nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2005, poved v sobesedilu:



Če je letošnja strokovna žirija kranjskega TSD pod vodstvom Vilme Štritof Čretnik lahko izbrala sedem nominirancev za Grumovo nagrado (Križ Matjaža Briškega, Akvarij Evalda Flisarja, Odstiranje Žanine Mirčevske, Mrtve duše Vinka Möderndorferja, Al' en al' dva? Saše Pavček, Anywhere Out of This World Boštjana Tadla, Bolje tič v roki kot tat na strehi Matjaža Zupančiča) kar med 47 predloženimi novimi dramskimi besedili (lani je mogla izbirati le med 27 enotami, leto poprej pa med 31), potem je mogoče ugotoviti ne le opazno količinsko rast dramskega pisanja, ampak z večanjem števila nominirancev oz. finalistov tudi za gledališko javnost mnogo bolj obetavno krepitev trdnega jedra do tolikšne ravni kakovostnih svežih dramskih besedil, da je ob njih očitno še potrebno in mogoče razmišljati tako o prestižni nagradi kot tudi o uprizoritvi, ki pa je po prepričanju večine avtorjev sploh končni smisel in cilj vsakega dramskega pisanja. Dejstvo, da so kar tri od omenjenih sedmih nominiranih dramskih novitet (besedila Saše Pavček, Boštjana Tadla in Matjaža Zupančiča) v letošnji sezoni že doživele svoje krstne uprizoritve ter tudi že pozitivne odzive strokovne javnosti in ljubiteljev gledališča, nas napeljuje k domnevi, da se je ob količinski tudi kakovostna razvojna krivulja domače dramatike ponovno spodbudno dvignila in da so to tako rekoč sproti zaznala tako umetniška vodstva tistih gledališč, ki so ta besedila uvrstila v svoj repertoar, kot tudi njihovo občinstvo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA