nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:
V treh sklopih se avtor posveča statusu umetnosti v času avantgarde, modernizma in postsocializma; problemom estetike danes in razpravam o koncu umetnosti, od Hegla prek Adorna, Heideggra, Danta in poststrukturalistov.
Ključno točko tega, kar poimenuje dekonstrukcija institucije umetnosti, najdeva Erjavec pri Duchampu. Točneje njegovih ready-mades: radikalnih intervencijah na področje umetnosti, ki jih najlepše odslikava njegova izjava iz leta 1966: »Nisem hotel, da bi me imeli za umetnika.« A. Erjavec se v želji, da bi orisal transformacije umetnosti od Duchampovega šoka novega do post- oziroma transavantgardnega šoka starega (če uporabimo lucidno oznako ameriškega teoretika postmodernizma Charlesa Jencksa) transverzalno dotika opusov treh avantgard: zgodovinske od futurizma do Černigoja in Kosovela; neoavantgarde npr. skupine OHO in postavantgarde oziroma retroavantgarde.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani