nova beseda iz Slovenije
njegov propad, sicer je skozi na koncu, je malo " | dostojevskanski" | .Pride v eno tako bolečino človeštva.- | G |
takó docela razgali kakor kak razdvojen junak | Dostojevskega. | Bi bil moral takoj vedeti! | A |
jetniškega kaplana nekaj knjig. Prinesel mi je | Dostojevskega | Zločin in kazen. Sedel sem h knjigi, toda kmalu | A |
Mož, ki ga je sprejel kot pennslovenskega | Dostojevskega, | ga je sklenil spraviti v red: »I'll fix you | A |
igle, -- a oči, moj Bog, te oči! Treba bi bilo | Dostojevskega, | da bi jih primerno opisal. Kdor bi jih opazoval | A |
, isto tako Puškina, Nekrasova, Lermontova, | Dostojevskega, | Gončarova, Turgenjeva, Leva Tolstoja itd. V | A |
vedno sem se skušal spomniti vseh pasjih imen iz | Dostojevskega, | pa se mi je kot zmeraj ustavilo pri Azorku. | A |
kemije potisniti v ozadje podobe iz Prešerna, | Dostojevskega | in drugih takih ljudi, ki jih je rad gledal | A |
ravno zgodbe neke Rachilde. Več let sem brala | Dostojevskega, | samo ‘Demone’ trikrat, prvič pri trinajstih | A |
»Mrtvem domu« | Dostojevskega, | potem ko se je tri mesece trpinčil na zaporniškem | A |
otok Bulgakova in Erdmanov Mandat. Srečelovca | Dostojevskega | sem se lotil zgolj za preskus; lansko ponudbo | B |
Annenski trdno sledi misli Schillerja, Poeja, | Dostojevskega, | Baudelaira, Bloka in drugih.Poezija (in umetnost | B |
ekstravagantnost -- iz občudovanja in spoštovanja | Dostojevskega | se je pri 24 letih (1880) poročil z Apolinarijo | B |
mesa in krvi je deloval kot kak literarni junak | Dostojevskega | ali Fjodorja Sologuba -- npr. kot Peredonov | B |
naslovom Legenda o Velikem inkvizitorju F. M. | Dostojevskega | (obj. 1894), ki mu je prinesel zgodnjo slavo | B |
obenem pa razlagalec in odkrivalec pisatelja -- | Dostojevskega | --, ki mu je vse življenje veljal za umetniški | B |
"priročniku" -- Dnevniku pisatelja Fjodorja | Dostojevskega. | Vse tri knjige (ki se nekako nadaljujejo še v | B |
junakov, kakršna je značilna za polifonični roman | Dostojevskega, | kar so opazili tudi literarni raziskovalci, | B |
moskovskega teksta", tj. navezano na dela Gogolja, | Dostojevskega, | Bunina, Belega in Zamjatina.Njegova kaotično | B |
parodija filozofskih idej iz Idiota in Besov | Dostojevskega; | Podsekalnikov je kot verbalna karikatura Ippolita | B |
fantastično podobo -- v duhu znane misli Fjodorja | Dostojevskega, | da je vsakdanja stvarnost bolj fantastična od | B |
umetniških velikanov realizma, zlasti Puškina, | Dostojevskega, | Tolstoja, Turgenjeva, Gercna.Zastrto in skrivoma | B |
psihološko-socialno podloženo fantastiko Fjodorja | Dostojevskega | ali za naturalistično faktografijo.Tudi kar | B |
ruske klasične proze od Puškina in Gogolja do | Dostojevskega, | Čehova in Sologuba.Ta tok proze pa se sklepa | B |
Gogoljevih Norčevih zapiskov prek Zločina in kazni | Dostojevskega | do Sologubovega Malega hudiča. 3 | B |
oboževalca, starega grešnika po zgledu likov iz | Dostojevskega | in obenem parodije Jevgenija Onjegina.Roman | B |
brez ostanka. To ga druži s podtalnim človekom | Dostojevskega, | ki hoče biti subjekt, "živa duša", ne pa "nekakšna | B |
Zapiski iz podpodja, 1864). Podpodni človek | Dostojevskega | razmišlja takole: "Saj vendar popolnoma naravno | B |
Lermontova prek psihološko-fantastičnega romana | Dostojevskega | ter Tolstojevega romana reke do pooktobrske | B |
je duhovni potomec Jevgenija in bednih ljudi | Dostojevskega, | torej "bedni jezdec". Deliričnost Ljovovega | B |
Petrovo mesto, ki žari kot privid. To mesto | Dostojevskega | je rojstni kraj Ljova Odojevcev.Z njim je povezan | B |
literature, torej iz del Puškina, Lermontova, | Dostojevskega, | Tolstoja, Turgenjeva, Černiševskega, Sologuba | B |
predvsem, kako gleda na Stendhala, Dickensa, | Dostojevskega, | ne pa, kako si zamišlja smer zunanje politike | B |
predvsem, kako gleda na Stendhala, Dickensa, | Dostojevskega, | ne pa, kako si zamišlja smer zunanje politike | B |
očitanje in psovanje ... Tretjega ruskega realista, | Dostojevskega, | so proglasili začetkoma njegovega delovanja | B |
so čitali s slastjo Maupassanta, Bourgeta in | Dostojevskega, | ki so naročali z Dunaja Zolo za svoje knjižnice | B |
kakor, da dobimo esperantskega Shakespeara ali | Dostojevskega. | Skratka: same slabe karte. | B |
pridemo do umetnosti Ivana Cankarja in Fjodorja | Dostojevskega, | temveč ugotavljamo predvsem to, kateremu ideološkemu | B |
zanimiva tudi literarna ideologija Fjodorja | Dostojevskega, | kakršno je zapustil v svojih dnevnikih in pismih | B |
ničemer otipljivem. Že stanje ruskega duha v času | Dostojevskega, | ki je bilo vsekakor najvišje stanje ruskega | B |
bilo vsekakor najvišje stanje ruskega duha, ni | Dostojevskega | podpiralo skoraj v ničemer. Ta ruski duh, o | B |
vplivi in pred svetom. Je bila ideologija | Dostojevskega | torej utemeljena prav v tem pravoslavju in tej | B |
uravnavala versko življenje v Rusiji še po smrti | Dostojevskega, | do revolucije leta 1917. Navsezadnje pa je bila | B |
kaj hitro navdušila nad pisateljskim genijem | Dostojevskega, | sicer pa je do rastočega velikana ruskega naroda | B |
njo kot odpirala. Kaj je torej opravičevalo | Dostojevskega | v njegovi literarni ideologiji in veri v ruski | B |
kot stalinizem. Tudi literarna ideologija | Dostojevskega | je utemeljena samo v njegovem osebnem pohlepu | B |
podčrtal Dostojevski). Ta sveta duša pa postane za | Dostojevskega | v trenutku, ko je postavljena v svet literature | B |
pripisujejo avtobiografske poteze, podoba samega | Dostojevskega | z njegovimi boleznimi vred, ki pa ni epilepsija | B |
vedno nove ideologije. 3 V umetniškem delu | Dostojevskega, | v njegovih romanih, ni seveda niti sledu ideologije | B |
si želimo predvsem odgovore, je celotno delo | Dostojevskega | nenehno izpostavljeno temu nasilju, in to ne | B |
Aljoša.« Iz te ljubezni, ki zelo natančno izraža | Dostojevskega | in njegovo delo, je Pirjevec razvil »ljubezen | B |
ljubezen ali ljubezen za nič, kakršno je izvedel iz | Dostojevskega | Pirjevec, »je ljubezen brez vzroka in razloga | B |
priklical v slovensko zavest in oživil ne samo | Dostojevskega, | temveč tudi Nikolaja Vasiljeviča Gogolja, Miguela | B |
ker je. To pa seveda ni edina tematizacija | Dostojevskega. | Teh je še veliko, napravljene pa so iz tako | B |
delu. Tu pa je pomembno vlogo odigrala izjava | Dostojevskega | o Kristusu, katerega je predpostavljal vsem | B |
življenjski izbiri. Ne nazadnje pa tudi obsedenost | Dostojevskega | z misterijem človeške duše, ki se dogaja vpričo | B |
filozofija v Evropi, ki temelji na umetniškem delu | Dostojevskega. | To je filozofija, ki kolikor je to sploh mogoče | B |
mogoče - najustrezneje izraža umetniško misel | Dostojevskega | in ki je Slovenci ne poznamo ali nočemo poznati | B |
se poglobili v filozofske sestavine pisanja | Dostojevskega, | zlasti v priliko o Velikem Inkvizitorju, in | B |
. /\ .. stran 391 . \/ In ko duhovni svet | Dostojevskega | pojasnjujemo z njegovo padavico, Nietzschejevega | B |
biti, ki jo je teoretično razvil iz romanov | Dostojevskega. | Ta ljubezen za nič je torej živela v delih Dostojevsk | B |
Ta ljubezen za nič je torej živela v delih | Dostojevskega | že dobro stoletje pred Pirjevčevo tematizacijo | B |
romansierstvo Dickensa. Thackeraya, Tolstoja, | Dostojevskega, | Balzaca in Stendhala je monumentalna umetnost | B |
skrivati. Nikolaj Berdjajev: Pogled na svet F. M. | Dostojevskega | Z Nikom Grafenauerjem se že ves mesec ob skoraj | B |
pozabiti, da je ruski realistični roman, roman | Dostojevskega | in Tolstoja tudi glede na avtonomijo posameznika | B |
svet. Predvsem pa ne gre pozabiti, da se je iz | Dostojevskega | razvila tako imenovana ruska religiozna filozofija | B |
konservativni Konstantin Leontjev. Že v romanu | Dostojevskega | Bratje Karamazovi so navzoče vse tri perspektive | B |
Konstantin Leontjev je vstal zoper pravoslavje | Dostojevskega, | zoper starca Zosima in zoper Kristusovo svobodo | B |
Hvalnico norosti, Boecijevo Tolažbo filozofije, | Dostojevskega | Zločin in kazen, Bulgakova Mojster in Margarita | B |
spet enkrat navdušen zame, beri Cervantesa ali | Dostojevskega, | pa boš popolnoma ozdravel.Kakor se je godilo | B |
so ”Lovčevi zapiski“. Kaj še zmirom nisi bral | Dostojevskega? | Namreč njegova velika dela: ”Idiot“, ”Bratje | B |
Tolstoja. Sam pa sem odkril Gorkega in kasneje | Dostojevskega. | O svojih literarnih poskusih mu menda nisem pravil | B |
označuje kot epskega realističnega plastika, | Dostojevskega | pa kot grotesknega ekspresionističnega dramatika | B |
Friedellovi podobi Schillerja, duhovnega očeta | Dostojevskega, | prenesel na tega, ga je razburila in ogorčila | B |
se spraševal. Iz ljubezni in spoštovanja do | Dostojevskega | ali iz kakega drugega razloga?Iz katerega? | B |
v elitni književnosti (denimo v delih Poeja, | Dostojevskega | ali Cortázarja), je pogosto v rabi z namenom | C |
vprašanjih. Kar zadeva pripovedno tehniko, so romani | Dostojevskega | izrazito dramatični; to je dosegel z intenzivno | C |
Melvilla, Flauberta, George Eliot, Tolstoja, | Dostojevskega | in Zolaja.Po radikalnih eksperimentih *modernizma | C |
vpliv na poznejše pisatelje. Romani *Tolstoja, * | Dostojevskega | in *Turgenjeva so pripeljali Rusijo v vrh svetovne | C |
Prešerna in Baudelaira do Flauberta, Tolstoja, | Dostojevskega | in Ibsena; od Goye, Géricaulta in Maréesa do | D |
angažma? Nazadnje sem režiral Idiota Fjodorja | Dostojevskega. | Imam pa tudi monolog o igranju, ki sem ga predstavil | D |
vsaj pri odraščajočih deklicah) odpira vrata do | Dostojevskega, | ali tovrstna »priročniška«, ženska (?), prazna | D |
družinskega podjetja, ki je dotlej stavilo na | Dostojevskega. | Piper je enako dobro poznal glasbo kakor kemijo | D |
mogoče najti sledove Racina, Marivauxa, Čehova, | Dostojevskega | in Gogolja ter vplive ameriškega filma (posebej | D |
Slobodana Unkovskega, dramatizacijo romana F. M. | Dostojevskega | Idiot v montaži in režiji Mileta Koruna, Čakajoč | D |
Gombrowicza in Princem Miškinom, narejenim po motivih | Dostojevskega. | Bolgarija prihaja na festival s Črnim runom | D |
Prousta, Stendhala, do de Sada, Balzaca in | Dostojevskega) | literarnih del, v katerih odkriva podobno počelo | D |
da trikrat na leto prebere tri (iste) knjige | Dostojevskega; | rad naj bi imel tudi zgodovino, s katero se | D |
teoretska netočnost je tako trditev, da se z romani | Dostojevskega | in Tolstoja zgodovina romana končuje.Čeprav | D |
priredbo (avtorja Viktorja Koljadiča) proze F. M. | Dostojevskega. | Otrok, ki mu na božični večer umre mati, preživlja | D |
presoji velika uprizoritev 13 skic iz romana | Dostojevskega | Idiot v montaži in režiji Mileta Koruna.Predstavo | D |
Ljubljane, ki ga je v »trinajst skic iz romana« | Dostojevskega | prepisal režiser Mile Korun, se je razvil v | D |
predstave. V izhodišču je bila presunjenost s prozo | Dostojevskega, | iz katere pa ni mogoče »napisati Hamleta«, zato | D |
gre za predstavo, kakršna je Idiot po romanu | Dostojevskega, | to očitno ni problem.V Drami SNG v Ljubljani | D |
veliko nagrado za uprizoritev SNG Drame (Idiota | Dostojevskega | v montaži in režiji Mileta Koruna) ter s številnimi | D |
Balzac. Flaubert in Stendhal ne zaležejo za enega | Dostojevskega. | In kje so tiste najvišje in poslednje reči bolj | D |
mračne strani. Kam potemtakem postaviti Puškina, | Dostojevskega, | Tolstoja, Čajkovskega, Mendelejeva, Lobačevskega | D |
zadnji predstavi Gledališča enega z monodramo | Dostojevskega | Krotko dekle sklenil svojo umetniško in življenjsko | D |
Beethovna, Wagnerja, Andersena, Berlioza, Rodina, | Dostojevskega, | Kokoschko in druge. Danes pa ... | D |
zavezujeta predstavi ljubljanske Drame F. M. | Dostojevskega | Idiot in S. Becketta Čakajoč Godota.Nekaj pretreslji | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |