nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2000, poved v sobesedilu:

Če bi ta prizor ostal, bi imel trojanski kralj v operi opaznejšo vsebinsko, ne pa zgolj stati(sti)čno funkcijo.

Črtanje drugih plesov zmanjšuje ali oži razpoloženjski prostor predstave, horizont dvora, tako v prvem delu opere (Padec Troje) kot v drugem (Trojanci v Kartagini), v samem značju pa s tem poudarja tragičnost in resnost na škodo romantičnim sekvencam, s katerimi je Berlioz znal vzpostaviti ravnovesje med dramatičnim (konfliktnim) in razpoloženjskim (nevtralnim, življenjsko pejsažnim).
Simfonični petminutni uvod v tretje dejanje ali začetek druge opere pomeni interludij sedemletnega prehoda ali časovnega zamika od Troje do Enejevega bega proti Kartagini, v Berliozovi glasbi pa vez, s katero bi smeli sklepati, da se vendarle ni povsem odrekel klasicističnim načelom enotnosti kraja, časa in dogajanja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA