nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:

Kriterij izbora slik je seveda prepoznaven in legitimen: gre za tematizacijo nekega premika v samem slikarstvu v odnosu do pojava »novih medijev« in računalniško generirane podobe: izbrane slike naj bi ponazarjale tezo, kako je tudi dela, ki so nastala v »tradicionalnih« slikarskih medijih, v tem času strukturno določil prelom, ki se je zgodil s prestopom podobe v polje »digitalne ontologije« (pri čemer gre za novo pojmovanje materialnosti podobe in ne za njeno dematerializacijo; o tem je že na začetku 90. let zelo subtilno pisal Igor Zabel). Toda vprašanje je, ali ta prelom nujno globlje reflektirajo na primer slike, ki okorno preslikujejo »zamrznjene« sličice z videa ali računalnika, kot pa slike, ki te refleksije ne izpeljejo »na prvo žogo«, ampak skozi kompleksnejšo refleksijo zgodovine slikarstva in subtilnosti njegovih specifičnih sredstev (na primer nedavno cikel Mreže sveta Sergeja Kapusa ali pa novejše slike Emerika Bernarda itd.).

Na splošno pa lahko rečem, da je senzibilnost, ki obvladuje to vsekakor zanimivo razstavo, dokaj dobro zajela »duha časa«; toda ponekod sem opazil tudi značilno neusklajenost med tematizacijo tega »duha časa« in precej nizko kakovostno ravnijo te tematizacije v konkretni produkciji, ki se v nekaterih primerih spreminja tudi v precej ceneno samopromocijo posameznih v bistvu precej nezahtevno in preprosto razmišljajočih avtorjev.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA