nova beseda iz Slovenije

Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:

Libeskind se očitno ubada s podobnimi vprašanji, saj tudi on razmišlja o nekaterih témah, ki jih prepoznamo kot ključne za Forsythovo delo, opiše pa jih takole: "Pravzaprav je izid tega procesa najpogosteje nastanek oblik, ki jih je ustvaril aparat sámega "raziskovanja" in ne razumevanje pojava."(6) Libeskind je obsežno pisal o odlikah zaznavanja oblike prostora sveta, "ki nenehno proizvaja destabilizirano, recimo mu večno, gibanje nepopolnosti in razlike."(7) Tako Libeskinda kot Forsytha - to je za nekatere morda presenetljivo - bolj zanima razkrivanje zamotanosti procesa kot to, da bi občinstvu ponudila končen izdelek, ki bi ga bilo mogoče fetišizirati. Za Libeskinda so izdelki nezanimivi ostanki "izkušnje udeleženosti", ki jo opredeli kot "znamenje realnosti, ki sega v njihovo izdelovanje". (8) Pri Forsythu izkušnja sodelovanja vključuje odkrivanje oblik, ki jih prinese delo s plesalci ob pomoči kompleksnih operacijskih sistemov, ki smo jih že opisali.

Kritika fetišizacije izdelkov se je seveda uveljavila tudi v kulturnih razpravah.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA