nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2009, poved v sobesedilu:



Predstava Gostišče Fritzl po zamisli Hermanna Fritzla in v izvedbi dunajske skupine 3raum-anatomietheater je primer odzivnega satiričnega gledališča, ki za svoj učinek izkorišča različne prijeme: aktualno tematiko (to je sicer znani primer Fritzl samo posredno), poleg profesionalnih igralcev in pevcev tudi neprofesionalne izvajalce s socialno, celo antropološko določljivo provenienco, žanrsko zmes tradicionalnega kabareja, stand-upa in medijsko posredovanega šova ter nekatere postopke sodobnega performativnega (in postdramskega) gledališča (denimo nenehno »padanje« iz vlog, nagovarjanje publike, sprotna improvizacija ipd.). Omemba »pošasti« Fritzla v naslovu predstave je v resnici marketinški trik: sam patološki posiljevalec (kar je v Fritzlovem primeru navaden evfemizem) je namreč v predstavi posredno omenjen samo v bizarni pripovedi njegove »sosede« in pa seveda v uvodu, v katerem režiser in akter te posrečene hibridne gledališko-medijske forme, že domala »zloglasni« provokator Hubsi Kramar (morda je tudi pri nas najbolj znan njegov »nastop« na znanem dunajskem opernem balu v kostumu Adolfa Hitlerja), pojasnjuje medijsko (in politično) ozadje, kontekst in domet svojega šova (škandalu ob letošnji premieri smo lahko sledili tudi v naših medijih). Resnična vsebina predstave smo pravzaprav, kot pojasni Kramar, mi vsi, vsi potencialne žrtve nasilja vsakršnih Fritzlov, s katerimi se vsako jutro in vsak večer srečujemo v različnih »gostiščih«, in bi jih, skladno s Kramerjevo intenco, lahko zvedli na skupni imenovalec: mediji.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA