nova beseda iz Slovenije
Platonov najznamenitejši filozofski naslednik | Plotin | je pol tisočletja pozneje dopolnil nauk svojega | B |
novoplatonizma v tretjem krščanskem stoletju. | Plotin, | kolikor je znano, ni poznal Kristusovega nauka | B |
Janez. Je | Plotin | verjel v nesmrtnost duše, tako kot pred petsto | B |
Bruno. Da, vendar je | Plotin | pojmoval dušo v dvojnem - in obenem nerazdvojnem | B |
da je čas ”gibajoča se podoba večnosti“, je | Plotin | razumel tako, da je čas podoba večnega uma | B |
Saj pravim: v obeh, saj sta zanj isti! | Plotin | govori v razpravi z naslovom O večnosti in | B |
brezčasna prisotnost ”pred vsako razsežnostjo“ [ | Plotin, | Enneade, III.7.6], ”nedeljiva dovršenost, | B |
drugega - se torej vse giblje v času duše.“ [ | Plotin | III.7.11] Bruno. | B |
duševnega stanja k drugemu oziroma, kot pojasnjuje | Plotin: | ”Čas je življenje duše v gibanju prehajanja | B |
analognem smislu, kot je večnost ”življenje“ uma ( | Plotin | je namreč učil, da je um živ, in sicer v najvišjem | B |
njej in po njej, kakor večnost tam [v Umu].“ [ | Plotin, | prav tam] Janez. | B |
Adama in Eve iz raja - toda po drugi strani se | Plotin | verjetno ne bi strinjal s takšno razlago svojega | B |
razsežnosti“ duše oziroma duha. Podobno kot | Plotin | tudi Avguštin najprej govori o večnosti - ki | B |
primarno določen z gibanjem nebesnih teles; in tudi | Plotin, | ki je razlagal čas z nemirom in pogumom duše | B |
večnost v dialektičnem pojmu, v umu, medtem ko se | Plotin | prek uma dviga k presežnemu zrenju Enega.Pri | B |
Janez. Ali | Plotin | ne govori o preseganju tistega ”tu“ v onem | B |
zaobsega in nikoli ne more biti zajeto vanjo [gl. | Plotin, | Enn. IV.3.9]. Bruno povzema misel svojega | B |
so v nas? O tem problemu je premišljeval tudi | Plotin | in ni ga znal zadovoljivo rešiti.Bruno je že | B |
Janez. S tem se | Plotin | verjetno ne bi strinjal... in morda tudi Bruno | B |
nesmrtnost duše ali vsaj dvomili vanjo, na primer | Plotin, | Spinoza... pa tudi Schelling je v svojem klasičnem | B |
treba spomniti, da se v to past niso ujeli ne | Plotin, | ne Kuzanski, ne Wittgenstein... pa tudi krščanstvu | B |
Princeton University Press, Princeton, 1961. | Plotin: | ”O večnosti in času“, Enneade III/7, prev | B |
svojo temeljno »idejo«, na »značilen« navedek. | Plotin | in Kant, Eriugena in Aristotel, Areopagit in | D |
postaje evropske filozofije (Platon, Aristotel, | Plotin, | Avguštin, Descartes, Leibniz, Kant, Husserl | D |
je bil eden vrhuncev te tradicije. Nadalje | Plotin, | ostali novoplatoniki in potem še drugi.Zanimali | D |
nobene/ga oziroma so vsaj trdili tako. Vzdržni | Plotin, | na primer, se je oziral predvsem v inteligenco | D |
Kant, Scheling, Hölderlin, Sokrat, Parmenid, | Plotin, | Prokel, Evagrij, Nietzsche, Areopagit, Hildegarda | D |
sporočilu, kot ga je pred dva tisoč leti zasnoval | Plotin | v Rimu, povzel in spremenil sveti Avguštin v | D |
prejšnje križanke VODORAVNO: 1. razlog, 7. | Plotin, | 13. Eneida, 14. rabelj, 15. Pans, 16. Cetin | D |
dolgo »iskalo«; tam nekje do osmega stoletja je ( | Plotin) | črpalo platonistično sporočilo Grčije, potem | D |
naklonjeni tudi stari Grki. Pitagora, Platon, | Plotin, | Empedokles in še nekateri drugi.Mnogi pisci | G |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |