nova beseda iz Slovenije

DELO, leto 2000, poved v sobesedilu:



Spacalova različica magičnega realizma izhaja iz specifičnega ozračja tržaške resničnosti in duhovne konstelacije obmejnega, z različnimi kulturami prepojenega mesta, kar pronicljivo ugotavlja tudi Franko Vecchiet, pisec enega izmed kataloških besedil in postavljalec sedanje razstave, ki nedvomno do potankosti pozna problematiko identitete Trsta, njegov dvoumen položaj v Italiji in še posebej aporije slovenskega življa v njem. Morda se je Spacal v prvi polovici štiridesetih let prav zaradi stopnjujoče se marginalizacije ekonomske vloge in družbenega pomena mesta v takratnih italijanskih razmerah odločil za prelom s svojim dotedanjim načinom slikanja in si za ikonografski okvir izbral njegovo kraško zaledje, v formalnem pogledu pa postopno opuščanje figuralike vse do tiste abstraktne znakovnosti, ki prevladuje v njegovem opusu zadnja tri desetletja. Redukcionistična metoda, ki ga je vodila do vedno bolj radikalnih rešitev, mu je hkrati pomagala ohranjati aktualnost likovnega izraza tako v slikarstvu kot v grafiki in občasnih ekskurzih v kiparstvo (čeprav so ločnice med posameznimi zvrstmi pri Spacalu skorajda zabrisane), vendar praga abstrakcije v dobesednem pomenu oznake ni nikoli prestopil; zavestno je ohranjal reference na krajinska izhodišča in predmetni svet kot trajni spodbudi svojemu navdihu.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA