nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:

Zato ni bil nikoli aprioristično enosmeren, ampak je težnjo po abstrahirani polnoplastični ali bolj reliefno ploskovni formi povezoval z aluzijami »literarne« motivne prepoznavnosti, ki jo je, tako kot nekdaj Tone Kralj, včasih odkrival že v naravni konfiguraciji uvitega lesa, ter je rad vnašal v snovno izraznost tudi kontrastne grafične oz. barvite učinke, bodisi s patiniranjem in pozlatitvijo ter sočno živahno barvo, bodisi s kombinacijo lesnega jedra in oblačila iz kovinskih materialov, še posebej v dialogu s patino muzejskih eksponatov, starodavnih oklepov in vzgibanih baročnih draperij, ki ga je umetnik usmeril v polabstraktne, vendar vseskozi antropomorfno asociativne ter arhaizirane, a v bistvu predvsem estetsko učinkovite oblike; te pa s patino in totemsko znakovnostjo odzvanjajo patini tedaj značilnih ljubljanskih grafik. Sámo gmotnost, ki jo je ponekod raztegnil v malone linearno konturo, pa je pri plešočih silhuetah približal razigranosti arabeskne risbe, dokler mu ni - potem ko ga je do kraja prevzela Istra - glinasta gmota pokrajinskih poprsij postala materialna osnova za krajinsko razčlenjeno slikarstvo, s katerim je nežno in rafinirano oživil maketna obličja brezštevilnih sredozemskih pokrajin, ki so postala z duhovitostjo ter poetično očarljivostjo njegov osrednji in najprikupnejši razpoznavni sinonim.

Izraziti smisel za modelacijo in slikarsko hrepenenje po poetični barvitosti je umetnik združil s hkrati plastično otipljivim in slikarsko barvitim geografskim ambientom in njegovim kulturnim izročilom ter nerazdružno spojil zgodovinsko stanovitnost in osrečujoče kipenje cvetoče in spomeniško kultivirane narave.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA