nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Body art dela Wilkejeve z razkazovanjem modelov, s katerimi umetnostna zgodovina in kritika legitimirata (moške) kritiške in umetniške subjekte v zaprt in ekskluziven krog moškega privilegija, ponujajo možnost za radikalno kritiko teh disciplin (predlagajo in spodbujajo oblikovanje alternativne feministične interpretativne prakse) ter priskrbijo feministično obliko produkcije, ki uprizarja žensko-kot-umetnico.

Značilen zgled Wilkejinega obsesivnega samoupodabljanja je delo Popravljene Art News (Art News Revised), performalistični portret, ki je nastal leta 1975 za razstavo serije stenskih skulptur iz lateksa Ponder-r-rosa v Galeriji Ronald Feldman (reproduciran je v katalogu, ki je leta 1989 spremljal Wilkejino retrospektivo na Univerzi v Missouriju). (469) Čeprav "popravljena" podoba prikazuje Wilkejevo, kako brez bluze in v provokativno odpetih kavbojkah pozira naslonjena na steno, na kateri so ustnicam podobne zaplate iz lateksa, pa je bila druga, skorajda enaka podoba, ki prikazuje povsem oblečeno Hannah Wilke v isti drži, tista, ki je bila reproducirana v razpravi Gerrita Henryja o umetnikih v njihovih ateljejih in objavljena v Art News. (470) Značilno, Wilkejeva na popravljeni podobi svoje telo / jaz odstira med svojimi deli, da bi se tako predstavila kot njihov "subjekt" in obenem parodičen posnetek ženske kot konvencionalnega "objekta" umetniške prakse (ženska, ki je [tukaj skoraj] gola).
S tem je zrušila nezdružljivost funkcij moškega / umetnika / subjekta in ženske / objekta.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA