nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2010, poved v sobesedilu:
Ta kontrast (in njegova destrukcija) leži tudi v dveh kompozicijah Tomaža Groma, v prvi Prisluh za ozvočene glasbene inštrumente, slušalke in publiko v izvedbi članic ljubljanskega centra dnevnih aktivnosti starejših občanov in v drugi Stranski učinek za godalni kvartet, vrv in ozvočene škripce v izvedbi kvarteta Godalika. V prvi izvajalke ob izvajanju le vidimo, glasbo pa slišijo le one skozi slušalke (s tem, da je Grom publiki perverzno ponudil »kukalo« v obliki štirih parov slušalk), v drugi pa so člani kvarteta skupaj z glasbili pritrjeni na ozvočeni škripec, ki postane glasbilo (stranski učinek?) in hkrati forma ujetosti izvajalca s strani skladatelja.
Pomenskih razbiranj v nasičenem, a lepo zaokroženem dogodku je premnogo, prav tako aludiranj na preteklost, bistvena tvarina pa so nenehna premeščanja te pomenskosti, ki zapolnjujejo vrzeli med glasbenim in ne-glasbenim, med zvokom in tišino, mešajo hierarhijo znotraj glasbe in na
relaciji skladatelj- izvajalec- publika.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani