nova beseda iz Slovenije
ERNEST ŽENKO Totaliteta in umetnost: | Lyotard, | Jameson in Welsch Jezikovni pregled | C |
digovanja kot tudi skrajne kritike. Jean-François | Lyotard, | Fredric Jameson in Wolfgang Welsch so filozofski | C |
partikularnostjo in "malimi zgodbami". Ravno | Lyotard | in Jameson sta artikulirala dve od izraziteje | C |
poganstva", ki jo v knjigi iz leta 1977 razvije | Lyotard, | "filozofija, ki se znajde v svetu brez 'totalizatorja | C |
moči" (str. xx). "Poganstvo, kot ga razume | Lyotard, | prelomi z modernističnim prizadevanjem za resnico | C |
in odsotnosti vnaprejšnje determinacije. ... | Lyotard | trdi, da je vsakršen diskurz zgodba, naracija | C |
in ni vélikih zgodovinskih zgodb." (str. xx) | Lyotard | tu vpelje "malo zgodbo" (le petit récit), ki | C |
zgolj filozofsko, apolitično stališče. Tako | Lyotard | kot Jameson namreč svoj odnos do totalitete | C |
poststrukturalizma. To ne preseneča, saj je | Lyotard | vsak poskus kartiranja "nepredstavljive" družbenozgodovinske | C |
otalitete vsaj skicirane." Drugi del: Jean-François | Lyotard | La réponse est: guerre au tout, | C |
Uvod Jean-François | Lyotard | je bil rojen leta 1924 v Versaillesu, celo desetletje | C |
Umrl je Parizu v noči na 21. april 1998. | Lyotard | je predstavnik generacije francoskih intelektualcev | C |
skorajda nemogoče "ne biti v dialogu z marksizmom". | Lyotard | v tem ni nikakršna izjema, kar med drugim dokazuje | C |
stoletja, zasledimo predvsem politične teme. | Lyotard | je bil v tem času aktiven v sindikalni politiki | C |
jih je izdajala francoska politična levica. | Lyotard | je bil v tem času tako kot večina francoskih | C |
français; PCF) glede "alžirskega vprašanja". | Lyotard | je bil od leta 1955 posebni komentator za Alžirijo | C |
moč (v istem času je izgubila tudi Indokino). | Lyotard | je v svojih prispevkih nasprotoval številnim | C |
ostkolonialno vprašanje". Vsaj del stališč, ki jih je | Lyotard | artikuliral v poznejših delih in predvsem po | C |
slediti Lyotardu pomeni, da lahko zgolj izjavimo: " | Lyotard | je prelom, je zgolj mnoštvo med seboj nepovezanih | C |
med seboj nepovezanih in navzkrižnih dogodkov. | Lyotard | je človek brez zgodovine."Tak pristop avtorja | C |
zelo velik vpliv prav "alžirsko vprašanje". | Lyotard | je v letih od 1955 do deklaracije neodvisnosti | C |
izidu vojne za neodvisnost videla uspeh, je bil | Lyotard | veliko bolj skeptičen - predvsem do "organiziranega | C |
revolucije. Alžirija ni sodoben primer Rusije, trdi | Lyotard; | Alžirija je pretežno kmečka dežela, ki še nima | C |
takšnega idealnega stanja dejansko nikoli ni. | Lyotard | je šel v svojih kritikah tako daleč, da je podvomil | C |
gre zgolj za francoski delavski razred, meni | Lyotard, | kajti: "Ko so se Mau-Mau dvignili proti britanskim | C |
nizozemski delavci podprli indonezijsko gibanje?" | Lyotard | v odnosu med marksističnimi aktivisti in njihovimi | C |
popolnoma izgubi zanimanje [za vse skupaj]." | Lyotard | vsekakor ni izgubil zanimanja, temveč ga je | C |
evolucionarni dogodki leta 1968. Kot rečeno, je bil | Lyotard | v času po alžirski vojni član radikalne skupine | C |
stanja, se je del skupine, ki ji je pripadal tudi | Lyotard, | leta 1964 ločil in ustanovil skupino okrog časopisa | C |
reda" na univerzi je potekala s trdo roko in | Lyotard | je v članku z naslovom "Nanterre, tukaj, zdaj | C |
Vprašanje moči je tisto, h kateremu se je | Lyotard | vedno znova vračal.Zanj je problem vedno v tem | C |
dogajanju, ki ga centralistično vodi partija. | Lyotard | torej v nasprotju z načrtovano akcijo zagovarja | C |
nezaupanjem v revolucionarni potencial marksizma je | Lyotard | pravzaprav že zunaj njegovega dosega in vsakršen | C |
pedagogike in racionalne argumentacije. Dasi | Lyotard | v določeni točki zavrne in "preseže" marksizem | C |
Wellek Library Lectures in Critical Theory". | Lyotard | v predavanjih, ki so izšla pod naslovom Peregrinations | C |
tem smislu - kot analogijo s takšno krivuljo - | Lyotard | zavrača ideale razsvetljenskega projekta: tehnološki | C |
nasilje; ker ne dopušča nepredvidljivosti. | Lyotard | si je, tako pravi sam, želel postati menih, | C |
Napad na Hegla | Lyotard | je velikokrat v dialogu s Heglom in velikokrat | C |
za to, da Hegel trdi "Resnično je celota", | Lyotard | pa mu vseskozi nasprotuje s podobno splošno | C |
je izšlo leta 1971 in je njegova disertacija, | Lyotard | Hegla napade na povsem drugi ravni, tako rekoč | C |
držimo zaprta usta." Podobno razume Hegla tudi | Lyotard: | neposredna čutna zagotovost se "zlomi", ko se | C |
mogoče izreči, je mogoče pokazati. Kot trdi | Lyotard, | je bistvo Heglovega pristopa v iskanju nekega | C |
drugega v isto in [s tem] njegovo posredovanje." | Lyotard | trdi, da je takšno posredovanje nemogoče, in | C |
dejanskost virtualnega in kvazivirtualnost danega." | Lyotard | torej zavrne Heglovo posredovanje med čutnostjo | C |
samo knjigo kot dekonstrukcijski 'dogodek'." | Lyotard | v začetku predstavi figuralno kot tisto, kar | C |
vse prej kot enostaven. Kot trdi Erjavec, "kar | Lyotard | tu počne, je nadaljevanje Merleau-Pontyjevega | C |
bistva ali narave diskurza, ki ga uporablja." | Lyotard | trdi, da med diskurzom in figuro ne more biti | C |
posredovano pojmovno obliko, to pa je tisto, kar | Lyotard | kritizira pri njem, in nasproti temu pogledu | C |
resnica dialektično vsebuje celotno pot do nje. | Lyotard | imenuje Heglov pristop "napuh duha".Po njegovem | C |
pristop, ki je blizu umetnosti, kot jo razume | Lyotard. | Tudi dobra knjiga bi bila po njegovem mnenju | C |
napad na Hegla. Po Erjavčevem prepričanju hoče | Lyotard | "razviti psihoanalitično teorijo umetnosti in | C |
kot jo je razvijal Merleau-Ponty". Tudi sam | Lyotard | svoje besedilo označuje kot "obrambo očesa" | C |
Best in Douglas Kellner ugotavljata, da je bil | Lyotard | po dogodkih leta 1968 in tudi v začetku 70. | C |
kritične strategije v obliki ultralevičarstva. | Lyotard | je v intervjuju leta 1970 namreč (še) trdil | C |
začetku predgovora (napisan je bil oktobra 1972). | Lyotard | tu napade moderni razum in totalizirajoče filozofske | C |
filozofiji ter politiki in filozofiji želje. | Lyotard | je ta svoj projekt izpeljal v delu Libidinalna | C |
arogantno "pisanje" je botrovalo temu, da je | Lyotard | ostal brez večine prijateljev na francoski levici | C |
Čudovita reč je pisati to knjigo." | Lyotard | z Libidinalno ekonomijo dokončno in nepreklicno | C |
branje Marxa, ki poudarja "znanstvenega" Marxa. | Lyotard | tega ni hotel početi. "Nič več ne želimo popravljat | C |
resnice o Marxu." Namesto podajanja resnice | Lyotard | predlaga libidinalizacijo Marxa in celo libidinalizacijo | C |
njegovo besedilo kot norost in ne kot teorijo." | Lyotard | tu neposredno napade marksistično "ustanovo | C |
in brez možnosti kontrole. Presežek, dodaja | Lyotard, | pa je ravno tisto, za kar se je specializiral | C |
moramo razumeti kot žrtev operacije libida; | Lyotard | ugotavlja, da v njegovem delu ni mogoče najti | C |
skrb zbujajoče dejstvo." Torej, nadaljuje | Lyotard, | opraviti nimamo s "sistemom, imenovanim Marx | C |
učinkov libidinalne sile. V Libidinalni ekonomiji | Lyotard | privzema neke vrste Nietzschejevega vitalizma | C |
napetosti. Pri tem se zastavlja vprašanje, ali | Lyotard | kljub vsemu ne ostaja zvest Marxu: čeprav izjavlja | C |
tenzorja je v tem, da se upira totalizaciji. | Lyotard | konkretno stavi predvsem na avantgardno umetnost | C |
intenzivnosti, disonanc, škripanja in tišin. | Lyotard | daje prednost posameznim intenzivnostim pred | C |
bi vključeval telesno in željo. Vendar pa je | Lyotard | sam kmalu ugotovil, da je zašel v slepo ulico | C |
energij. Kot ugotavljata Best in Kellner, se | Lyotard | kljub vsem napadom na Marxa od njega ni veliko | C |
mogoče preseči teoretski diskurz. Pozneje je | Lyotard | v pogovoru z Jean-Loupom Théabaudom to svoje | C |
besedilo, ki deluje na ravni prepričevanja. | Lyotard | je politiko in diskurz želje naposled nadomestil | C |
moškosti v zahodnem in posebej grškem smislu." | Lyotard | v boju s takšno obliko diskurza predlaga odkrivanje | C |
totaliteto, ki se tokrat manifestira kot metajezik. | Lyotard | zahteva odsotnost vsakršnega splošnega reda | C |
umetnosti in narave." Poganstvo, kot ga razume | Lyotard, | prelomi z modernističnim prizadevanjem za resnico | C |
biti določena, institucijo, ki instituira." | Lyotard | trdi, da je vsakršen diskurz zgodba, pripoved | C |
komunistične režime. Tem metapripovedim postavlja | Lyotard | nasproti protipripovedi; npr. pripovedi nasprotnikov | C |
oz. predpisov ne moremo, tega se zaveda tudi | Lyotard, | vendar poudarja, da morajo ti slediti drug drugemu | C |
in potemtakem nove igre." Zanimivo je, kako | Lyotard | na koncu pogovora s Thébaudom pojasni, kako | C |
bi naletela na protislovje v sebi. Poleg tega | Lyotard | večkrat nastopa kot tisti, ki ima v svojem diskurzu | C |
Postmoderni obrat | Lyotard | je postal "mojster" s Postmodernim stanjem, | C |
v čas, ki ga zaznamuje kriza legitimacije. | Lyotard | ostro ločuje med modernostjo in postmodernostjo | C |
neutemeljene in neupravičene. Vendar pa se | Lyotard | ne spušča v razpravo o načelih teh metazgodb | C |
pozitivnost [legitimiranja]?" Toda, poudarja | Lyotard, | problem legitimacije se ne pojavi šele v trenutku | C |
ki so mu preprečevali dostop do vednosti. | Lyotard | svoje trditve utemeljuje predvsem na primeru | C |
tudi samo sebe", je totaliteta, o kateri govori | Lyotard, | ko obravnava metapripovedi. To - torej metapripoved | C |
zunanjosti in nikakršne konkurence, saj je vsa) | Lyotard | torej predlaga pluralizem. S tem pa problem | C |
kaj oz. kdo zdaj legitimira male pripovedi? | Lyotard | odgovarja, da tradicionalne pripovedi predstavljajo | C |
Odgovor na vprašanje: 'Kaj je postmodernizem?'" | Lyotard | govori o družbeni vlogi umetnosti, pri tem pa | C |
so prepuščene ozki kompetenci ekspertov." | Lyotard | sprašuje, kakšno obliko enotnosti ima Habermas | C |
vidno: za to gre v modernem slikarstvu." Tu se | Lyotard | sklicuje na Kanta in njegovo razumevanje sublimnega | C |
ukinja in presega vsa predhodna. V predgovoru | Lyotard | izpostavi, da je "univerzalno pravilo presoje | C |
novo obliko osnovnega elementa heterogenosti. | Lyotard | je že v svojih prejšnjih delih iskal določeno | C |
išče svoja lastna pravila. S tem pa umetnost ( | Lyotard | ima v mislih predvsem slikarstvo) postane filozofska | C |
odgovorni za vprašanje, "kaj slikati", trdi | Lyotard, | tako so filozofi odgovorni za vprašanje, "kaj | C |
question: qu'est-ce que le postmoderne?"), | Lyotard | zapiše: "Postmoderni umetnik ali pisec je v | C |
presežek oz. nekaj, kar izstopa iz vsake celote. | Lyotard | je prepričan, da je umetniško delo oz. filozofska | C |
pojmuje kot enakovredni dejavnosti, pa zgodnji | Lyotard | postavlja odnos med umetnostjo in filozofijo | C |
radikalno zagovarjal "zunanjosti" umetnosti kot prav | Lyotard. | Vsaj za njegova zgodnejša dela (z začetka sedemdeseti | C |
afirmacijo in družbenopolitično transformacijo. | Lyotard | trdi, da lahko določena oblika umetnosti (estetski | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |