nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 1998, poved v sobesedilu:



Kot kaže pa v območju dramskega gledališča težav z branjem besedil danes nimajo samo dramaturgi in režiserji, ampak tudi kritiki. Kako bi mi sicer dramaturg in kritik Blaž Lukan v oceni moje strokovne knjige Gledališče besede (Delo, 6. junija), ki v nji na osnovi konkretne razvojne razčlembe opredeljujem svoje pojmovanje specifične umetnosti dramskega gledališča, apodiktično pripisal namero, da hočem dokazati »premoč« (kakšno, v čem?) dramskega gledališča nad drugimi oblikami - če ne bi mojega kompleksnega razmišljanja o značilnem dramskem izrazu samovoljno poenostavil na »objektivno« in »subjektivno plast«, mojega opozarjanja na to, kar je v nasprotju z bistvom dramskega gledališča, pa posplošil na »neprizanesljiv obračun s sodobnim gledališčem« kar v celoti.

Kako bi lahko moje zavzemanje za veljavo dramatike v dramskem gledališču, za prvenstveno mesto igralčeve govorjene besede in moje imanentno analitično razbiranje dramskega dialoga označil kot arbitrarno (samovoljno) - če ne bi sam vsega sodobnega gledališča arbitrarno enačil z »gledališčem, katerega avtorji so praviloma režiserji« in v imenu absolutne nedotakljivosti samovoljnega dramaturškega in režiserskega 'novega branja' očital samovolje meni, ki se zavzemam za umetniško odgovoren, obvezujoč odnos do dramskega besedila.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA