nova beseda iz Slovenije

freud (844)


kemijo je pač tako: če ni zavesti, ne deluje.      Freud      tega še ni vedel, pa je mirno pljuval po stopnicah  A
Babica za dedkom, dedek za repo...      Freud      bi dognal, da so v resnici stali ravno narobe  A
kako tavata po pokrajini, bogatir na konju,      Freud      gre peš.Medtem ko rojaka iz Přiborja vleče v  A
srečo, da se znajdeš tam, kamor bi nas postavil      Freud,      da nima smisla biti razumen, saj življenje vendar  A
katerih govori, toda mar ni to delo, v katerem je      Freud      priznal, da obstaja možnost, da se vsi instinkti  A
"Schopenhauer?" "Ne,      Freud.     " "Ne spet Freud!"   A
"Ne, Freud." "Ne spet      Freud!     "Nekaj polen je previdno porinil v žareče središče  A
Polja kamenja, dolina kosti. "     Freud      pravi," je z nasmehom razlagal Stephen, "da  A
Imel se je za neozdravljiv primer. Kaj bi dejal      Freud      na njegovo samopomoč?Tako je ostal v stiku s  A
ena od mojih okvar." "Kot je nedvomno dejal      Freud.     " "Kot je dejansko dejal Freud."   A
nedvomno dejal Freud." "Kot je dejansko dejal      Freud.     " "No, prepričan sem, da Freudu ne bi bilo všeč  A
vrglo pod vlak ali uprizorilo čelno trčenje.      Freud      je dejal, da smo vsi razpeti med nasprotujočima  A
sežete in osimboljene, kot nas uči npr. Sigmund      Freud.      Remizov se je jasno zavedal pomena sanj, tako  B
Dunaju sedeli v isti kavarni Central Lenin,      Freud      in Cankar in še kak bolj subtilen duh od njih  B
humanističnem področju zastopala predvsem Marx in      Freud.      Zamenhof kot človek upanja je dedič in sodobnik  B
determiniranosti, kjer ima tudi Marx veliko prav, tudi      Freud      in vsi drugi deterministi, ima najbrž bolj prav  B
. \/ IZBIRA POKLICA Maj 1987 Sigmund      Freud      v svoji PRIHODNOSTI NEKE ILUZIJE pravi, da nekateri  B
Tudi ne tisto, za kar ga je razglasil Sigmund      Freud,      samopašnost in razuzdanost, ki ju človek skrije  B
mnogo stoletij kasneje na zahodu špekuliral tudi      Freud.      V tantri je bil pesimistični strah pred  B
postavljeno na drugo potenco, kajti bolj kot Marx in      Freud      sta pomembna njuna interpreta Althusser in Lacan  C
izhaja iz določenih predpostavk, ki jih je razvil      Freud      (in interpretiral Lacan), celoto svoje razprave  C
interpretirati (npr. skozi sanje ali psihoanalizo).      Freud      je nezavedno uporabljal predvsem za razumevanje  C
namreč, opozarja Jameson, velikokrat obrnjene. "     Freud      nas je namreč naučil, da manifestna totaliteta  C
izšel pod naslovom Dérive a partir de Marx et      Freud,      na takšno kritiko naletimo takoj na začetku  C
jamo imenovali) in slavni psihiater Sigmund      Freud.     Da so v velikih prostorih za osvetljavo potrebovali  C
eksces kot eksces in ga naredi za svoj predmet.      Freud      in Aristotel tako tvorita dva pola, dve skrajnosti  C
Kot Milner upravičeno opozarja, se Kant in      Freud      glede tega vprašanja vsaj na prvi pogled ločita  C
promoviral tako rekoč v Freudovega predhodnika.      Freud      pomeni za Lacana korak naprej v etični problematiki  C
ki ločuje Freuda od Benthama: oba, Bentham in      Freud,      priznavata, da je temeljno načelo vsega človekovega  C
pač pa fiktivnega. Ni mogoče dvomiti, zapiše      Freud      v Nelagodju, da načelo ugodja določa za vsakogar  C
smoter načela ugodja oziroma program, kot pravi      Freud,      je "v sporu s celotnim svetom, tako z makrokozmosom  C
se izogibamo bolečini, kot trdita Bentham in      Freud,      vseeno ne izhaja benthamovski sklep, da je mogoče  C
in bolečine: ne samo da želje, kot jo razume      Freud,      ni mogoče "normirati", ni je mogoče instrumentalizirati  C
utopijo sreče za vse spodbijata tako Kant kot      Freud:      Kant s tem, ko pokaže, prvič, da na področju  C
In če je Bentham za Lacana vendarle nekakšen      Freud      avant la lettre, je to v prvi vrsti zato, ker  C
posojilih. Pri zgledih dobrodelnosti, ki jih navaja      Freud,      sicer ne gre za univerzalni imperativ dobrodelnosti  C
smel privoščiti take pojedine. A kot pokaže      Freud,      je edini ustrezen odgovor na tak očitek lahko  C
privoščil lososa z majonezo." Toda, dodaja      Freud,      "to ne bi bila več šala, pač pa cinizem". Freudovi  C
dobrodelnosti. Dobrodelnež, kot lepo pokaže      Freud,      sicer hoče delati dobro, a le s pogojem, da  C
želje. Prav na ta "cinizem" užitka opozarja      Freud,      ko analizira premeščene, neustrezne odgovore  C
Kajti tisti bližnji, pred katerim se celo      Freud      v grozi umika, ni toliko zlobni podobnik, ki  C
ljubi samega sebe, opozarjata tako Bentham kot      Freud.      To je raven utilitaristične, altruistične ljubezni  C
nekaj, kar ni dobro, pač pa zlo kot tako. Če      Freud      v Nelagodju ne more pristati na tisto, kar je  C
ni mogoče, da bi se subjekt ljubil, vztraja      Freud,      ni mogoče, da bi se subjekt ljubil kot das Ding  C
kar je njegov užitek, ki nosi zlo, sprašuje      Freud      in hkrati že odgovori z odločnim -Ne!   C
Ne! Če se      Freud      umakne, je to zato, ker taka ljubezen zahteva  C
mesto svoje resnice na drugi sceni, kot bi rekel      Freud,      v usodi, ki ravno ni njegova volja, ampak tuja  C
tradiciji, če smemo tako reči, v službi zla.      Freud      v Nelagodju v kulturi odkrije senčno področje  C
Dobro, natančneje, načelo ugodja, homeostaze,      Freud      pa odkrije kot gibalo za delovanje neki onstran  C
utelešene v kategoričnem imperativu, je opozoril že      Freud.      Freud in Lacan sta si edina v tem, da ni večjega  C
kategoričnem imperativu, je opozoril že Freud.      Freud      in Lacan sta si edina v tem, da ni večjega perverzneža  C
ki se tako rekoč spremeni v "usta morale".      Freud      je v celi vrsti svojih spisov opozarjal, da  C
izgubljenim objektom želje drugega, je tisto, kar je      Freud      imenoval einziger Zug, unarna poteza, poteza  C
življenju izražajo na podoben prečiščevalni način. (     Freud      1975: 49-50.) Kdaj je torej nastala Lenčica  C
navkljub pozitivističnim notam, ki jih je ubral sam      Freud,      dejansko zbirka strategij interpretacije.Psihoanaliz  C
sebstvo, ki je skupno vsem ostalim ljudem ...      Freud      je paradigmo samospoznanja naredil iz odkritij  C
presenetljivem in, upajmo, celo motečem detajlu, ki ga je      Freud      v svojem eseju o Unheimliche definiral kot  C
je ena od stvari, po katerih se ‐ kakor pravi      Freud      ‐ arheologovo (pa tudi zgodovinarjevo) delo  C
solitaire, Paris 1972, str. 101. [1078] S.      Freud,      »Das Unheimliche«, v: S. Freud: Studienausgabe  C
[1078] S. Freud, »Das Unheimliche«, v: S.      Freud:      Studienausgabe, IV.,Psychologische Schriften  C
Allegorie della lettura, Torino, 1997. [1121] S.      Freud,      Costruzioni nell'analisi [Konstruktionen  C
Management, New York, 1992; 510-515. 18.      Freud      W.: Managing Conflict, Association Management  C
Deleuze in Guattari, pogosto uporablja tudi      Freud;      najbolj očitno takrat, ko med oba spola postavlja  C
izpostavimo njegovo razliko do fantazme. Ko      Freud      pravi, da gre pri fantazmi za neko uprizoritev  C
poiskati mest pri Freudu, kjer se zdi, da se      Freud      "umika pred tem svetom divje produkcije in eksplozivne  C
nezmožnostjo doseči "normalno" odraslost, ki jo je      Freud      sprva enačil s "patologijo" homoseksualnosti  C
subjektivitete). Še več, to je artikulacija, ki jo je      Freud      opisal kot transfer (kot intersubjektivno izmenjavo  C
umetniški subjekt z vztrajnim narcizmom, ki ga je      Freud      povezoval s homoseksualnostjo in z ženskostjo  C
vedno počivajo na erotičnem temelju"). Čeprav      Freud      tega ni priznal, njegova nezmožnost, da bi pri  C
domišljijo, kakor vzamemo). (610) Celo Sigmund      Freud      je že zgodaj razumel psihične razsežnosti takšne  C
transcendiranju človeškega; ni naključje, da      Freud      opiše to željo s telesnimi pojmi (človek s tehnologijo  C
and Civilization: A Philosophical Inquiry into      Freud,      Routledge & Kegan Paul, London, 1956. Marcusejev  C
primer Schneider (o njem je razpravljal tudi      Freud)     ; opaža, da Merleau-Ponty ilustrira Schneiderjevo  C
poveže svojo razpravo z dinamiko, ki jo je      Freud      imenoval "sublimacija" - proces, s katerim se  C
Vitu Acconciju (jesen 1972). (313) Sigmund      Freud,      "The Dynamic of Transference" (1912), prev.  C
Fantasy, Methuen, London, 1986, str. 35. (349)      Freud      je leta 1914 nedvoumno poistovetil narcizem  C
ga je treba imenovati narcistični tip." Glej      Freud,      "On Narcissism: An Introduction" (1914), prev  C
dilemi razpravljam v prvem poglavju. (398) Glej      Freud,      "Sadizem in mazohizem" (1905), v: Three Essays  C
obenem omeji na enostranski model. Čeprav je      Freud      določno vztrajal, da je "sadist vedno hkrati  C
med aktivnim in pasivnim" (str. 40). Še več,      Freud      je to teorijo o simultanosti sadomazohizma pozneje  C
the Complete Psychological Works of Sigmund      Freud,      Vol. 19, Hogarth Press in Institute of Psycho  C
razmerju do sadizma ni kontingentno. (399) Sigmund      Freud,      "A Child Is Being Beaten" (1919), prev. Alix  C
alegorijo spolne razlike (str. 197). (427)      Freud      opredeli erotično naravo transferja v "Dynamics  C
Hannah Wilke, str. 63. (535) Glej Sigmund      Freud,      "On Narcissism: An Introduction" (1914), v:  C
eden od redkih psihičnih mehanizmov, ki jih      Freud      povezuje prav z žensko željo"; glej The Desire  C
v: Culture on the Brink, str. 243. (611)      Freud,      Civilization and Its Discontents (1930), prev  C
Fo Terry op. 395      Freud,      Sigmund op. 156; o homoseksualnosti; o narcizmu  C
bodisi kot premestitev bodisi kot gibanje.      Freud      meni, da beseda Entstellung ali distorzija ne  C
of English Language, deveta izdaja) Sigmund      Freud      artikulira vprašanje odsotnosti ali manka v  C
gibi. Nemški pojem, ki ga je sprva uporabljal      Freud      za označevanje takšnega zmotnega ravnanja, spominske  C
pomembnost tiči v razmerju do nezmožnosti.      Freud      uporablja pojem Vergreifen, preveden kot "motene  C
bila pri polni zavesti: oseba je torej, tako      Freud,      'navidez nepoškodovana'. Zdi se torej, da izkušnje  C
angleško-slovenski slovar) (op. prev.) (5) Sigmund      Freud,      K psihopatologiji vsakdanjega življenja, prev  C
Franko, Mark      Freud,      Siegmund Fry, Northorp   C
otroka. R. in Y. Allendy opozarjata, da so "     Freud      leta 1908, Jones leta 1921 in Abraham leta 1921  C
Žena brez sence Namesto pravljice      Freud      Opera Žena brez sence Richarda Straussa je  D
odrešenih nerojenih otrok, ki si stopajo v objem.      Freud      je svojo nalogo uspešno opravil, bi lahko rekli  D
umetnosti ... V znanosti sta v ospredju Einstein in      Freud.     V Parizu organizirajo prvo svetovno razstavo  D
do politike vlogo nekakšnega »super ega« (S.      Freud)     , »slabe vesti« (J. P. Sartre), »biča cerkve  D
samomorov. Tu bi seveda moral nastopiti Sigmund      Freud      in nam kako malenkost pojasniti.Večina psihiatričnih  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 301 401 501 601 701 801 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA