nova beseda
iz Slovenije
DELO, leto 2001, poved v sobesedilu:
Pa vendar so njegova dela tudi sad skladateljevega zanimanja in raziskovanja neitalijanskih tradicij, umetniških dosežkov in zgodovinskih dogodkov. Verdijeva ustvarjalna pot je bila v nenehnem vzponu in širjenju; navdihoval se ni le v italijanski tradiciji, ampak je znal poseči v najbolj aktualno in sodobno evropsko kulturo: navdihovali so ga francosko romantično gledališče (Ernani), angleška romantična literatura (Dva Foscarija), nemško romantično gledališče na čelu s Schillerjem (Ivana Orleanska), francoski klasicizem z Voltairom (Alzira), zgodovinske snovi (Nabucco, Attila, Don Carlos) in z vrhuncem v tedanji Italiji še skoraj neznanim Shakespearom, ki ga je bil začel prevajati mladi anglist Rusconi (Macbeth, kot prvi s shakespearovsko dramsko osnovo, do Othella in Falstaffa).
Verdi je zmogel postopno, ker ni bil odrski praktik, združevati vse komponente, ki sestavljajo glasbeno-dramatska dogajanja, v popolnost spoja glasbe in gledališča,
in to na razvojni način; dogajanje narašča proti neizogibni zaključni katastrofi, tako da se hkrati dotika osnovnih življenjskih vprašanj na način odprtega izražanja čustev.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani