nova beseda iz Slovenije

René Descartes: Kompendij o glasbi, poved v sobesedilu:

Descartesov Kompendij je tako z ozirom na vsebino posamičnih poglavij predvsem kompilativnega značaja in po splošni, že navedeni sodbi velja, da je tisto, kar je mogoče prebrati v njem, znano tudi iz drugih glasbenoteoretskih spisov njegovega in njemu predhodnega časa. Vendar pa sistematični in natančni pregled Descartesovih glasbenoteoretičnih virov doslej še ni bil napravljen, tako da ni natančno ugotovljeno, od kje je Descartes črpal vsebino posamičnih vsebinsko zaokroženih odlomkov svoje razprave. Tudi zanj velja torej le splošna ugotovitev, po kateri so bili glavno izhodišče francoske glasbene teorije 17. stol. trije ključni pisci takrat polpreteklega časa: Heinrich Glarean, Franchino Gaffurio in Gioseffo Zarlino.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA