nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Še posebno me zanima vloga, ki jo takšne podobe kot performativni dokumenti igrajo pri uprizarjanju umetnika kot javne osebnosti. (13) Kot je dejala Kris Kuramitsu: ta fotografija je "samo ena od mnogih, ki osvetljujejo [Kusamino] golo azijsko žensko telo. Te fotografije in osebnost, ki jih je kultivirala / so jo kultivirale, sprožajo običajno jedrnato vrednotenje [v umetniškem diskurzu], namreč Kusamove kot 'problematične'."(14) Ali z besedami J. F. Rodenbecka: "Svečenica golote, psihotična umetnica, dekle s pikami, obsesivna umetnica, iskalka publicitete: Yayoi Kusama je bila v 60. letih tarča številnih pridevkov, izmed katerih si je nekatere nadela kar sama, vsi pa so prispevali, da je obveljala za razvpito ekshibicionistko."(15)

Kusamova, ki je v tistem obdobju v New Yorku ustvarjala performativne podobe, je igrala na tisto, kar Kris Kuramitsu poimenuje "podvojena drugačnost"(16) v razmerju do ameriške kulture: po rasi in spolu je odstopala od uveljavljene predstave o umetniku kot evroameriškem moškem.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA