nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:



Učinek presenečenja kot posledice spremenjenega statusa predmetov, iztrganih iz njihovega običajnega konteksta in preseljenih v domišljijske aranžmaje v galerijskem prostoru, je pravzaprav najpogostejši adut v umetnikovih rokah, tisti as v rokavu, ki ga dodatno prikrije s tem, da lastne izjave in odločitve pripiše fiktivni osebnosti (v konkretnem primeru je to Avigdor Pawsner, židovski matematik, ki naj bi deloval v 16. stoletju, se znova pojavil v obdobju ruskega konstruktivizma in se v današnjem času udejstvoval kot raziskovalec vizualnih komunikacij, filozof in prevajalec). Ta domišljijski konstrukt, katerega biografijo Toumin arbitrarno sestavlja, prilagaja in dopolnjuje glede na svoje specifične potrebe, postaja umetniško delo v smislu nadaljevanja konceptualističnega izročila, pri katerem pa ne gre več za ukinjanje razlike med izjavo in nosilcem izjavljanja, temveč samo še za citiranje, pri katerem je pomembna umestitev citata na izbrano lokacijo in ne več njegov prvotni pomen. S tega vidika so citati tudi Touminove slike, ki jim sicer ne moremo pripisati opredeljivega vira citiranja (se pravi, v zgodovinskem spominu arhiviranih podob znanih avtorjev), temveč lahko prepoznamo le način njihovega oblikovanja v sosledju od zgodovinskega konstruktivizma prek primarnega slikarstva do novega geometrizma z enako stopnjo aktualnosti, kot jo ugotavljamo za konceptualizem in njegove izpeljanke.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA