nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



Umetniki v 90. letih pogosto uporabljajo visokotehnološke oblike predstavljanja - digitalizirano podobje, preneseno v instalacijske formate - ter tako ustvarjajo razdrobljene, razpršene in nedvoumno partikularizirane subjekte, ki spodbujajo gledalca k zavzetemu sodelovanju. Ta dela niso samo trdovratno intersubjektivna, obenem so, kot pravi Vivian Sobchack, interobjektivna: razjasnijo subjektovo povezanost s svetom (z drugimi in tudi s stvarmi). (49) Takšno vztrajanje pri vzajemni povezanosti subjektov in objektov, naš neizogibni sočasni obstoj v vlogi subjekta in objekta ter soodvisnost z okoljem nujno zahtevajo odgovornost pomnoženega in razpršenega, vendar v celoti utelešenega družbenega in političnega subjekta.

Ko torej trdim, da je za postmodernizem v resnici značilno razcepljanje, razsrediščenje, premeščanje in drobljenje jaza, ki so v precejšnjem dela sodobne kulturne teorije deležni bodisi opevanja bodisi objokovanja, trdim, da se to drobljenje dogaja tukaj, v novejših v telo usmerjenih praksah, ki imajo potencialno skrajno napredne in neizogibno politične učinke.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA