, da so ob njenem prihodu v zavod | D |
Osemnajst ročno izdelanih izvodov Aksinja | Kermauner | se je nato osredotočila na materiale, približno | D |
temi in še več drugimi materiali je Aksinja | Kermauner | v slikanici Snežna roža skušala pričarati polarni | D |
Pod likovno zasnovo sta se podpisali Aksinja | Kermauner | in Magda Janković, gojenka zavoda, slike sta | D |
sta po njunih navodilih izdelali hčeri Aksinje | Kermauner | (»In pri tem dobili žulje od škarij, s katerimi | D |
kakor je naslov eni njenih knjig, se bo Aksinja | Kermauner | skušala potopiti letos poleti, ko si bo za dva | D |
Koroškem. »Strah me je kot psa,« priznava Aksinja | Kermauner, | ki razmišlja, da bi svoja občutja zapisovala | D |
avtorska tipna slikanica Snežna roža Aksinje | Kermauner, | izjemno delo, namenjeno slabovidnim in slepim | D |
avtorska tipna slikanica Snežna roža Aksinje | Kermauner. | Slovenska sekcija Mednarodne zveze za mladinsko | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |