nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 1999, poved v sobesedilu:
Zanimivo je dejstvo, da nedavno umrli poljski režiser in raziskovalec gledališča Jerzy Grotowski v sodobnem poljskem gledališču praktično ni zapustil nobenih sledi; pravi oče sodobnega poljskega gledališča je po besedah gostov Stanislaw Wyspianski, slikar in dramatik z začetka stoletja, ki je poljsko gledališče osvobodil literature in v njem poudaril vizualno, slikarsko plat. Kljub relativni ustvarjalni svobodi, ki jo uživa sodobno poljsko gledališče, pa sta gosta opozorila na pojave »nove cenzure«: sodobni producenti (denimo mestne oblasti, ki financirajo osrednje varšavsko gledališče) se hočejo najprej seznaniti z besedilom; čeprav je res, da jih zdaj ne zanimajo več politične vsebine. Časi nekdanje »nesvobode«, ki je ustvarjalcem narekovala nenavadno plodno iskanje alternativnih možnosti izraza (česar nisi smel povedati, si moral pokazati na drugačen, gledališki način), so sicer enkrat za vselej minili, boj za novo svobodo pa je slejkoprej
še vedno surov in težak.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani