nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Intravenera skupaj s predhodnimi body art deli predstavlja Wilkejevo skozi narcistično razmerje; Wilkejeva preučuje objektizacijo žensk v patriarhatu, s projiciranjem svojega telesa kot delujočega subjekta v svet pa tudi "transcendiranje" imanence. Po analizi de Beauvoirjeve je bilo takšno preučevanje vse od začetka 70. let konstitutivni vzgib glavnega toka feminističnega gibanja; čeprav je šlo za močno skupino strategij, so mu upravičeno očitali kratkovidnost, ko gre za druge vidike identitete, kot sta rasa in razred.

Tega vprašanja se bom lotila tako, da bom osvetlila, kako Intravenera udejanja presečiščnost spola z etnično pripadnostjo; topogledno so bile bele feministke, z Wilkejevo vred, deležne obtožb o ignoranci. (576) Tozadevno Wilkejino delo "transcendira" omejitve, ki so jih pripisovali belemu feminizmu, in tudi imanenco narcistične ženske subjektivitete. (577) V središču instalacije stoji na tleh ena od skupin Wilkejinih keramičnih kipcev; po črni podlagi so naključno razporejeni ogleno črni predmeti, ki vzbujajo zlovešč vtis in spominjajo na sežgane kosti, relikvarij telesa, ki to ni več (Wilkejeva je umrla, še preden je bila Intravenera postavljena).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA