nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:



Kadar razmišljamo o radikalnih potezah in dejanjih v umetnosti, ki jih je v zgodovini umetnosti 20. stoletja še posebej polna zgodovina body arta in performansa, se ne moremo izogniti temeljnemu vprašanju, kakšno moč delovanja imajo sploh tovrstne intervencije danes. V času torej, ki ga ameriški performer Guillermo Gómez-Peña opiše kot čas, ko je vse podrejeno svojevrstnemu bizarnemu mainstreamu, ki je prevzel podobe tudi najbolj skritih 'margin' in spremenil performans v 'pop žanr in seksi marketinško strategijo'. Situacija je marsikdaj naravnost absurdna, saj se zdi, da so se prav strategije taktičnosti in kritičnosti, načini preboja, premika, razpiranja vidljivosti in delovanja danes ne samo ošibili, pač pa se zlili s popularnimi spektakularnimi in komercialnimi strategijami, in da torej radikalnega delovanja v umetnosti ne moremo več artikulirati ne opozicijsko ne pozicijsko, da torej nikakor ne moremo zagrabiti oziroma razbrati, kje se zgodi tisti temeljni premik in kje se razpre tista prava potencialnost delovanja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA