nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Poster prek Benjamina oblikuje trditev, da posredovanje tehnologije premesti točko identifikacije z nastopajočega (v "živem" gledališču) na tehnologijo; s "spodkopavanjem enega od ključnih sredstev [hierarhizacije avtorja in občinstva], s katerim je umetnost branila (...) avtoritarne politike, je spodbujalo 'kritično držo'" (Poster, The Second Media Age, str. 13). Ko sem obravnavala živi performans kot nekaj, kar nima ontološke prednosti pred "posredovanimi" prezentacijami filma in drugih tehnoloških sredstev reprodukcije, se nisem strinjala samo s tem, da so nove tehnologije vse bolj krepile naše zavedanje o kontingentnosti in posredniški vlogi vseh subjektov (ne glede na to, ali gre za žive ali posnete / fotografirane performanse). Zdi se mi, da se Benjaminova bistroumnost deloma kaže v tem, da je že zelo zgodaj opazil, da je posredovanje spreminjalo naše razumevanje vseh reprezentacij (vključno s tistimi, ki so jih uprizarjale predhodne "avratične" umetnosti), jaz pa dodajam, da je ta proces potekal v skladu s tem, kako doživljamo samo identiteto.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA