nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:

Če odmislimo slovensko privatizacijsko eksotiko, sklade in družbe za upravljanje, ki sta jim bila lastnina in vpliv prav tako podarjena, se gospodarska, finančna in s tem posredno še kaka drugačna moč in vpliv koncentrirata v peščici podjetij, ki z načrtno politiko gradijo svoje poslovne imperije: najbolj tipični so Jankovićev Mercator, Rigelnikov Autocommerce in Bohoričeva Sava. Slovenija lahko računa na »zgodbo o uspehu« le z uspešnimi podjetji. Vendar pa morda z izjemo Gorenja v Sloveniji nimamo kakih velikih, v tujini uveljavljenih podjetij: na svojo majhnost se sicer lahko izgovarjamo, vendar pa ima le dvakrat večja Finska svojo prodorno Nokio, trikrat večja Švica pa giganta Novartis in Nestle - od omenjenih orjakov pa ima korist seveda odvisna še množica manjših podjetij.

In če za konec parafraziramo še zdaj na moč aktualen naslov knjižne uspešnice Paula Kennedyja izpred nekaj let: kako smo Pripravljeni na XXI. stoletje?



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA