nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:



V nizu umetniško in vzgojno dragocenih repertoarnih dejanj, s katerimi v zadnjih sezonah v LGL svojemu najmlajšemu občinstvu načrtno in sistematično predstavljajo nekatere najžlahtnejše dragotine iz klasičnega literarnega in glasbenega izročila (npr. starogrške mitologije, Shakespearove dramatike ali Mozartove operne zapuščine), so z najnovejšo komorno lutkovno izvedbo velikega romantičnega baleta Petra Iljiča Čajkovskega Labodje jezero (1877) posegli še na področje baletnega izročila.

Avtorica odrske priredbe in režiserka Ajda Rooss Remeta je veliki klasični spektakel za virtuozne baletne soliste in zbor z razmeroma razvejeno romantično zgodbo dramaturško pregledno in domišljeno poenostavila in zgostila v preprosto, otrokom privlačno in pregledno pravljico s srečnim koncem, ki jo z majhnimi lesenimi lutkami (vódenimi od zadaj) na domišljijsko odprtem in večpomenskem enovitem prizorišču avtorice likovne zasnove Špele Trobec ter ob mestoma živem izvajanju nosilne melodije na flavti, violini ter majhnem kovinskem zvočilu (avtor smiselno prilagojene glasbene priredbe je Andrej Sraka) oživlja usklajeni izvajalski trio.


Režiserka uvede dogajanje s pomenljivim glasbenim prologom, v katerem protagonisti s preigravanjem vodilnega melodičnega motiva Čajkovskega pravzaprav predstavijo nosilne akterje in brez besed napovedo usodno ljubezen med princem Siegfriedom in začarano princeso Odette v podobi belega laboda (s harmonijo med kovinskim odzvenom izpod kladivc in flavto) ter dramatičen zaplet z disharmoničnim posegom violine, ki pooseblja spletko zlobnega čarovnika Rdečebradca z njegovo hčerko Odile v podobi črnega laboda.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA