nova beseda iz Slovenije

Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:

Njegov genij je enako obsijal dobre in zle, modre in nespametne, monarha in berača.



Keats je slišal Hazlittovo predavanje v tem smislu in prišel do sklepa, da mora biti pravi pesnik kameleon, da mora "enako uživati pri snovanju Jaga kot Imogena". Shakespeare odreka zvestobo tako načelu refleksije (imenujmo ga Hamlet-v-samogovoru) kot improvizacije (imenujmo ga Jago).
Bil je vrhunski zgled tega, čemur je Keats pravil negativna moč: pripravljenost zadovoljiti se s "polovičnim védenjem", ostati v negotovosti in dvomu, "brez vsakega dražljivega poseganja po dejstvih in razumu". Keats je to lastnost pojmoval kot nujni pogoj vsake velike umetnosti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA