nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2003, poved v sobesedilu:

»Treba je proučiti napake in se zamisliti nad prihodnostjo,« je vztrajal Abu Mazen, ki je edini odkrito dvomil o Arafatovi strategiji upora; ne le zato, ker je po 11. septembru 2001 palestinsko bitko za svobodo ponovno stisnil v objem mednarodnega terorizma, ampak tudi zato, ker sta mu islamski gibanji Hamas in Džihad v odsotnosti politične vizije upora iz rok ukradli vajeti odločanja.

Abu Mazenovo nestrinjanje z Arafatom ima dolge korenine, ki segajo v obdobje ustanovitve osvobodilnega gibanja in politične stranke Fatah v šestdesetih letih v Egiptu. Arafat in Abu Mazen sta vedno delila eno strast: zvestobo do palestinskih beguncev iz leta 1948, ko je po vojni na ozemlju mandatne Palestine nastala židovska država, in pregnancev iz leta 1967, ko je izraelska vojska v junijski ofenzivi zasedla Zahodni breg, Gazo in vzhodni Jeruzalem. Abu Mazenova zvestoba je bolj pragmatična od Arafatove: pravica palestinskih beguncev do vrnitve je neodtujljiva, a hkrati predmet pogajanj z Izraelci, s katerimi je treba doseči kompromis, če oboji pristanejo na rešitev dveh držav za dva naroda.


Abu Mazen je sam begunec.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA