nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2009, poved v sobesedilu:

Ta je omogočil neznansko razširitev ponudbe prodajnih proizvodov. V klasični trgovini iz opeke in betona so vedno vladale fizične omejitve v obliki končnega števila tekočih metrov polic in so se morali poslovodje prilagajati Paretovem pravilu (po katerem 20 odstotkov proizvodov prinese 80 odstotkov prihodka), zaradi česar so fizične trgovine težile k temu, da je prodajni program čim bolje pokrival predvsem najbolj prodajane izdelke, saj so manj prodajani zaradi stroškov skladiščenja in financiranja res prinašali izgubo, z internetom pa se je vse skupaj seveda spremenilo. Internetne trgovine so svojo prednost v primerjavi s klasičnimi, fizičnimi trgovinami začele pridobivati zlasti s tem, ker so bile v stanju ponujati veliko več proizvodov (Amazon, denimo, ponuja nekaj milijonov knjižnih naslovov, kar je za klasično knjigarno nemogoča naloga), poleg tega so prodajo obogatili z logiko različnih filtrov, kot so napredni iskalniki, ki potencialnemu kupcu ob izbiri izdelka avtomatično, na podlagi statističnega zbiranja podatkov, »svetujejo«, kateri izdelki bi ga morebiti tudi zanimali.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA