nova beseda iz Slovenije
plameni (kakor Seneka, Avrelij Avguštin, Boecij, | Epiktet, | Paskal, Montaigne, Voltaire, Schopenhauer, Nietzsche | B |
kar smo sami odgovorni oziroma, kot bi rekel | Epiktet, | je ena izmed "stvari, ki so v naši moči".Strast | C |
pri Seneki nista več eno. Temu dualizmu volje | Epiktet | zoperstavi monizem.Volitivni moment je pri Epiktetu | C |
in tistega, kar ni moje. Sledeč Aristotelu | Epiktet | ločuje področje prisile in naravne nujnosti | C |
te to stane življenje. Novost, ki jo vpelje | Epiktet, | je stroga ločitev imeti od biti: nisem to, kar | C |
opozicija med jazom in tistim, kar "ni moje". | Epiktet | nenehno ponavlja: "Nisi ne meso, ne telo, pač | C |
uvrsti med stvari, do katerih je ravnodušen. | Epiktet | definira jaz s pomočjo proairesis, se pravi | C |
njega samega". Zato bi lahko rekli, da vpelje | Epiktet | s proairesis agalmatsko koncepcijo subjekta | C |
biti", povzdigne subjekta nad njega samega. | Epiktet | priliči proairesis božanskemu elementu, delcu | C |
na področju stvari, ki so "v naši moči". Toda | Epiktet | zahteva, da privolimo tudi v tisto, kar ni v | C |
subjektova volja volja Drugega, prignal prav | Epiktet: | "Svobodo svoje odločitve sem podredil Bogu. | C |
najbolj v prid Heglovi kritiki, tisto namreč, kjer | Epiktet | eksplicitno zatrdi, da se je "kar najbolj treba | C |
dogaja po volji Usode? Po šolski doksi naj bi | Epiktet | tu privolitev v Usodo pojmoval v terminih "dobrohotne | C |
Kanta, potem ni nič manj legitimno trditi, da je | Epiktet | resnica Sada.Pri obeh gre namreč za subjektivno | C |
soočenju z Epiktetom, si Lacan predstavlja, kako bi | Epiktet | odgovoril na sadovske manipulacije.Rablju, ki | C |
vprašanje želje, zato ni naključje, da navaja | Epiktet | za zgled subjekta, ki ve, s čim se je vredno | C |
radikalna in hkrati "v moji moči", kot bi rekel | Epiktet. | Samega Kanta vseskozi preganja dvom o subjektovi | C |
rimskega cesarstva, in jih tudi zapisal; ker | Epiktet | sam ni napisal nič, lahko spoznamo njegov nauk | C |
stoiško filozofijo. Vemo, da je Arijanov učitelj | Epiktet | poudarjal prav moralistično noto. Zdaj je Aleksa | C |
bili na sledi antični stoiki: Zenon, Seneka in | Epiktet. | Po njegovem mnenju imajo ti naslednike v postmoderni | D |
antologija pomemben založniški podvig. B. L. | Epiktet: | Izbrane diatribe in Priročnik Študentska založba | D |
zavozlata tudi pri stoikih. V tem smislu je | Epiktet | resnica Sada, saj gre pri obeh za subjektivno | D |
Auer, 44. Aligarh, 47. Edolo, 50. snažilo, 51. | Epiktet, | 53. aneks, 55. osatnik, 56. ulak, 58. srt, 59 | D |
publicist | Epiktet | pravi: »Dve ušesi imamo in ena usta, da lahko | D |
19. smrtnik, 20. Dol, 22. Leo, 23. tla, 24. | Epiktet, | 27. Ufa, 29. Marvin, 30. protin, 33. orka, 34 | D |
kakršnega je Rim v prvem stoletju po Kristusu, ko je | Epiktet, | eden od glavnih stoikov, širil svoj nauk. Rimski | D |
In kaj, prosim, pomeni to danes? Kot pravi | Epiktet: | atlet mora trenirati vso zimo, da spomladi začne | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |