nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2001, poved v sobesedilu:

Tako ta Cerkev ponuja togo spolno moralo, preveč političnega konservativizma, in ko gre za probleme sodobne družbeno-ekonomske ureditve sveta, preveč moraliziranja in voluntarizma, podobnega iluzornim načrtom nemškega teologa Hansa Künga o svetovnem etosu, in premalo samostojnosti, sproščenosti in bližine duhovnikov, ki naj z zgledom in razumljivo besedo ljudem stojijo ob strani.

Tudi zadnji konzistorij je bil zato pred vprašanjem: ali je prodor naprej mogoč tako, da se ljudje prilagodijo cerkvenemu nauku v vseh podrobnostih življenja, kar bi morda lahko dosegli z neutrudno kampanjo, s strogostjo, konsolidacijo z znanimi mobilizacijskimi sredstvi, kot je, med drugim, nenehno opozarjanje na sovražnike, ki prežijo na kristjane od vsepovsod, ali pa se je treba končno samokritično vprašati, ali morda nauk v tistem delu, ki ga sestavljata zgodovinska tradicija in sklop praktičnih pravil za njegovo uresničevanje, ni zrel za postopne spremembe, ki ga bodo spet približale ljudem.


Ljudje niso izgubili religioznega čuta: povezanost s transcendentnim, potreba po nadnaravnosti, o kateri je, med drugim, podrobno govoril filozof krščanskega duha Maurice Blondel, vsekakor obstaja in nobena še tako sekularizirana družba je ne more uničiti; množica sekt in raznih gibanj, ki konkurirajo velikim verstvom, to dokazuje.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA