nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:



Zadnji avtorici zbornika, Jerca Legan in Urša Skumavc, pokažeta na odvisnost revijalnega tiska od lastniških in kapitalskih oziroma oglaševalskih interesov in trendov. Poleg transparentnega oglaševanja, kjer so oglasi jasno ločeni od uredniško novinarske vsebine, kar določajo tako oglaševalski in novinarski kodeks kot tudi uradni zakon o medijih, pa gre, kot poudari Jerca Legan, zlasti v specializiranih ženskih revijah, ki brez dobrih odnosov s finančnimi viri ne morejo preživeti, v na videz »objektivnih« tekstih kot tudi na naslovnicah nemalokrat za prikrita oglaševanja - in to praviloma po principu roka roko umije oziroma v obliki »gentleman agreements«, brez pogodb, med direktorji medijev in direktorji blagovnih znamk, ki jih morajo uredniki poslušno izvesti v doglednem času.

Ne glede na to, katero podobo ženske revije konstituirajo in prezentirajo: podobo matere, matere - poklicno uspešne ženske ali individualistke, pa vse te podobe - tudi tiste, za katere se na prvi pogled zdi, da prikazujejo drugačen življenjski slog - dejansko re-kreirajo oziroma regenerirajo tradicionalen, patriarhalen koncept družbe.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA