nova beseda
iz Slovenije
Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:
Čeprav je po Merleau-Pontyjevi formulaciji telo / jaz trdovratno seksualno in čeprav priznava (z bežnim pogledom proti dialektiki gospodarja / sužnja) asimetričnost reverzibilnosti zaznavanja, podobno kot Lacan teoretizira o seksualnem subjektu / objektu z implicitno moškega zornega kota. Številne feministične filozofinje so predelale Merleau-Pontyjevo formulacijo skozi leče spolne razlike; prepoznale so spolno konfiguracijo asimetrije gospodar / suženj vidika razmerij med subjektom in objektom v zahodnem patriarhatu. (125) Judith Butler tako prepozna Merleau-Pontyjevo nagnjenje (v zgodnejših delih) k teoretiziranju razmerij med jazom in drugim na način, ki sicer implicira spolno asimetrijo, a je ne teoretizira. (126) Luce Irigaray nasprotuje Merleau-Pontyjevi slepoti za spol z vstavljanjem "materinsko-ženskega" v njegov jezik: meso je feminizirano kot "materinsko, maternalizirano meso, reprodukcija (...) tkivo placente"(127).
Toda
Simone de Beauvoir, Merleau-Pontyjeva prijateljica in sodelavka ter Sartrova življenjska sopotnica, je v delu Drugi spol(128) iz leta 1949 prva razkrila spolno specifičnost razmerja med jazom in drugim.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani