nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2002, poved v sobesedilu:

Prepričanje, da more dramsko gledališče posameznega naroda najbolj prepoznavno spregovoriti na osnovi domače dramatike, je dobilo tudi tokrat polno potrditev, saj so bile umetniško najbolj prebojne prav uprizoritve srbskih besedil. V zvezi s tem bi moralo pri nas spodbuditi kak tehten razmislek poklicanih in pristojnih dejstvo, da večina sodobnih in vse bolj tudi mednarodno znanih in cenjenih srbskih dramatikov (z Biljano Srbljanović na čelu, leta 2000 v anketi Theatra Heute razglašeno za drugega najboljšega tujega dramatika na nemških odrih, takoj za pokojno Sarah Kane) prihaja z beograjske Fakultete dramskih umetnosti, kjer se je na ustreznem oddelku že dolga leta mogoče načrtno učiti posebnosti dramskega pisanja oziroma literarnega ustvarjanja za odre in druge igrane medije.

Poleg izbranih uprizoritev, iz katerih je bilo mogoče vsak večer na novi osnovi razbirati aktualne duhovne preokupacije in umetniške domete minulih šestih let, je sedemdnevno gostovanje ljubljanskemu občinstvu omogočilo tudi občudovanje svežih odrskih stvaritev nekaterih »starih« znancev in cenjenih gostov, kot so režiser Dejan Mijač, scenograf in kostumograf Miodrag Tabački in igralci Mira Banjac, Svetlana Bojković, Predrag Tasovac, Petar Božović, Petar Kralj, Svetozar Cvetković, Voja Brajović, Branimir Popović, Miodrag Krivokapić, Vlastimir Đuza Stojiljković idr.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA