nova beseda iz Slovenije

epiktet (27)


plameni (kakor Seneka, Avrelij Avguštin, Boecij,      Epiktet,      Paskal, Montaigne, Voltaire, Schopenhauer, Nietzsche  B
kar smo sami odgovorni oziroma, kot bi rekel      Epiktet,      je ena izmed "stvari, ki so v naši moči".Strast  C
pri Seneki nista več eno. Temu dualizmu volje      Epiktet      zoperstavi monizem.Volitivni moment je pri Epiktetu  C
in tistega, kar ni moje. Sledeč Aristotelu      Epiktet      ločuje področje prisile in naravne nujnosti  C
te to stane življenje. Novost, ki jo vpelje      Epiktet,      je stroga ločitev imeti od biti: nisem to, kar  C
opozicija med jazom in tistim, kar "ni moje".      Epiktet      nenehno ponavlja: "Nisi ne meso, ne telo, pač  C
uvrsti med stvari, do katerih je ravnodušen.      Epiktet      definira jaz s pomočjo proairesis, se pravi  C
njega samega". Zato bi lahko rekli, da vpelje      Epiktet      s proairesis agalmatsko koncepcijo subjekta  C
biti", povzdigne subjekta nad njega samega.      Epiktet      priliči proairesis božanskemu elementu, delcu  C
na področju stvari, ki so "v naši moči". Toda      Epiktet      zahteva, da privolimo tudi v tisto, kar ni v  C
subjektova volja volja Drugega, prignal prav      Epiktet:      "Svobodo svoje odločitve sem podredil Bogu.  C
najbolj v prid Heglovi kritiki, tisto namreč, kjer      Epiktet      eksplicitno zatrdi, da se je "kar najbolj treba  C
dogaja po volji Usode? Po šolski doksi naj bi      Epiktet      tu privolitev v Usodo pojmoval v terminih "dobrohotne  C
Kanta, potem ni nič manj legitimno trditi, da je      Epiktet      resnica Sada.Pri obeh gre namreč za subjektivno  C
soočenju z Epiktetom, si Lacan predstavlja, kako bi      Epiktet      odgovoril na sadovske manipulacije.Rablju, ki  C
vprašanje želje, zato ni naključje, da navaja      Epiktet      za zgled subjekta, ki ve, s čim se je vredno  C
radikalna in hkrati "v moji moči", kot bi rekel      Epiktet.     Samega Kanta vseskozi preganja dvom o subjektovi  C
rimskega cesarstva, in jih tudi zapisal; ker      Epiktet      sam ni napisal nič, lahko spoznamo njegov nauk  C
stoiško filozofijo. Vemo, da je Arijanov učitelj      Epiktet      poudarjal prav moralistično noto. Zdaj je Aleksa  C
bili na sledi antični stoiki: Zenon, Seneka in      Epiktet.     Po njegovem mnenju imajo ti naslednike v postmoderni  D
antologija pomemben založniški podvig. B. L.      Epiktet:      Izbrane diatribe in Priročnik Študentska založba  D
zavozlata tudi pri stoikih. V tem smislu je      Epiktet      resnica Sada, saj gre pri obeh za subjektivno  D
Auer, 44. Aligarh, 47. Edolo, 50. snažilo, 51.      Epiktet,      53. aneks, 55. osatnik, 56. ulak, 58. srt, 59  D
publicist      Epiktet      pravi: »Dve ušesi imamo in ena usta, da lahko  D
19. smrtnik, 20. Dol, 22. Leo, 23. tla, 24.      Epiktet,      27. Ufa, 29. Marvin, 30. protin, 33. orka, 34  D
kakršnega je Rim v prvem stoletju po Kristusu, ko je      Epiktet,      eden od glavnih stoikov, širil svoj nauk. Rimski  D
In kaj, prosim, pomeni to danes? Kot pravi      Epiktet:      atlet mora trenirati vso zimo, da spomladi začne  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA