nova beseda iz Slovenije

René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:

Filozofske enciklopedije in priročniki ga sicer omenjajo, zlasti v zvezi z Descartesovim nagnjenjem do matematike, vendar se ne spuščajo v prikaz njegove vsebine ali razpravo o njej. Razlog za to je, da je Descartesov Kompendij o glasbi prava glasbena teorija, kar pomeni, da je njegova vsebina zunaj osrednjih vprašanj kartezijanske filozofije: ne ukvarja se z vprašanji metafizike ali prve filozofije, s katero ga, vsaj na prvi pogled, povezuje le nekaj pojmov, ki jih je mladi izobraženec prevzel iz sholastične filozofije; prav tako se ne ukvarja z vprašanji metode znanstvenega raziskovanja - znanstvenega v Descartesovem smislu, ki so v Descartesovi filozofiji nerazdružno povezana z metafizičnimi vprašanji. Slednjič Kompendij o glasbi - z izjemo nekaterih o tonu in intervalih razpravljajočih odstavkov - tudi ni spis s področja fizike ali naravoslovja, da bi bila njegova vsebina zanimiva s stališča zgodovine naravoslovnih ved, s tem pa - kot primer razpravljanja o fizikalnih vprašanjih - tudi s stališča filozofsko usmerjene teorije znanosti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA