nova beseda iz Slovenije

jud (613)


Toliko da so mu postrigli brado, se že širi ta      jud      po dvoru, kakor da bi imel tu mlade. HERMAN  A
ustvarjen, pri judih pa je nekaj, dejal bi,      jud      ima še neko tretjo pamet. HERMAN Da!  A
Tega človeka ni nikdar mogel. Tak      jud:      debel ko sod, melje pa kakor tercijalka. In  A
posebej častno mesto. Takrat je bil na vrsti neki      Jud,      in prosim, da se mi oprosti, ker se ne spomnim  A
kakšna poedinost uide iz spomina. A ker je bil      Jud,      po imenu Zadoh, mu najbrž ni bilo treba posiliti  A
kaj vse hudega se je še zgodilo v Londonu,      Jud      Zadoh in italianissimo sta tonila v pozabo.  A
pametni kmetje, pa bi jo že potem nekam zlil.      Jud      se je smejal tej neukosti sicer učenega človeka  A
uspejo iztrgati konjsko gajžlo iz rok, Drugi      Jud      iz Gorenje vasi je začuden: kaj pa je? govori  A
oblizoval jih in metal čez glavo, kakor ga je      Jud      naučil ‒ ali ni je našel.Tudi drugi, tretji  A
grobar ne vedel tega, kar ni vedel ni beneški      Jud      ni kranjski berač, dasitudi je prehodil devet  A
Ali si sam prišel?      Jud      se je zarežal. ‒ Čhakhajthe, khosphotje, čhakhajte  A
Ördögadta zsidaja, játzani akar velünk (Vražji      jud,      igrati se hoče z nami), ‒ je zaklel kapetan  A
pragu se je prikazala zavita ženska postava.      Jud      se je zarežal izza njene glave, potem pa je  A
Komandant ga je neprijazno pogledal.      Jud      se za to ni zmenil, ker je vedel, da ga general  A
Tho, tho je ... ‒ Ebadta zsidaja! (Pesjanski      jud!     ), ‒ je zakričal general in treščil po mizi,  A
ki so stale pri vratih in poslušale, kako sta      jud      in komandant barantala zanje. ‒ Pridite bližje  A
Hunfalvy. ‒Khosphot, khenehral, ‒ je tresel      jud      za ramo generala, ki je že dremal na stolu,  A
Ophlechithe she, ljhuphiche mhoje, ‒ je silil      jud.      Dekleta so se zavila, se poslovila in Moric  A
Zarežal se je in šel ... ‒Vražji      jud!      ‒ je zagodrnjal general in se je podal k postelji  A
skledi. »Meni se prikazuje naš Jezus, ti si pa      Jud,      in škoda je, da nisi utonil v Rdečem morju!  A
po veri povpraševala? Sveti Jožef je bil tudi      Jud,      pa je bil vendar mož naše preljube device Marije  A
vprašal meščana. »E, nič posebnega, le neki      jud      bo ob glavo.« »Zakaj?« »Kristjanki se je približal  A
železno kletko; v njej je čepel mlad, čeden      jud.     Rabelj v rdečem plašču je stal ob kletki in se  A
rdečem plašču je stal ob kletki in se hudo držal.      Jud      je vpil na pomagaj: »Pravični Bog!Pustite me  A
morala tista vaša čednostna kristjanka, ne pa      jud!     « Zajahali so dalje in razjahali pred Turjačanovo  A
Davi sem videl tistega človeka.« »Ni ga škoda,      jud      je bil.Sodba je bila pravična.«   A
mehkem stolu. Pred njo je ob odprti krošnji čepel      jud,      debelušen, zagorel možiček. »Vaša gosposkost  A
»Obupaj, a prej pokaži še kaj drugega!«      Jud      je zvito pomežiknil, z dvema prstoma rahlo prijel  A
milost, imam, nekaj prav posebnega še imam!« je      jud      resno dejal in umolknil. »Pokaži, brž pokaži  A
predrago? Kar potrebujete, ni predrago nikoli!« je      jud      stokal, pospravil pa ni. V sobanico sta prišla  A
bleda gospodična postala in upa na vas kakor      Jud      na Mesijo.In tista stara bosanka je skoro ‒  A
»Iz hiše vas ne bom podil. Saj nisem      Jud.     « »Ali ne vidiš, da jo bodo snedli, preden odrastejo  A
njem se ni vpraševalo, ali je naše vere ali      jud      ali protestant, liberalec, klerikalec, ‚prostomavtar  A
kaj znana, bi jo gotovo prišel snubit bogat      Jud,      skop trgovec ali pa kak drug oderuh.Take ljudi  A
krščanski ceni, boljši kup mu je ne bo dal noben      Jud,      drugih trgovcev pa tod ni.Mesojedec vpraša:  A
prekletim Judom. Kjer se prikaže Kranjec, se mu mora      Jud      umakniti, ker s svojim sleparstvom ne opravi  A
mlado hčer, najlepše judovsko dekle v Ljubljani.      Jud      Šmul je domoval konec Dolge ulice na levi.Tja  A
Povej, koliko mi posodiš!« Pozorno je ogledoval      Jud      bodalo od vseh strani.Ko je otipal vse dragocene  A
Judinja in je moj drugi soprog prav tako bil      Jud.      BEATRICE Guido ni prepričan, da bi ti prišla  A
ti hugenotski pankrt, le vesel bodi, da nisi      Jud,      tako boš lahko tu pri meni še prezimil, mu je  A
Pa ste le pametni. Seveda bi lahko bil tudi      Jud,      pri takem imenu.« Gleda sliko:   A
»Še malo ne,« reče ona. »Torej je le      Jud?     « »Ja, seveda,« z ramen ji zdrsne otopelos  A
Samarijanka mu odvrne: »Kako vendar ti, ki si      Jud,      prosiš mene, Samarijanko, naj ti dam piti?«  A
Pilat je odvrnil: »Sem mar      Jud?      Tvoj narod in véliki duhovniki so te izročili  A
Apólo *24 Medtem je v Efez prišel      Jud,      ki mu je bilo ime Apólo in je bil po rodu iz  A
ovarjati pred množico. *34 Ko pa so spoznali, da je      Jud,      se je iz vseh grl dvignil en sam krik, ki skoraj  A
*39 Pavel mu je odgovoril: »     Jud      sem iz Tarza v Kilíkiji, meščan mesta, ki ni  A
Nato je nadaljeval: *3 »Jaz sem      Jud,      rojen v Tarzu v Kilíkiji, odrasel pa sem v tem  A
Judje in postava *17 Če pa se ti imenuješ      Jud,      če se brezskrbno opiraš na postavo, če se ponašaš  A
postavo, Svetemu pismu in obrezi navkljub. *28      Jud      namreč ni tisti, ki je takšen na zunaj, pa tudi  A
obreza ni tista, ki se kaže v mesu; *29 pač pa je      Jud      tisti, ki je to v srcu, in obreza je obreza  A
čim več pridobil. *20 Judom sem postal kakor      Jud,      da bi pridobil Jude; tistim, ki so pod postavo  A
sem rekel Kéfu vpričo vseh: »Če ti, ki si      Jud,      živiš po pogansko in ne po judovsko, kako hočeš  A
Sem sodim.      Jud      sem.Kam sodim, če ne sem?"   A
notri zatohlo vroče, skušam zaplesti v pomenek.      Jud      je nezaupljiv, zato pa je tam tista ženska,  B
kjer nama je bilo stanovanje odkazano, nama je      Jud      pokazal, da ima v sobi le eno posteljo in še  B
besedili prve vadnice, ki jo je sestavil Zamenhof,      Jud      Zamenhof, je tudi molitev Oče naš, ki se je  B
poimenovan, je bil velik judovski rabin, babilonski      Jud,      ki je de loval v Jeruzalemu v času Heroda kot  B
Lazar Ludvik Zamenhof (1859-1917) Poljski      Jud,      rojen v Bjalistoku, živel in umrl v Varšavi  B
to, naj vas naštejem po imenu, čeprav nisem      Jud!      ‒Smo štirje, in v vsakem so štirje.  B
mesa, čeprav mi je znano, da moj pisec ni ne      jud      ne musliman ...?Pa še to: v vsakterem od štirih  B
Kriemhildine linije: Helke ‒iz Busheve linije: (večni      Jud?     ) ‒iz Mifibosetove linije: Mihola ‒vlačuga na  B
Ahasver in Iškarjot ‒Helke in Siegfried ‒(večni      Jud)      in (čaščena po božje) ‒Mihola in kraljica iz  B
v gnojnici in Maratova morilka Sledi: večni      Jud      in čaščena po božje bosta v sporu; večni Jud  B
Jud in čaščena po božje bosta v sporu; večni      Jud      bo odrekel pomoč Bushevim; večni Jud bo žrtev  B
večni Jud bo odrekel pomoč Bushevim; večni      Jud      bo žrtev močnejših. Če povežemo Hagaro z Ismailom  B
kot prostovoljni žrtvi za nove dogodke ‒(večni      Jud)      in Diana ‒ to povezavo bi bilo vredno raziskati  B
Ponuja se odgovor, da bo to prekleti in neumrjoči      Jud.     ) Iz še navržene paralele (Abraham / Rebeka,  B
identitetno umre, umre kot Slovenec, Furlan, Rom,      Jud,      Provansalec ‒ in se potem znova rodi kot dozdevni  B
besedi v daru jezika (Kor 14, 18-20). Dobri      Jud      Lazar iz Bialystoka je hotel s svojim projektom  B
mednarodnega jezika natanko to, kar je hotel goreči      Jud      Pavel iz Tarza: dopovedati ljudem, da je bolj  B
Lazar Ludvik Zamenhof (1859-1917), poljski      Jud,      rojen v Bjalistoku, študiral medicino v Moskvi  B
Löwy prekrstil v Josifa Leviča, je vendar ostal      Jud,      in ako se klerikalna stranka danes nazivlje  C
Če so kmetu dani pogoji za obstoj, mu noben      Jud      ne more do živega.Žalostno je, da se morajo  C
uro. Pol mu je pa reku Kramar, k je biv tud      Jud.     Je reku: 'Ampak gospod, tole je pa mal premal  C
poznate kakega človeka v svoji okolici, ki je      Jud      ali Judinja? Kaj ste v svojem okolju  C
letih. Bil je namreč sedmi od Adama, kakor je      Jud      Akilas razložil hebrejske spise, ki jih je napisal  C
iz Laodikeje na obali Fojnikije priplul neki      Jud,      slepar, ki je prišel k Izidu in mu napovedal  C
prepričanja. To je najlepše dokazal sam, saj se kot      Jud      ni otepal strokovne ocene razprav avtokrata  C
zagovornikom sindikalnega gibanja ..., ki pa ni bil      Jud.      Težko je reči, kaj je bilo za dobro vzgojeno  C
sebi. Polemike o pravilni uporabi izraza "     Jud"      ali Žid" se Judov oziroma Židov samih očitno  C
prijatelja iz nekdanje Jugoslavija - prvi je hrvaški      Jud      in drugi Srb - sta mi s svojima globoko občutenima  C
starification, scarification, op. prev.) (...)      jud,      črnec, kristjan, musliman.Ljudi označujemo,  C
starification, scarification, op. prev.) (...)      jud,      črnec, kristjan, musliman.Ljudi označujemo,  C
najslavnejših retorikov prejšnjega stoletja, je bil      Jud.      Pavel navaja grške pesnike in je nedvomno poznal  C
v *melodrami Zvonovi, priredbi drame Poljski      Jud      Erckmanna Chatriana.Status vrhunskega igralca  C
takšnem Judu, o onem in kakšnem Judu. Saj štekate,      Jud      nima imena niti priimka, je pač le jud.Zdi se  D
štekate, Jud nima imena niti priimka, je pač le      jud.     Zdi se, da takšen antisemitizem vzhaja iz njegove  D
haiderizem poskušali uresničiti v praksi? Kot      Jud,      Švicar, naturalizirani Dunajčan, svetovljan  D
lakomen in postaja neizmerno bogat ... poklicni      Jud«      itd.).Po mnenju predsednika inštituta Marjana  D
ulicah in trgih. Na koncu pesem pove, da se želi      Jud      maščevati tistim, ki so ga ubijali, in tudi  D
Yahuda, Freudov osebni zdravnik in ortodoksni      Jud,      tokrat v cenzorski vlogi. Uprizoritev je besedilo  D
1945: »Dokler bo v Franciji ogrožen poslednji      Jud,      Francozi niso svobodni.«Sam pa sem dodal: »Dokler  D
pogledov na »ubijalce Boga«, ki je bil tudi sam      Jud,      in sovražnih obravnavanj judovskega ljudstva  D
Baglioni, U2, Sting, ki ga nadvse obožujejo, stari      Jud      Bob Dylan, ki je pel tudi že papežu, pa Jovanotti  D
po Jude, pa nisem protestiral, saj nisem bil      Jud.     Nazadnje so prišli pome, a ni bilo več nikogar  D
Slišati je tudi bolj zagrenjene glasove. »Če si      Jud      in hočeš biti v Nemčiji priljubljen, zelo pomaga  D
ni nihče grozil s smrtjo in ga zmerjal, da je      Jud,      ampak si je vse izmislil, ker se je bal, da  D
zločinov proti človeštvu, predvsem zaradi filma      Jud      Suss, nabitega z antisemitizmom, v katerem je  D
Williamsom v naslovni vlogi) je preprosta. Jakob,      Jud      v varšavskem getu, po naključju prestreže novico  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 301 401 501 601 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA