nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2008, poved v sobesedilu:

Pizzech hoče oz. ima namen, ki pa ga ne zna niti utemeljiti niti čisto razložiti. Njegova onstranska retrospektiva je plodna in jalova hkrati, skoraj shizma predstave: z vnaprejšnjo fatalistično označenostjo celega spektakla vnaša nekaj moderne pomenljivosti (npr. premolki) zlasti v dramsko izdelane govorjene dialoge, po drugi strani pa siromaši in izloča (zbor otrok in še kaj), v prvem dejanju »določi« absurdno učinkujočo scenografijo (Michele Ricciarini), omogoči vztrajanje pri klišejskih oznakah (večina kostumov Sandre von Trauttmansdorff), mizanscenske manierizme, videne že v Faustu (npr. postrojevanje množice), revijsko baletno ilustrativnost (koreografka Valentina Turcu); večkrat hromi kakor razgibava, saj »pogled Očesa« kaže gibljive, v frontalnih ploskvah arhivirane podobe, kulise življenja in ritual smrti (finale, ki gledalca prikrajša za katarzični suspenz). Videti je, da se je režiser predvsem hotel odmakniti od opernega realizma; a predstava je paradoksno najmočnejša ravno na mestih, kjer se ga spretno in dinamično drži (veliki prizor Don Joséja in Carmen v drugem dejanju) ali pa ga inovativno nadgradi (»hipnotizirana« José in Zuniga ob sklepu prvega dejanja).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA