nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2006, poved v sobesedilu:

Komisija za prenovo gimnazije je ugotovila najprej razloge za spremembe: toga organizacija programa/kurikula, preveč unificiran predmetnik, tog disciplinarni pristop, neustrezna kakovost znanja (premalo povezanega in poglobljenega znanja), neustrezne razmere za razvijanje sodobnih načinov dela, nejasno opredeljeno razmerje med splošno in specialno izobrazbo, neučinkovitost doseganja ciljev gimnazije, ki se kaže v velikem osipu študentov na visokošolski ravni, uporaba mature v funkciji selekcijskega mehanizma, čedalje večje nesorazmerje med vpisom na naravoslovno-matematične in humanistično-družboslovne študije, premajhna odgovornost dijakov za učenje, razvijanje elementov vseživljenjskega učenja ...

Na podlagi tega je komisija izdelala načela in cilje gimnazijskega programa, ki jih zaradi omejenega prostora ni mogoče zapisati v celoti, zato naj navedem le nekatere: usposobiti dijake za nadaljnji visokošolski študij, omogočiti dijakom kakovostno temeljno izobrazbo iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov, pri dijakih dosegati visoko kakovost in različne vrste znanja, pri dijakih spodbujati razvojno in inventivno delo, lastno vedoželjnost in ustvarjalnost, pri dijakih razvijati različne ravni pismenosti in jih dvigati na raven odličnosti, zagotavljati posameznikom optimalen razvoj specifičnih nadarjenosti, vzgajati dijake za aktivno državljanstvo in razvijati nacionalno samozavest ...
In vrsto načel: večja avtonomija in strokovna odgovornost šole in strokovnih delavcev, večja odprtost šole do okolja, spoštovanje različnosti in povečanje izbirnosti, natančnejša opredelitev splošne izobrazbe do posebne ali specialne, večja skrb za nadarjene dijake, možnost modularnega oblikovanja programa, omogočanje različnih poti po končanem izobraževanju, priznavanje različnih dijakovih aktivnosti ...



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA