nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2004, poved v sobesedilu:

Opozori na zmuzljivo, aporetično in aforistično ter izrecno proti-sistematično formo te misli, precej pozornosti posveti Nietzschejevemu odnosu do krščanstva (to je po Nietzscheju »platonizem za ljudstvo«) in jasno razloži osnovne postavke te misli, ki so pravzaprav razvidne že iz strukture knjige Tako je govoril Zaratustra (nadčlovek, volja do moči, večno vračanje enakega, prevrednotenje vseh vrednot). Čeprav je Kosov diskurz v tem delu nedvomno filozofski, njegovo predstavitev Nietzscheja vendarle usmerja zanimanje literarnega zgodovinarja; avtor se namreč ne loteva poglobljeno filozofskih problemov Nietzschejeve misli (nanje le občasno mimogrede opozarja), temveč skuša to misel predvsem zarisati kot tisti horizont, ki bi lahko bil izhodišče za oblikovanje življenjskega ali umetniškega nazora - na primer za slovenske literate in kulturnike med letom 1890 in začetkom druge svetovne vojne.

V drugem delu (Nietzsche po Nietzscheju) Kos najprej opiše Nietzschejev vpliv na pomembne filozofske mislece in tokove v dvajsetem stoletju (Jaspers, Heidegger, Habermas, Fink, Deleuze, francoski poststrukturalizem idr.), nato pa obravnava odmevnost Nietzscheja v evropski literaturi.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA