nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:

Obstaja pa, če z nekakšnim ponosom zaradi tradicionalnega evropskega intelektualnega nemira in upornosti skupaj s Habermasom rečemo, da je evropska identiteta »kultura, ki je zaradi stoletja dolgega nasprotja med mestom in podeželjem, med cerkveno in posvetno oblastjo, zaradi konkurence med vero in védenjem in zaradi boja med političnimi vladavinami in antagonističnimi razredi, razklana in razbita bolj kot vsaka druga kultura, in ki se je morala na boleč način naučiti, kako poteka komunikacija med različnostmi, kako se institucionalizirajo nasprotja in kako je mogoče stabilizirati napetosti.« K temu Habermas dodaja še priznavanje različnosti oziroma spoštovanje drugega in njegove drugačnosti kot pomemben element te identitete.

Kaj je potemtakem to jedro, ki bi ga Habermas rad prepoznal kot identiteto združene Evrope in ga vgradil v temelje njene verodostojnosti, moči in vpliva?



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA