nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:



Pri vsem tem se kaže umetnik prav toliko kot v motivni domišljiji izrazit tudi v pojmovanju materialnosti, ki jo pestro dojema v kiparsko-slikarski celovitosti njenih vsakokratnih izraznih učinkov. Zato ni bil nikoli aprioristično enosmeren, ampak je težnjo po abstrahirani polnoplastični ali bolj reliefno ploskovni formi povezoval z aluzijami »literarne« motivne prepoznavnosti, ki jo je, tako kot nekdaj Tone Kralj, včasih odkrival že v naravni konfiguraciji uvitega lesa, ter je rad vnašal v snovno izraznost tudi kontrastne grafične oz. barvite učinke, bodisi s patiniranjem in pozlatitvijo ter sočno živahno barvo, bodisi s kombinacijo lesnega jedra in oblačila iz kovinskih materialov, še posebej v dialogu s patino muzejskih eksponatov, starodavnih oklepov in vzgibanih baročnih draperij, ki ga je umetnik usmeril v polabstraktne, vendar vseskozi antropomorfno asociativne ter arhaizirane, a v bistvu predvsem estetsko učinkovite oblike; te pa s patino in totemsko znakovnostjo odzvanjajo patini tedaj značilnih ljubljanskih grafik. Sámo gmotnost, ki jo je ponekod raztegnil v malone linearno konturo, pa je pri plešočih silhuetah približal razigranosti arabeskne risbe, dokler mu ni - potem ko ga je do kraja prevzela Istra - glinasta gmota pokrajinskih poprsij postala materialna osnova za krajinsko razčlenjeno slikarstvo, s katerim je nežno in rafinirano oživil maketna obličja brezštevilnih sredozemskih pokrajin, ki so postala z duhovitostjo ter poetično očarljivostjo njegov osrednji in najprikupnejši razpoznavni sinonim.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA